جاباما
۱۲۶۶۳۰۵
۴۹۹۳
۴۹۹۳
پ

ثروتمندترین مرد جهان، فقط برای یک ساعت

این امپراتوری خانوادگی ۲۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد که ۳۵ هزار نفر از آنها در کشور زادگاه برنار آرنو یعنی فرانسه در ۱۱۰ مرکز تولید و فروش مشغول کار هستند.

عصرایران: به نقل از یورونیوز، کارآفرین فرانسوی و مدیرعامل گروه تجاری «ال. ‌وِ.ام.اش» LVMH که بیش از هفتاد برند لوکس جهان از جمله لویی ویتون را در خود جای داده، برای مدت یک ساعت عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از آن خود کرد.

برنار آرنو در نخستین ساعات بامداد پنج‌شنبه هشتم دسامبر ۲۰۲۲ بر اساس رتبه‌بندی نشریه فوربس بالاتر از ایلان ماسک در رأس فهرست مالکان بیشترین ثروت در جهان قرار گرفت؛ اما تنها پس از یک ساعت بار دیگر به رتبه دوم این فهرست که پیش‌تر آن را در اختیار داشت، سقوط کرد.

نوسانات بازار بورس در این رقابت تنگاتنگ میان دو غول آمریکایی و فرانسوی صاحب ثروت در جهان، تاثیر به سزایی دارد.

ثروت برنار آرنو همانند بخش کلان دارایی ایلان ماسک عمدتاً از معاملات سهام حاصل شده که ارزش آنها هر زمان با توجه به شرایط و موقعیت‌های گوناگون در حال تغییر است.

بنابراین اگر تاجر فرانسوی برای مدت کوتاهی بر اساس رتبه‌بندی فوربس ثروتمندترین جهان شد، دلیل آن پایین آمدن ناگهانی ارزش سهام شرکت تسلا است که تحت مالکیت ایلان ماسک قرار دارد.

این مسئله نشان می‌دهد که به‌رغم تفاوت‌های موجود، رقابت‌ میان دو فرد صاحب بزرگترین ثروت‌ در جهان بسیار فشرده و شانه به شانه است.

بر پایه گزارش فوربس، ثروت برنارد آرنو بیش از ۱۸۴ میلیارد دلار برآورد شده است و نکته قابل توجه این که درآمد آقای آرنو علاوه بر این در سال جاری با افزایش قابل توجهی نیز همراه بوده است.

گروه لوکس «ال. ‌و.ام.اش» که تحت مالکیت برنار آرنو است در حال حاضر به رغم شرایط نه چندان مساعد اقتصادی در جهان، رکورد فروش را تجربه می‌کند و گفته می‌‌شود که LVMH در سه فصل نخست سال جاری میلادی بیش از ۵۶ میلیارد یورو فروش داشته است که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ دست‌کم ۲۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ثبت این آمار قابل توجه نشان می‌دهد که کالاهای لوکس به رغم وجود بحران‌های سیاسی، اقتصادی و تورم بالا در غرب یا حتی قرنطینه و وضع محدودیت‌های سختگیرانه در چین، بسیار خوب فروخته می‌شوند.

گروه LVMH که در پایان دهه ۸۰ میلادی توسط برنار آرنو تاسیس شد بسیار متنوع است و در زمینه‌های مختلف برندهای مشهوری را نظیر «لویی ویتون»، «دیور»، یا «سلین» زیر چتر خود دارد.

این امپراتوری خانوادگی ۲۰۰ هزار کارمند در سراسر جهان دارد که ۳۵ هزار نفر از آنها در کشور زادگاه برنار آرنو یعنی فرانسه در ۱۱۰ مرکز تولید و فروش مشغول کار هستند.

برنارد آرنو به شخصه نیز مالیات خود را در فرانسه می‌پردازد و معتقد است که این کار به تجمیع ثروت ملی کمک می‌کند.

او در زمان آتش‌سوزی کلیسای نوتردام ۲۰۰ میلیون یورو برای بازسازی این بنای مذهبی-تاریخی مشهور کمک کرد و هنگام آغاز همه‌گیری کووید۱۹ در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز برای تهیه ماسک مورد نیاز کشورش به چین رفت و در تولید ژل‌های هیدورالکلی مورد نیاز برای بیمارستان‌های فرانسه مشارکت کرد.

با این وجود واقعیت غیر قابل انکاری که برای همه ثروتمندان جهان صدق می‌کند این است که برنار آرنو در ۷۳ سالگی بین فرانسوی‌ها به همان اندازه که تحسین‌برانگیز است تنفر عده‌ای را نیز برمی‌انگیزد.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج