۱۰۰۰۱۷۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۹ خرید قرضی و تاثیرگذار باشگاه‌های اروپایی

انتقال قرضی و کوتاه‌مدت یکی از شیوه‌های رایج در بین باشگاه‌های اروپایی برای حل مشکلات تیم در نیم‌فصل است و راه‌حلی موقت برای رفع نواقص تیم در مهلت نقل‌وانتقالات زمستانی محسوب می‌شود.

فرهیختگان: انتقال قرضی و کوتاه‌مدت یکی از شیوه‌های رایج در بین باشگاه‌های اروپایی برای حل مشکلات تیم در نیم‌فصل است و راه‌حلی موقت برای رفع نواقص تیم در مهلت نقل‌وانتقالات زمستانی محسوب می‌شود. بازیکنان با قراردادی ۶ماهه راهی تیم جدید خود می‌شوند و به همین دلیل باید خیلی زود با شرایط جدید کنار آمد و در همان مدت کوتاه تاثیرگذار باشند. منچستریونایتد هم در ژانویه امسال برای حل مشکل خط حمله خود که با مصدومیت مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال دچار کمبود بازیکن شده بود سراغ گزینه‌ای عجیب و دور از انتظار رفت و ایدون ایگالو را از تیم چینی شانگهای شنهوا به‌خدمت گرفت.

در آن زمان تردیدهای زیادی درمورد احتمال موفقیت این مهاجم نه‌چندان مطرح نیجریه‌ای در اولدترافورد وجود داشت، اما ایگالو خیلی زود ثابت کرد که انتخاب موفقی از سوی اوله‌گنار سولشر بوده و عملکردی فراتر از انتظار در جمع شیاطین سرخ داشت. در ادامه به بررسی ۹مورد مشابه می‌پردازیم که در حضور کوتاه‌مدت خود توانسته‌اند آماری موفق از خود به‌جای بگذارند.

دیوید بکهام- 2009 به میلان (20 بازی)

اختلاف تقویم بازی‌های لیگ‌های اروپایی و لیگ MLSآمریکا باعث شده بازیکنان بسیاری از این لیگ در فاصله زمانی بین دوفصل که مصادف با ژانویه است، راهی اروپا شوند تا از این فرصت برای حضوری مجدد در لیگ‌های معتبر استفاده کنند. دیوید بکهام، ستاره سابق منچستریونایتد نیز در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت چنین انتقالی را تجربه کند و در نیم‌فصل راهی میلان شد. او هفت ماه در سری A به میدان رفت و در این مدت دوگل هم برای تیمش به‌ثمر رساند. تاثیرگذاری ستاره انگلیسی به‌حدی بود که میلان خواستار دائمی کردن قرارداد او شد، اما لس‌آنجلس گلکسی اصلا دوست نداشت، مهره کلیدی‌اش را به‌راحتی از دست بدهد و با فروش او مخالفت کرد. او به آمریکا برگشت و سال بعد دوباره به‌صورت قرضی به میلان رفت، اما دوره دوم حضورش در روسونری چندان موفق نبود.

رابی کین- 2010 به سلتیک (19 بازی)

بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی ایرلند جنوبی در طول ۲۱ سال حضور حرفه‌ای در فوتبال ۱۱ باشگاه مختلف را تجربه کرد و به‌همین دلیل چندان با جابه‌جایی و انتقال به تیم‌های جدید و هماهنگی با شرایط جدید مشکلی نداشت. او در دوران فوتبالش ۳۲۵ گل برای تیم‌های مختلف به‌ثمر رسانده که ۱۶مورد آنها در سلتیک بوده است. کین در سال ۲۰۱۰ بالاخره این فرصت را پیدا کرد که هرچند کوتاه اما بازی در تیم مورد علاقه‌اش در دوران کودکی را تجربه کند. او در میانه فصل از تاتنهام راهی لیگ اسکاتلند شد و سلتیک به‌لطف گلزنی‌های او در همین مدت کم توانست بالاتر از رنجرز، رقیب سنتی خود قرار بگیرد و فاتح لیگ شود. او در آن سال به‌عنوان بهترین بازیکن تیمش از نگاه هواداران سلتیک نیز انتخاب شد.

ادگار داویدز - 2004 به بارسلونا (18 بازی)

این هافبک جنگنده هلندی درحالی از یوونتوس راهی نوکمپ شد که بارسا در آن فصل شرایط چندان مساعدی در لالیگا نداشت و در نیم‌فصل در اواسط جدول قرار داشت. فرانک رایکارد که به‌تازگی هدایت آبی و اناری‌ها را برعهده گرفته بود، تحت فشار زیادی قرار داشت و به‌همین دلیل در نیم‌فصل سراغ هموطنش رفت تا شرایط تیمش را در میانه زمین بهتر کند. داویدز مهره‌ای تاثیرگذار برای بارسا در نیم‌فصل دوم بود و کمک کرد تا آنها درنهایت پشت سر والنسیا، نایب قهرمان لیگ شوند. او اگر چه تنها پنج ماه در این تیم حضور داشت، اما هواداران معتقدند این هافبک هلندی تاثیر زیادی در موفقیت‌های تیم در سال‌های بعد داشت.

اووه فوکس - 1995 به میدلزبورو (15 بازی)

نام این مهاجم آلمانی شاید در دنیای فوتبال چندان شناخته شده نباشد، اما در شمال انگلیس تاثیرگذاری زیادی داشته است. در سال ۱۹۹۵ برایان رابسون که در آن زمان هدایت میدلزبورو را برعهده داشت، فوکس را به‌صورت قرضی به‌خدمت گرفت تا این تیم تازه سقوط کرده را دوباره به لیگ برتر برگرداند. این مهاجم قدبلند آلمانی در ۱۵بازی توانست ۹گل به‌ثمر برساند و یکی از ارکان اصلی صعود میدلزبورو به لیگ برتر شود. جالب اینکه رابسون در پایان فصل تمایلی برای حفظ او نداشت و درنهایت قراردادش دائمی نشد.

هنریک لارسن - 2007 به منچستریونایتد (13 بازی)

ماشین گلزنی سوئدی وقتی در سال ۲۰۰۶ به لیگ کشورش برگشت، کمتر کسی تصور می‌کرد دوباره حضور در یک تیم بزرگ اروپایی را تجربه کند، اما او در ۳۵ سالگی بازی در لیگ برتر را نیز به کارنامه‌اش افزود و برای پنج ماه راهی منچستریونایتد شد. او اگرچه سه گل برای تیمش به‌ثمر رساند، اما تاثیر زیادی در پیشرفت وین رونی و کریس رونالدو، دو ستاره جوان آن روزهای یونایتد داشت. در پایان فصل، او با افزودن قهرمانی لیگ جزیره به تالار افتخاراتش به هلسینبورگ برگشت.

روی اساندو - 2001 به ویکومب واندرز (13 بازی)

ویکومب که در آن زمان در دسته دو (سطح سه فوتبال انگلیس) حضور داشت، در نیم‌فصل این مهاجم اهل ایرلند شمالی را به‌خدمت گرفت و با به‌ثمر رساندن تنها یک گل نامش در تاریخ باشگاه جاودانه شد. او در دیدار یک‌چهارم نهایی جام حذفی برابر لسترسیتی و درحالی‌که بازی با تساوی یک - یک در جریان بود، گل برتری تیمش را زد تا آنها برای نخستین‌بار در تاریخ خود به نیمه‌نهایی این تورنمنت معتبر برسند. گل او به‌عنوان یکی از لحظات تاریخی جام حذفی انگلیس ثبت شد و یکی از بازیکنان محبوب هواداران ویکومب محسوب می‌شود.

لاندن دونووان - 2009 به اورتون (13 گل)

یکی دیگر از انتقال‌های موفق از لیگ آمریکا به اروپا. این مهاجم آمریکایی در نیم‌فصل راهی اورتون شد و در همان ماه نخست با به‌ثمر رساندن دوگل عنوان بهترین بازیکن ماه باشگاه را کسب کرد. دیوید مویس، مربی آن زمان اورتون به‌شدت تحت‌تاثیر عملکرد خوب دونووان قرار گرفت و خواستار دائمی کردن قراردادش شد، اما لس‌آنجلس گلکسی مخالفت کرد.

دنیل استوریج - 2011 به بولتون (12 بازی)

این مهاجم انگلیسی پس از مدت‌ها نیمکت‌نشینی در منچسترسیتی و چلسی به‌صورت قرضی راهی بولتون شد تا فرصت بیشتری برای بازی داشته باشد. او خیلی زود اثرگذاری خود را نشان داد و به یکی از ۶ بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که توانسته در هر چهار بازی ابتدایی تیم جدیدش گلزنی کند. بولتون به کمک هشت گلی که استوریج به‌ثمر رساند در لیگ برتر ماندنی شد و این بازیکن فصل بعد ۳۰ بازی برای چلسی انجام داد و سپس راهی لیورپول شد.

جیمی گلاس - 1999 به کارلیسل یونایتد (3 بازی)

شاید این دروازه‌بان گمنام را بتوان تاثیرگذارترین فرد این فهرست نامید. کارلیسل در سال ۱۹۹۹ درحال سقوط از دسته سوم بود و برای بقا به برد در بازی آخرش برابر پلی‌موث نیاز داشت. بازی با تساوی پیش می‌رفت و در آخرین ثانیه‌ها گلاس که در نیم‌فصل به‌صورت قرضی به این تیم اضافه شده و در این بازی دروازه‌بان اصلی تیمش بود برای یک ضربه کرنر به محوطه جریمه حریف رفت و با یک ضربه روی پای زیبا گل برتری تیمش را زد تا کارلیسل به‌صورتی دراماتیک در لیگ ماندنی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج