جاباما
۱۰۰۰۰۲۱
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

حمیداوی: لیگ هم تعطیل شود از سهمیه آسیا نمی‌گذرم!

فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهر خودروی مشهد مدعی شد ۱۵ باشگاه لیگ برتری خواهان تعطیلی مسابقات شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: فرهاد حمیداوی با حضور در برنامه «ورزش و مردم»، با تمجید از هواداران تیم فوتبال شهر خودرو اظهار داشت: اتفاق خیلی خوبی که در استان خراسان رخ داده همدلی و همزبانی هواداران محترم است. این نشاطی که در جامعه اتفاق افتاده و اتحادی که در یک سال و نیم اخیر در استان رخ داده است،‌ خدا را شکر باعث شده تا تیم شهر خودرو نتیجه بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش «آیا باشگاهداری خصوصی در ایران صرفه اقتصادی دارد؟»، تصریح کرد: صد درصد اول عشق است. من فکر می‌کنم دو گروه وارد عرصه فوتبال می‌شوند. فوتبال در همه دنیا یک صنعت و پول‌ساز است، به جز ایران. مشکل اول هم در کشور ما بحث زیرساخت‌هاست. آقای درودگر یک جایی گفتند نیم درصد بودجه به ورزش تعلق می‌گیرد. به نظرم این میزان کفاف ورزش حرفه‌ای را نمی‌دهد. شما می‌دانید تیم‌های دولتی فقط زیان‌ده هستند. من هم اگر مدیران این باشگاه‌ها باشم زیان‌ده خواهم بود، چون راهی برای درآمدزایی نیست.

مالک باشگاه شهر خودرو خاطر نشان کرد: شاید تا امروز ما فقط ۵۰۰ عدد لباس فروخته باشیم. فقط در حرف می‌گوییم از تیم‌های خصوصی حمایت می‌کنیم. تیم شهر خودرو نماینده خراسان است، اما تا به امروز هیچ حمایتی از تیم شهر خودرو نشده است. تنها شهردار مشهد از ما حمایت کرده است.

وی درباره درخواست‌های مالکان باشگاه‌های خصوصی از مسئولان استانی خاطرنشان کرد: باید فکر کنیم فوتبال یک کارخانه است که برای کارخانه باید زمین داشته باشیم. اگر یک بار برای همه باشگاه‌ها امکاناتی ایجاد کنیم تا همه تیم‌های یک استان به صورت مشترک استفاده کنند، دیگر نیازی نیست نزد امام جمعه یا استاندار برویم. ما در خراسان برای زمین تمرین هم مشکل داریم. قدمت استقلال و پرسپولیس بیش از ۵۰ سال است، اما آنها زمین تمرین ندارند و زمین‌ها با تعویض وزیر تغییر می‌کند.

مالک باشگاه شهر خودرو با تمجید از سه باشگاه لیگ برتری بیان کرد: سپاهان، ذوب‌آهن و فولاد، باشگاه‌های نیمه دولتی هستند که نگاهی حرفه‌ای داشته‌اند و در فوتبال ما دارای ساختار هستند. سایر باشگاه‌های ما در سخت‌افزار و نرم‌افزار هم مشکل دارند. نساجی و گل‌گهر سیرجان، امکانات لازم را ندارند و در تهران تمرین می‌کنند. امسال افتخاری برای مشهد آوردیم و نماینده خراسان آسیایی شد. پیش‌تر تیم‌های ابومسلم و پیام نتوانسته بودند به این جایگاه برسند.

حمیداوی در این باره که چرا به جای جذب بازیکنان شناخته‌شده، زمین تمرینی برای شهر خودرو ایجاد نکرد، اظهار داشت: ما از مهدی رحمتی و سروش رفیعی استفاده کردیم که تجربه آسیایی داشتند و بازیکن اسمی نیاوردیم تا همه بگویند شهر خودرو بازیکن سرشناس می‌آورد. ما در ایران نماینده خراسان و در لیگ قهرمانان آسیا نماینده ایران هستیم. رحمتی پنالتی السیلیه را گرفت تا به دور نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم. وجود این بازیکنان باتجربه، نعمت و نیاز ما بود.

وی با اشاره به قول عملی نشده مدیران استان خراسان رضوی تصریح کرد: روز اولی که برای انتقال امتیاز قرارداد امضا کردیم، از استاندار وقت قول گرفتم تا ۲۰ هکتار زمین برای احداث کمپ به ما بدهند تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم. بودجه ما مطابق برنامه بوده و تا امروز، این زمین را نگرفته‌ایم. شهر خودرو توانسته حدود ۳۰ درصد از مخارج خود را به صورت درآمدزایی برگرداند. این اتفاق برای سایر باشگاه‌ها نیفتاده است.

مالک باشگاه شهر خودرو به مشکلات سایر باشگاه‌های خصوصی اشاره کرد و گفت: دو ماه پیش مدیرعامل باشگاهی که قدمت آن به بیش از ۴۰ سال پیش برمی‌گردد، می‌گفت در هیئت مدیره باشگاه، این موضوع را مطرح کردیم که از سه سال بعد، ۴۰ درصد هزینه‌های ما تأمین شود. شهر خودرو تنها باشگاهی است که ۷۵ درصد مبلغ قراردادهای بازیکنانش را پرداخت کرده است، اما می‌گویند حمیداوی نمی‌خواهد پول بدهد و می‌گوید ادامه لیگ برگزار نشود.

حمیداوی درباره نامه منتشرشده ۴ باشگاه لیگ برتری خطاب به وزارت ورزش در راستای عدم برگزاری مسابقات لیگ برتر, گفت: نمی‌دانم چرا فقط از چهار باشگاه یاد می‌شود؟ ما الان ۱۵ باشگاه هستیم که مخالف برگزاری مسابقات هستیم.

حمیداوی در ادامه با اشاره به صحبت‌های علی‌نژاد، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش تصریح کرد: علی‌نژاد به پروتکل‌ها اشاره کرد. آیا ما می‌توانیم این پروتکل‌ها را رعایت کنیم؟ همه به بوندس‌لیگا و لالیگا اشاره می‌کنند. آیا ما امکانات لالیگا را داریم؟ آیا بهترین باشگاه ما این امکانات را دارد؟ من اشاره کردم اگر فوتبالیستی کرونا بگیرد فوتبالش تمام می‌شود، اما علیه من حرف‌هایی زده شد، اما چند روز پیش دکتر یکی از تیم‌ها اعلام کرد در آخرین تحقیقات اعلام شده اگر ورزشکار حرفه‌ای کرونا بگیرد، ورزش او تمام می‌شود. واقعیت این است ما برای جابه‌جایی تیم‌ها و غیره مشکل داریم و نمی‌توانیم پروتکل‌ها را اشاره کنیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود دلیل درخواست باشگاه‌های خصوصی کم کردن قرارداد بازیکنان است،‌ گفت: من همین جا اعلام می‌کنم، اگر بازیکنی در تیم‌ ما ۷۵ درصد قراردادش را نگرفته باشد، من این هفته تسویه می‌کنم. خدا شاهد است من بازیکنان تیمم را مثل پسرم دوست دارم. من می‌بینم ما شرایط برگزاری مسابقات را نداریم. ما از روز اول دو پیشنهاد را داشتیم، گفتیم یا از ابتدای شهریور ماه لیگ جدید را برگزار کنند یا از همان تاریخ لیگ جدید را با همین جدول کنونی پیش ببرند. تا چند وقت پیش می‌گفتند گرما دشمن کروناست، ولی خوزستان را ببینید، قرنطینه شده است. ما فعلاً روبه‌روی کرونا دست‌مان بالاست و تحقیقات کامل نشده است. من گفتم شاید تا اول شهریور اتفاق خوبی بیفتد. بهاروند دوست و برادرم است، ولی قبول کنیم امکانات لازم را نداریم. به نظرم باید مسئولان تمام باشگاه‌ها را جمع کنند تا یک تصمیمی گرفته شود.

مالک باشگاه شهر خودرو درباره اینکه آیا سازمان لیگ تاکنون هیچ نظری از باشگاه‌ها نگرفته است، گفت: این گله من بوده است از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال. متأسفانه وقتی حرف حق می‌زنم آقایان ناراحت می‌شوند. من به هیچ عنوان از سهمیه آسیا نمی‌گذرم. من گفتم برای سلامتی بازیکنان یک تصمیمی بگیرم. در فضای مجازی گفتند حمیداوی از سهمیه آسیا گذشت، اما من سال گذشته زندگی‌ام را گذاشتم برای آسیا و این فصل اصلاً از این موضوع نمی‌گذرم. من نماینده خراسان هستم و هر کاری برای تیمم می‌کنم. این وظیفه من است.

حمیداوی در ادامه با اشاره به صحبت‌های افشین پیروانی بیان کرد: من چند وقت پیش گفتم همه مدیران جمع شوند و یک قهرمان مشخص شود. من خودم به همین خاطر محکوم هستم. من ترجیح می‌دهم تیم رقیب من قهرمان شود تا اینکه یک نفر کرونا بگیرد. از شما سؤال دارم،‌ مشهد خط قرمز است،‌ گل‌گهر شش کرونایی دارد، خوزستان خط قرمز است. ما یا باید مثل جام جهانی در یک شهر بازی کنیم و یا تصمیم دیگری بگیریم. باشگاه‌های ما توان مالی پرداخت این همه هزینه را دارند؟ شما وضعیت پارس جنوبی را می‌دانید. باشگاه‌ها وظیفه دارند تا پایان لیگ بازی‌ها را ادامه دهند، اما آیا وظیفه دارند این همه هزینه را پرداخت کنند. من به شخصه با قهرمانی هیچ تیمی مشکلی ندارم. من برای سهمیه آسیا هم گفتم با اینکه ۹ بازی باقی مانده است، قرعه‌کشی کنیم. الان هم در برنامه زنده اعلام می‌کنم من هیچ مشکلی با قهرمانی پرسپولیس ندارم.

حمیداوی در ادامه راجع به اظهارنظر افشین پیروانی که «پرسپولیس دوست ندارد, بدون برگزاری بازی‌ها جام قهرمانی بگیرد», عنوان کرد: ما هم خیلی خوشحالیم که پرسپولیس می‌خواهد در زمین قهرمان شود، اما یک سؤال از پیروانی دارم. پرسپولیس با گل‌گهر, صنعت نفت یا فولاد کجا می‌خواهد بازی کند؟ الان پنج شش تیم امکان بازی در شهر خودشان را ندارند.

وی در ادامه خطاب به پیروانی, خاطرنشان کرد: بهتر است شرایط بازی کردن را بفرمایید تا ماهم مطلع باشیم با نفت آبادان, فولاد و گل‌گهر کجا باید بازی کنیم؟ پروتکلی برای بازی‌ها اعلام شده اما اگر قرار باشد ما در مشهد بازی نکنیم, هزینه‌های جابه‌جایی در شهر دیگر را چه کسی می‌دهد؟ به نظر من کسی که پروتکل‌ها را گذاشته است, باید هزینه‌های جابه‌جایی باشگاه‌ها را هم بدهد. من به فوتبال عشق دارم، ولی برایم فوتبال یک صنعت است.

حمیداوی یادآور شد: چرا از حقایق فرار می‌کنیم؟ پول اتفاق اولی است که در فوتبال است. در پرسپولیس می‌گویند که شنبه پول یحیی گل‌محمدی پرداخت می‌شود. یا تقویم ما فقط شنبه دارد یا تقویم پرسپولیس شنبه ندارد. پیروانی می‌گوید با عشق فوتبال را انجام دهیم, آقای پیروانی من از شما می‌خواهم الان با عشق برای ما بلیت هواپیما بگیرید تا به تهران بیاییم!

مالک باشگاه شهرخودرو مشهد در خاتمه گفت: پیشنهاد آخر من این است, یک شهر که از لحاظ سلامت‌ شرایط خوبی دارد, انتخاب شود تا بازی‌ها آنجا برگزار شود. همه بازی‌ها می‌تواند در شهری مثل اصفهان یا شیراز در ۴۵ روز برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برو دغل تو حقتو از اربابت ز گرفتی که بیخیال سهمیه باشی
      خودتییییییی

    • بدون نام

      هم خرو میخوای هم خرمارو در ضمن زمینو از کجا میخواست بده از موقوفات امام رضا باید بدن دیگه ایکاش پولتو جای دیگری خرج میکردی

    • بدون نام

      قهرمانی نمیخوای آقای حمیداوی؟؟؟؟من طرفدار نفت و فولاد خوزستانم
      ما هم سهمیه میخوایم
      پرسپولیس رو قهرمان کنید
      بین تیم های دوم تا هفتم جدول هم قرعه کشی بشه برای سهمیه آسیا

    • هاشمی

      چطور از سهمیه نمیگذری ما از قهرمانی بگذریم..پلشت.

    • دادا

      عجب
      اینا دیگه کی هستن
      خدا رو شکر که دشمنان پرسپولیس از احمق ترین افراد هستن که خودشون ذات کثیف خودشون رو نشون میدن
      لیگ نباشه ولی سهمیه آسیایی داشته باشید!؟

    • فرهاد

      پس چرا اینقدر داری تو سر خودتو تیمت میزنی مرد باید مرد میدون باشه بیا تو میدون و سهمیه بگیر در غیر اینصورت خفه شو

    • sajad

      چه عجیبه اکثرا میخوان لیگ تعطیل بشه پرسپولیس قهرمان نشه ولی خودشون سهمیه بگیرن البته حمیداوی میگه قهرمان اعلام بشه منظورم تاسیان هستن

    • جنوبی

      آقای حمیداوی چرا شما سهمیه آسیا برای تیم خود قبول دارید ولی حاضر نیستید صدر نشین همین جدول قهرمان اعلام شود ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج