جاباما
۱۰۰۰۳۲۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دستور پنتاگون برای آماده‌باش درباره مینیاپولیس

با گسترش ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف آمریکا در روز جمعه، وزارت دفاع (پنتاگون) این کشور در اقدامی بی‌سابقه دستور آماده‌باش را برای چندین یگان پلیس نظامی به منظور استقرار در شهر «مینیاپولیس» - کانون اعتراض ها به کشته شدن یک سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا- صادر کرد.

خبرگزاری ایرنا: با گسترش ناآرامی‌ها در شهرهای مختلف آمریکا در روز جمعه، وزارت دفاع (پنتاگون) این کشور در اقدامی بی‌سابقه دستور آماده‌باش را برای چندین یگان پلیس نظامی به منظور استقرار در شهر «مینیاپولیس» - کانون اعتراض ها به کشته شدن یک سیاه‌پوست به دست پلیس آمریکا- صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سه نفر از افرادی که به طور مستقیم از این دستور پنتاگون آگاه هستند، نوشت: به نیروهایی در پایگاه نظامی فورت براگ در کالیفرنیای شمالی و فورت درام در نیویورک دستور آمادگی برای اعزام داده شده است. همچنین به سربازانی در پایگاه های فورت کارسون در کلورادو و فورت ریلی در کانزاس دستور آماده باش ۲۴ ساعته داده شده است.

این سه نفر به دلیل اجازه نداشتن برای گفت و گو درباره این آمادگی نظامی خواستند نامشان فاش نشود.

دستور آماده باش روز جمعه به طور شفاهی ارسال شد. پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا خواسته بود گزینه های نظامی را برای خواباندن ناآرامی ها در مینیاپولیس بررسی کند. اعتراض ها در این شهر به غارت و آتش سوزی در بخش هایی از این شهر منجر شده است.

ترامپ پنجشنبه شب در تماس تلفنی از دفتر محل کار خود در کاخ سفید با اسپر، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی و برخی دیگر از مقام های آمریکایی درخواست بررسی گزینه های نظامی را مطرح کرد. به گفته یکی از مقام های ارشد پنتاگون، رئیس جمهور از اسپر خواسته گزینه های اعزام فوری را در صورت خارج شدن ناآرامی ها از کنترل در شهر مینیاپولیس مد نظر قرار دهد.

وی گفت، یگان های نظامی تحت «قانون شورش سال ۱۸۰۷» اعزام می شوند. آخرین بار در سال ۱۹۹۲میلادی و در نتیجه شورش ها در لس آنجلس به دنبال محاکمه «رادنی کینگ» سیاه پوست آمریکایی که تحت حمله پلیس لس آنجلس قرار گرفته بود، به این قانون استناد شد و یگان های نظامی پلیس اعزام شدند.

اعتراض ها در مینیاپولیس به دنبال انتشار ویدئویی که نشان می داد افسر پلیس زانوی خود را به پشت گردن جورج فلورید شهروند سیاه پوست آمریکایی می فشارد، آغاز شد. این شهروند آمریکایی در نتیجه شدت جراحت جان باخت اما پلیس خاطی به اتهام قتل درجه سه بازداشت و متهم شد.

این اولین بار نیست که پلیس سفیدپوست در آمریکا با رفتارها خشونت آمیز جان شهروندان سیاه پوست در این کشور را به خطر انداخته است.

خیابان های شهر فرگوسن آمریکا و به دنبال آن سایر شهرهای آمریکا در سال های گذشته صحنه تظاهرات گسترده به دلیل کشته شدن شهروندان سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست و احکام ناعادلانه دادگاه های آمریکا در تبرئه پلیس خاطی بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج