۱۰۰۰۰۶۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش یک امام‌جمعه به تحریم‌های جدید آمریکا

مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه قم تحریم دانشمندان و چهره‌های علمی را مایه شرمساری تاریخی آمریکا دانست و گفت: ملت‌های آزاده و دولت‌های مستقل در این رابطه اتخاذ موضع کنند.

مهر نوشت: مدیر حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه قم تحریم دانشمندان و چهره‌های علمی را مایه شرمساری تاریخی آمریکا دانست و گفت: ملت‌های آزاده و دولت‌های مستقل در این رابطه اتخاذ موضع کنند.

آیت الله علیرضا اعرافی با صدور بیانیه‌ای تحریم دانشمندان و چهره‌های علمی ایران اسلامی توسط رژیم خبیث ایالت متحده را محکوم کرد و از ملت‌های آزاده و دولت‌های مستقل و سازمان‌های بین المللی خواست تا در برابر این حرکت انحصارطلبانه، مستکبرانه و ستم‌گرانه اتخاذ موضع نمایند و بایستند.

متن بیانیه مدیر حوزه‌های علمیه کشور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گرچه ستیزه‌جویی، جفاکاری و برتری خواهی و ستم‌پیشگی در تاروپود حاکمیت استکباری آمریکا نهفته و نمایان است؛ اما پلشت‌ترین نمود آن نقض ارزش‌های انسانی و فضیلت‌های اخلاقی و زیرپانهادن حقوق‌بشر و قوانین بین‌الملل و اعمال تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه بر ضد جامعه بشری و کشورهای مستقل و جریان‌های مقاومت و مردمی و تضییع حقوق افراد و جوامع انسانی حتی نسبت به هم‌پیمانان خود و ملت آمریکا است. همان‌گونه که در داستان بلای جهانگیر کرونا، در مواضع و اقدامات زشت و ناسنجیده ترامپ و حاکمیت آمریکا دیده شد و بسی ضعف‌های آن در قلمرو ادب، اخلاق، مدیریت و تدبیر اجتماعی و فرهنگی آشکارتر گشت.

در این میان آنچه زشت‌تر و فضاحت‌بار تر است سیاست انحصارطلبی علمی و فناوری و گسترش دادن تحریم‌های ناعادلانه در حوزه غذایی و پزشکی و سلامت جوامع به تحریم جفاکارانه و شیطانی نسبت به عالمان و اندیشمندان و فناوران برجسته کشورها و به ویژه ایران عزیز است.

گوآن که ایران اسلامی اکنون مقتدرانه قله‌های علمی و فناوری را درمی‌نوردد و به لطف خدا جلوه‌های آن را در زمینه‌های گوناگون و از جمله در توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در هوا و فضا و دریا تماشا گریم و گرچه دانشمندان هوشمند و ژرف‌اندیش ما در دانشگاه‌ها، نیروهای‌مسلح و دستگاه‌های مسئول و نهادهای انقلابی از تحریم‌ها عبور کرده‌اند و در عین بی‌اعتنایی بدان، از این تهدید، فرصتی برای خدمت به ایران، مستضعفان جهان و تاریخ و تمدن انسان معاصر ساخته‌اند؛ اما اقدام اخیر در تحریم دانشمندان و متفکران گرانقدر ما، که البته در رشته تحریم‌های پیوسته و ناشایسته و شکست خورده استکبار نسبت به چهره‌های بزرگ علمی و فرهنگی، دینی و حوزوی و دانشگاهی پیشینه دارد، مایه شرمساری تاریخی آنان و مورد نفرت جهانیان است و حوزه‌های علمیه و نهادهای حوزوی و بزرگان حوزه آن را محکوم و پشتیبانی و حمایت خود را از دانشمندان و دانشگاه‌ها و نهادهای علمی و انقلابی اعلام می‌کنند و از ملت‌های آزاده و دولت‌های مستقل و سازمان‌های بین المللی می‌خواهند تا در برابر این حرکت انحصارطلبانه، مستکبرانه و ستم‌گرانه اتخاذ موضع نمایند و بایستند که ان‌شاء‌الله به زودی شاهد پرتو افکنی انوار درخشان این حقیقت در جهان خواهیم بود که علم، دانش، هنر و نور و حق را نمی‌توان تحریم کرد و این باطل است که رفتنی است و حق خواهد ماند.

رهایی و سعادت مستضعفان عالم و عزت امت اسلام و پیروزی محور مقاومت و درخشش انوار تمدن اسلامی و عزت مردم شریف ایران و مسلمانان و پیشرفت همه جانبه نظام جمهوری اسلامی و دفع شر ویروس مستکبران و ویروس کرونا و بلاها و ناهنجاری‌ها را از خداوند مهربان و مقتدر خواهانم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج