۱۰۰۰۲۶۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

بازگشت فوتبال، پایان حکومت کرونا

در چند کشور اروپایی مردم دوباره می‌توانند از برگزاری لیگ فوتبال در کشورشان لذت ببرند، البته که این اتفاق در شرایطی متفاوت از گذشته و بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

خبرورزشی: فوتبال اروپا بازگشت محتاطانه خود به میادین را کلید زده است. بعد از توقف روند رو به گسترش بیماری کووید ۱۹ و همچنین آغاز به کار بوندس‌لیگای آلمان و همچنین لیگ‌های کوچک‌تر با برخی نوآوری‌ها، حالا فوتبال دوباره به حیات خود ادامه می‌دهد و در این بین یک تیم هم بابت شکستن قوانین مربوط به ویروس کرونا، با دردسر جدی مواجه شده است.

پرتغال، دانمارک، لهستان، صربستان، اتریش، کرواسی و اوکراین در میان کشورهایی هستند که دوباره می‌توانند از برگزاری لیگ فوتبال در کشورشان لذت ببرند، البته که این اتفاق در شرایطی متفاوت از گذشته و بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

این کشورها به جمع کشورهایی مثل مجارستان، جمهوری چک، استونی و جزایر فارو اضافه می‌شوند که پیش از این بازی‌های خود را شروع کرده‌اند. بوندس‌لیگای آلمان هم تنها لیگ از بین پنج لیگ بزرگ اروپاست که خیلی زود بازی‌ها را ادامه داد و الگویی شد برای سایر کشورهای صاحب فوتبال.

این لیگ‌ها که در این مدت به تبادل اطلاعات با یکدیگر نیز پرداخته‌اند از اقدامات بهداشتی و ایمنی مشابهی استفاده می‌کنند که شامل تست کردن مداوم بازیکنان، محدودیت حضور تقریباً ۳۰۰ نفری افراد در ورزشگاه‌ها در روز مسابقه و ممنوع کردن اقداماتی مثل دست دادن و عکس تیمی گرفتن قبل از مسابقات است.

با این وجود، هر لیگی به‌دنبال راهی متفاوت است تا بتواند معمای روشن کردن چراغ فوتبال و ایجاد هیجان در ورزشگاه‌های خالی را به‌نوعی حل کند، در این راه دانمارک از همه کشورها خلاق‌تر نشان داده است.

در دانمارک، سوپرلیگای این کشور در حالی آغاز شد که تیم سوم جدول، آرهوس، پنج‌شنبه شب با کمک اپلیکیشین «زوم» مقدمات حضور مجازی تماشاگران خود را به‌طور زنده در ورزشگاه فراهم کرد. نمایشگرهای بزرگی که در ورزشگاه و روی سکوها قرار داده شده بود، تصاویر تماشاگران را که از خانه‌های خود این بازی را تماشا می‌کردند به تصویر می‌کشید و احساسات آنها را نیز نشان می‌داد تا بازیکنان داخل زمین، حضور هزاران هوادار خود را به این شکل مبتکرانه و مجازی حس کنند.

میتیلند، تیم صدرنشین این رقابت‌ها هم که روز دوشنبه میزبان هورسنز است، یک «سینما ماشین» بزرگ را بیرون ورزشگاه خود،‌ ام‌سی‌اچ آرنا برپا کرده که ظرفیت حضور ۲۰۰۰ ماشین را دارد که تماشاگران بتوانند درون خودروهای‌شان در سینما به تماشای مسابقه بپردازند.

پرتغال، که حدود ۱۰ هفته از بازی‌هایش باقی‌مانده است، لذت بازگشت فوتبال را از چهارشنبه این هفته به هواداران خود هدیه خواهد داد. در این بازی‌ها پورتو صدرنشین بازی‌ها در خانه فامالیسائو به مصاف این تیم می‌رود.

برای اینکه بازی‌های بیشتری قابلیت پخش مستقیم داشته باشند، هر هفته از مسابقات بین چهار تا شش روز برگزار خواهد شد و یک روز استراحت بین هر بازی خواهد بود. بعضی تیم‌ها هم نمی‌توانند در خانه خود میزبان حریفان باشند چون مقامات بهداشت این کشور تشخیص داده‌اند که ورزشگاه‌های آنها از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مناسب نیستند.

اما بزرگترین اقدام در مورد رعایت اصول بهداشتی در اتریش صورت گرفت جایی که صدرنشین لیگ با مجازات بسیار سختی رو‌به‌رو شد.

فدراسیون فوتبال اتریش با کسر شش امتیاز از صدرنشین رقابت‌ها (لینز) به‌دلیل نقض مقررات بهداشتی و سلامت، به تیم‌ها یادآوری کرد ادامه مسابقات در کنار سلامتی بازیکنان همزمان برای آنها اهمیت دارد.

لیگ لهستان، اکستراکلاسا، از دیروز شروع شد و لیگ اوکراین نیز از امروز شروع خواهد شد و فردا صدرنشین لیگ، شاختار دونتسک نیز به مصاف دینامو کیف خواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جون مادرتون این جام رو بدین تیم تو دلی رسانه ملی و صدا سیما تا کی بلید حق ۲۰ میلیون ترک زبان خورده بشه دیگه بهتون فشار اومده چون اون ترکهایم که طرفدار این دو تیم بودن وقتی این همه بی عدالتی و توهین های نژاد پرستی رو دیدن به خودشون اومدن برای همین تو نظرسنجی های ای اف سی همش بازیکنهای ما اول شدن چه مظاهری چه دژاگه کل دنیا میدونن تراکتور چقدر عاشق داره ولی تو کشور خودمون خیلی ها سوزس گرفتن به جایه اینکه بگین فوتبالمون پیشرفت میکنه با همچین تیم پر هواداری دارین ترک و فارس رو از هم جدا می کنین به ما تهمت جدایی طلبانه میزنین در حالیکه تاریخ نشون داده ما تا مایه جونمون از ایرانمون دفاع میکنیم ولی از هویت اثالت خودمونم دفاع میکنیم چون هر قوم و مذهبی که داشته باشیم همه ایرانی هستیم و عاشق ایران زمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج