۱۰۰۰۰۶۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هشدار دولت هنگ‌کنگ به آمریکا

دولت هنگ کنگ روز جمعه با انتشار بیانیه ای به آمریکا هشدار داد که اعمال هرگونه تحریم، آسیب های سنگینی به آمریکا و شرکت های آن کشور وارد خواهد کرد.

ایرنا: دولت هنگ کنگ روز جمعه با انتشار بیانیه ای به آمریکا هشدار داد که اعمال هرگونه تحریم، آسیب های سنگینی به آمریکا و شرکت های آن کشور وارد خواهد کرد.

به نقل از بیانیه دولت منطقه هنگ کنگ، آمریکا نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ شرکت در هنگ کنگ دایر کرده است که هرگونه تحریم می تواند مشکلات جدی برای آنها ایجاد کند.

دولت هنگ کنگ تحریم های آمریکا به دلیل «تصویب لایحه قانون امنیت در کنگره ملی خلق چین» را یک «شمشیر دو لبه» توصیف کرده است که نه تنها به هنگ کنگ بلکه به واشنگتن زیان می رساند.

دولت هنگ کنگ آماری منتشر کرده است که تایید می کند بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی میزان مازاد تجاری بازرگانی آمریکا در برابر این منطقه به ۲۹۷ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین رقم در میان شرکای تجاری هنگ کنگ است.

این نشان می دهد که شرکت های آمریکایی کسب و کار پر رونقی در هنگ کنگ دارند و اگر آمریکا بخواهد جایگاه ویژه تجاری این منطقه را که یک امتیاز است از آن بگیرد، آن زمان چنین درامدهای کلانی نصیب شرکت های آمریکایی نخواهد شد.

دولت هنگ کنگ همچنین نسبت به ورود آمریکا به مسایل داخلی این منطقه هشدار داده است بخش وزارت خارجه چین در این شهر نیز تاکید کرده است که برای مقابله با هر اقدامی از سوی واشنگتن آماده است.

در بیانیه بخش وزارت خارجه چین در هنگ کنگ آمده است که منطق گانگستری آمریکا و تهدید این کشور به تحریم چین و هنگ کنگ یک «حرکت شرم آور» است.

دولت چین تاکید می کند که ورود آمریکا به مسایل داخلی این منطقه غیرمنطقی و «حرکتی گانگستری» است و مسایل هنگ کنگ ربطی به آمریکا پیدا نمی کند و این کشور با انگیزه های خاصی به دنبال مخدوش کردن چهره چین است.

"لی که چیانگ" نخست وزیر چین دیروز در مصاحبه مطبوعاتی آنلاین با رسانه ها در پایان اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین، از تصویب این لایحه قانون امنیتی دفاع کرد.

وزیر خارجه آمریکا از چین بشدت انتقاد کرده و گفته است که بر اساس ارزیابی او دیگر هنگ کنگ بخش خودمختار چین محسوب نمی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج