جاباما
۱۰۰۰۳۱۵
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

پرونده ویلموتس در سازمان بازرسی کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به گاف بزرگ فدراسیون فوتبال در قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی، از باز شدن پرونده این مربی و افراد مرتبط با آن در سازمان بازرسی کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: سیداحسان قاضی زاده هاشمی درباره مشکلات قرارداد مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که حالا به فیفا شکایت کرده است گفت: اولین فردی که درباره رقم و عدد قرارداد ویلموتس شفاف سازی کرد بنده بودم که ابتدا توسط آقایان تکذیب ولی در نهایت تایید شد. مبلغ ۲ میلیون یورو از امارات به ترکیه برای ویلموتس ترانسفر شد و ۱۵۰ هزار یورو هم پول ترانسفر علاوه بر آن ۲ میلیون یورو شد. ما این موارد را رصد و اطلاع رسانی کردیم. ۶ میلیون یورو هم مابقی قرارداد است. این قرارداد وارد فاز حقوقی شده و شکایاتی رد و بدل شده است. دوست دارم نتیجه شکایت به نفع فوتبال کشور ما باشد نه ویلموتس.

وی درباره اینکه بعضی از مدیران فدراسیون فوتبال اعلام کرده اند این پول از حساب ایران در فیفا پرداخت می شود نه از بیت المال، تاکید کرد: این حرف بی پایه و اساس است. این پول برای ایران است. برای آقایان که یک کشور ایران دیگر نداریم؟ منافعی که در مجامع بین المللی در هر حوزه داریم متعلق به ایران و مردم ایران است. برای این تیم ها از منابع داخلی کلی هزینه می شود و وقتی منافعش می آید نمی توان گفت متعلق به مردم نیست. این حرف سفسطه گری است.

نماینده مجلس درباره احتمال مجازات برای خاطیان در قرارداد ویلموتس تصریح کرد: برای موضوع قرارداد ویلموتس پرونده ای در سازمان بازرسی در ابعاد مختلف یعنی قبل از عقد قرارداد، هنگام عقد قرارداد، نقش تامین اجتماعی و شستا، نقش وزارت ورزش دیده شده است. درست است فدراسیون این قرارداد را بسته ولی باید نظارت لازم از دولت و وزارت ورزش صورت می گرفت. حتی نقش معاون اول رییس جمهور در روند بررسی گزارش بازرسی دیده می شود. نقش های مختلفی در حال ارزیابی است. وقتی سازمان بازرسی کل کشور گزارشش را تهیه کند تبدیل به یک پرونده قضایی می شود که به دادسرا می رود. امیدوارم قوه قضاییه هم ورود جدی و قاطعی داشته باشد تا افکار عمومی قانع شود و کسی اجازه کلاهبرداری از جایگاه کشوری و ملی را به خود ندهد.

قاضی زاده هاشمی که با رادیو جوان گفتگو می کرد، با اشاره به درخواست کارلوس کی روش برای گرفتن پاداش سومی در جام ملت های آسیا تاکید کرد: حتی این پاداش برای عنوانی که وجود ندارد به حساب کشورمان نوشته می شود. جالب است اعضای هیات رییسه فدراسیون مصاحبه می کنند و می گویند کی روش حق دارد این پاداش را بگیرد. این یعنی یک سوء جریان که نظارت روی آن نبوده است. این یعنی مقامات بالادستی که دستور صدور پول را به دستگاه های دولتی و نیمه دولتی می دهند نظارتی رو آن ندارند.

نماینده مجلس در پایان به گاف بزرگ فدراسیون فوتبال در قرارداد ویلموتس اشاره کرد و خاطرنشان شد: در قرارداد ویلموتس آمده است فسخ از سوی هر یک از طرفین سه ماه جریمه و غرامت را در پی دارد ولی بعد از این جملهُ سه کلمه هم ذکر شده است «سه ماه جریمه یا رقم مشخص». وقتی می گوییم باید دانش حقوق ورزشی و بین المللی وجود داشته باشد و ۱۰ جا روی یک قرارداد نظر بدهند برای همین است. خب این «رقم مشخص» را ویلموتس تعیین می کند. وقتی در این شرایط به همین سه کلمه استناد می کند و تقاضای مبلغ کلان دارد یعنی عزیزان ما در فدراسیون وقتی این قرارداد را امضا کردند ترجمه و بار حقوقی سه کلمه را نمی دانستند. بعد می گویند سر ما کلاه رفته است. چه کسی باید نظارت کند که این کلاه به سرتان نرود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از این سکته ای باید گرفت خوب بلده فیلم بازی کنه

    • بدون نام

      گناه داره تاج قلبش در می گیره

    • بدون نام

      خدالعنت کنه تاج کفاشیان ساکت اسلامیان درودگر اذری بهاروند وتمام کسانیکه پای ویلموتس را به ایران باز کردن دزدان بیت المال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج