جاباما
۱۰۰۰۳۱۲
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

قیمت برق پرمصرف‌ها افزایش یافت

سخنگوی صنعت برق گفت: برای ایجاد بازدارندگی در مصرف بیش از حد برق، از این پس مشترکینی که بیش از الگوی تعیین شده مصرف دارند، متحمل افزایش قیمت ۱۶ درصدی هزینه علاوه بر افزایش قیمت ۷ درصدی برای عموم مشترکین خواهند بود.

خبرگزاری فارس: سخنگوی صنعت برق گفت: برای ایجاد بازدارندگی در مصرف بیش از حد برق، از این پس مشترکینی که بیش از الگوی تعیین شده مصرف دارند، متحمل افزایش قیمت ۱۶ درصدی هزینه علاوه بر افزایش قیمت ۷ درصدی برای عموم مشترکین خواهند بود.

مصطفی رجبی مشهدی، ضمن اشاره به افزایش سالانه قیمت برق بخش خانگی، گفت: براساس مصوبه دولت در راستای افزایش قیمت انرژی، قیمت برق سالانه ۷ درصد برای همه مشترکین افزایش می باید که این افزایش قیمت از اردیبهشت‌ماه لحاظ شده است.

*سیاست‌های توانیر به منظور اصلاح الگوی مصرف برق

سخنگوی صنعت برق با اشاره اینکه هزینه‌های این صنعت افزایش قابل توجهی را تجربه کرده است، عنوان کرد: برای ایجاد بازدارندگی در مصرف بیش از حد برق، از این پس مشترکینی که بیش از الگوی تعیین شده مصرف دارند، متحمل افزایش قیمت ۱۶ درصدی هزینه علاوه بر افزایش قیمت ۷ درصدی برای عموم مشترکین خواهند بود.

رجبی، در بیان اقدامات صنعت برق به منظور اصلاح الگوی مصرف مشترکین اذعان داشت: در کنار افزایش قیمت برق برای مشترکین پرمصرف، اقدامات تشویقی برای مشترکینی که کمتر از الگوی مصرف استفاده می‌کنند در نظر گرفته شده است. در این راستا به افرادی که در سال جدید، زیر الگوی تعیین شده و کمتر از سال گذشته مصرف برق داشته باشند، پاداشی تحت عنوان پاداش مدیریت مصرف تعلق می‌گیرد.

عضو هیات مدیره و معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر، افزود: در راستای اقدامات صنعت برق جهت اصلاح الگوی مصرف، سال گذشته پاداش ۱۰۶میلیارد تومانی به مشترکین خوش مصرف، پرداخت شده است.

*15درصد مشترکین صنعت برق، پرمصرف هستند

رجبی در توضیح مصرف برق مشترکین، بیان کرد: سال گذشته تنها ۱۵ درصد از مشترکین بیش از الگوی مصرف و ۸۵ درصد مابقی نیز مطابق الگوی مصرف یا کمتر از آن، برق مصرف کرده اند.

سخنگوی صنعت برق کشور، در پایان ضمن اشاره به راهکارهای کاهش مصرف برق نظیر خاموش کردن چراغ‌های اضافه، استفاده بهینه از کولر آبی و تنظیم دمای آسایش برای سایر وسایل سرمایش، گفت: در صورتیکه مردم نسبت به صرفه‌جویی ۱۰درصدی مصرف برق اقدام ورزند، شاهد کاهش ۲۰درصدی در هزینه برق خود خواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      مردم چیکار کنن هوا گرم مصرف میشه زیاد کم نداره بهانه میارید پول اضافه از مردم بگیرید پدر مردم درآوردید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج