جاباما
۱۰۰۰۳۲۶
۶۳ نظر
۵۰۰۴
۶۳ نظر
۵۰۰۴
پ

روایت متفاوت دوست «رومینا» از ماجرای قتل

حالا بیشتر از یک هفته از قتل رومینا اشرفی به دست پدرش می‌گدرد. قتلی که با عنوان «قتل‌های ناموسی» از آن نام برده می‌شود، اما شاید عنوان درست‌تر برای آن این باشد که با نوعی از قتل‌های خانوادگی مواجه هستیم که می‌توان آن را «زن کشی» نامید.

فرارو: حالا بیشتر از یک هفته از قتل رومینا اشرفی به دست پدرش می‌گدرد. قتلی که با عنوان «قتل‌های ناموسی» از آن نام برده می‌شود، اما شاید عنوان درست‌تر برای آن این باشد که با نوعی از قتل‌های خانوادگی مواجه هستیم که می‌توان آن را «زن کشی» نامید.

واکنش‌ها به این خبر از همان ابتدا بسیار بود. سم کم رومینا که هنوز ۱۴ ساله نبود، روند وقوع ماجرا و بیش از آن موضوع قتل به دست پدر موارد بسیار دیگری را نیز به روند اطلاع رسانی افزود.

اعلامیه ترحیم رومینا اشرفی یکی دیگر از مواردی بود که به حاشیه‌های این قتل خانوادگی اضافه کرد. در حالی نام پدر و همه وابستگان مرد این مقتول نوجوان در اعلامیه وجود داشت که هیچ نام و صدایی از مادر شنیده نمی‌شد. مادری که حداقل تا ۵ روز پس از قتل نیز نام و صدایش وجود نداشت.

در مدتی که «رعنا دشتی»، مادر رومینا سکوت کرده بود و بسیاری منتظر صحبت‌های تنها زن آن خانه بودند روایت‌های متناقضی به گوش می‌رسید که به شایعات دامن می‌زد.

خبرنگار «ما » با حضور در محله‌ای که «رومینا» روزگاری در آن رفت‌وآمد داشت، به گفتگو با دوست وی پرداخته است. تا به این ترتیب شاید بتوان به زاویه دیگری از زندگی رومینا دست یافت. این که چطور رومینا دختری از روستایی آرام و کوچک با اهالی که به مصلحت جویی و آرامش شهره هستند ناگهان خبر قتل فجیعش توسط پد، ملی می‌شود و حتی در نهایت یونیسف را نیز به واکنش وا می‌دارد، شاید برای بسیاری عجیب بود. برای درک بهتر آن چه در آن جامعه رخ داده و در نهایت چرا پدری باید دست به قتل تنها دخترش بزند و چرا رومینا باید فرار از خانه را به بودن در آن ترجیح دهد از جمله سوالاتی بود که تنها با حضور و گفتگو با خانواده و دوستان شاید می‌توانستیم به پاسخ‌هایی برای آن برسیم.

«مونا محمدی» از دوستان رومینا، نوجوان ۱۴ ساله است که به گفته مادرش از کودکی با آن‌ها رابطه خانوادگی داشته اند. او در مصاحبه با فراز از گفت‌وگوی کوتاهی که با رومینا داشته است می‌گوید. گفت‌وگویی که هنگام بازگشت از مدرسه یا یکدیگر داشته‌اند و شاید در آن زمان هیچ یک گمان نمی‌کردند که روزی سر رومینا را بر باد دهد.

رومینا گفت بهمن تهدیدش می‌کند

مونا می‌گوید «در تاریخ ۵ اردیبهشت با تماس مدیر مدرسه برای کاری با رومینا به مدرسه رفتیم. در مسیر بهمن خاوری، کسی که حالا به عنوان یکی از متهمین و عوامل قتل رومینا در بازداشت به سر می‌برد، سوار بر موتور جلوی مدرسه پرسه می‌زد.» او می‌گوید وقتی از رومینا پرسیدم که آن پسر اینجا چه می‌کند در جواب گفت: «چیزی به تو می‌گویم، اما به پدرم هرگز نگو!»

او در ادامه با لحن کودکانه‌ای می‌گوید: «رومینا به من گفت که در اینستاگرام در لایوی شرکت کرده و در آن زمان بهمن همه آن لایو را ضبط کرده است و حالا با آن مرا تهدید می‌کند.» بر اساس اظهارات مونا، رومینا حتی هنگامی که با بهمن صحبت می‌کرد از جانب وی تهدید می‌شده است.

بر اساس مکالمه‌ای که میان خبرنگار فراز با مونا صورت گرفته است، او با شنیدن تهدید شدن رومینا توسط بهمن علت این که چرا به پدرش نمی‌گوید را جویا شده و رومینا در جواب گفته است: «اگر پدرم بشنود خیلی عصبانی خواهد شد و من را می‌کشد!»

مونا که در زمان مرگ دوستش با تماسی خود را به خانه او می‌رساند، و آخرین دیدارشان وقتی است که پیکر بی‌جانش را به امبولانس انتقال می‌دهند در مورد روابط رومینا با پدرش می‌گوید: «رابطه او با پدرش خوب بود. دوستش داشت، اما رومینا می‌گفت که خیلی از پدرش می‌ترسد.»

در ادامه مادر مونا محمدی نیز در حالی که مدام می‌گوید رومینا را تهدید کردند، رومینا را با تهدید بردند حرف‌های دخترش را تصدیق می‌کند و ادامه می‌دهد ما از گذشته خانواده رومینا را می‌شناختیم. پدر رومینا همچین مردی نبود، مادرش این چنین نبود. اصلا اینطور خانواده‌ای نبودند. او در تعریف و تمجید از رومینا نیز می‌گوید: «رومینا هم اصلا دختری نبود که عاشق پسری بشود!»

روایت مونا به عنوان دوست رومینا به ابعاد عجیب ماجرا اضافه می‌کند و با سخنان بهمن به عنوان پسری ۲۹ ساله که با دختری ۱۵ سال کوچک‌تر وارد رابطه شده است در تناقض جدی است، اما نمی‌توان به راحتی از کنار سخنانش گذشت. با نگاهی به گفته‌های مونا، شاید بتوان گفت: صحبت‌های او صادقانه‌ترین روایت از زندگی کوتاه رومیناست و رنگ و بوی صحبت‌های آدم‌های دیگر دخیل در پرونده را چندان ندارد.

به نظر می‌رسد همچنان موارد بسیاری در پرونده رومینا وجود دارد که ابعاد ماجرا را می‌تواند عجیب‌تر نشان دهد. رومینا ۱۴ ساله اکنون در حالی در خانه ابدیش خفته است که شاید تنها کسی بود که می‌توانست تمام حقیقت را آشکار کند. حقیقتی که به نظر می‌رسد حالا چنان پازلی است که قطعات آن به سختی باید در کنار هم قرار بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این اوضاع بابد بریم شرلوک هلمز رو بیاریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خبرهاتون یک درمیان از رومینا و هجویات زیباکلام هستند

      • بدون نام

        دقیقا

      • بدون نام

        این حادثه ماحصل جاهلیت عصر حاضر است وهمگی در وقوع آن نقش دارند

    • آینده خاکستری

      همش کار این پسره هستش...هم با آبروی پدر بازی کرد هم دختر رو تهدید میکرد

      پاسخ ها

      • دست از سر کچلمون بر دار کرونا

        مردم ایران هر چی میکشن از دست این خاوری هاست

    • بدون نام

      از مادر و خاله و عمو رسیدن به دوست رومینا

    • آینده خاکستری

      شک نکید این پسره کیلید خود معماس..هم با آبروی پدر بازی کرد هم به زندگی ی دختر پایان داد

    • بدون نام

      گوشی همه را بد بخت میکند،وقتی افراط میشود در استفاده از این وسیله ی جادویی ،حتی سر نوشتها عوض میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای خودت ۱۱۰۰ نوکیا بخر، راحت، با داشتن اون گوشی اینجا هم نظرات چرت و پرت نمیدی، مرسی، اه

    • آدا

      پدر رومینا زود تصمیم گرفت وازقتل دخترش حالا یه عمرپشیمان شده چرا؟

      پاسخ ها

      • Majid

        یه چیزی توی مرد جماعت وجود داره به اسم غیرت،ظاید اگه اونکارو نمیکرد دیگه هیچوقت نمیتونست بین همین مردمی که الان مدعی‌العموم شدن سر بالا بگیره...ای لعنت به این مردم و حرف مردم و دهن مردم

    • مصطفی

      جامعه ما همیشه به صورت احساسی به قضیا برخورد می کند وهیچگاه به دنبال حل ریشه ای مشکلات نبوده است این واقعیت است که گرگ ها در جامعه به دنبال سو استفاده از زنان و. دختران بی دفاع می باشد

      پاسخ ها

      • مهراد.

        همون زنان چرا باید لایو اینستا برن؟ سانسورچی به خاطر ذهن مردم سانسور نکن

    • بدون نام

      همه این مشکلات بدلیل وجودفردی لاابالی بنام بهمن بوده اطمینان دارم درتحقیقات پلیس مورد تهدید را اثبات خواهدکرد

    • بدون نام

      دیگه ول کنید از ماجرای رومینا پدرش کشتتچ که بدون دلیل نیست پیله کردین به رومینا رومینا

    • ارش

      الهی بمیرم....لعنت بهت بی معرفت که آبروی خانواده ای رو بردی فقط برای ...مگر کسی نیود که رفتی سراغ یک دختر بچه اونهم با تهدید و وعده و وعید .. ...

      پاسخ ها

      • مهراد.

        همون دختر نباید لایو ناجور میرفت که اتو بده دستش

    • بدون نام

      گوشی همراه ،وقتی در استفاده از این وسیله ی جادویی افراط میشود خیلی ها را بدبخت میکند،حتی سرنوشتها را عوض میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جادویی؟ لابد پیش فالگیرم میری!

    • بدون نام

      انشالله خداوند بهمن خاوری و نابود کند
      امیییییین

    • بی نام

      پسره کثافت هم دروغ میگه هم باعث شد یه خونواده از هم بپاشه و هم یه دختر دسته گل بره زیر خاک

    • سارا

      صداوسیما دست از سر خاشقچی بر نمی داره برترین ها از رومینا بحث من اینه از رومینا اسطوره نسازید.من با کشتنش مخالفم اما از اینکه هم وطنان مرده پرستم اون رو مقدس وبی گناه نشون میده بدم میاد

    • ممد

      آقا اصلا بگیم اره قضیه پیچیدست و خودمون رو گول بزنیم که بهمن خاوری مقصر نیست , بگیم باباش آدم نرمالی بوده و الکی رومینا ازش میترسیده , بگیم مادرش دروغ میگفته که پدرش همش تهدید به کشتنش میکرده .
      اون بابای عوضیش زده کشته رومینا رو , همین نباید واسه بازداشت و حکم سنگینش کافی باشه ؟؟ آدمی که داس کنار خودش نگه نیداره تو خونه و باهاش دختر خودشو سر میبره به نظرت واسه جامعه خطرناک نیست ؟
      ....

    • بدون نام

      باعث مرگ رومینا این پسره بی وجدان بود باید اعدام بشه یا حبس ابد خدا لعنت خودش وخانواده اش کند

    • حمید

      مقصر اصلی پسره است از سادگی دختره سواستفاده کرده و میدانسته که از پدر ترس دارد و همین امر باعث شده بوده که شاید پسره مدارکی به پدر بدهد برای فرار از مشکلاتش مجبور شده بوده ولی متاسفانه تحویل دختر در اوج ناراحتی پدر کار اشتباه بوده

    • گیلاد

      کسی که سر این دختر را بریده همراه با آلت قتاله حی و حاضر وجود دارد چرا شما دنبال این هستید بهمن خاوری را قاتل جلوه دهید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش پدر همین بهمن رو می کشت همه از دستش خلاص می شدن.دفعه اولش هم نبوده که ...

    • بدون نام

      خوبه که یه کم هم از این بعد به این فاجعه نگاه بشه. همه ی این ماجرا در خشونت وحشیانه پدر رومینای عزیز خاصه نمیشه، جوونها بخصوص دخترها هم باید بدونن که در روابط و رفتارهاشون بی احتیاطی و حماقت نکنن تا براشون مشکلی پیش نیاد، واقعا نمیشه به اسم سنت ستیزی و تمدن بدون توجه به عواقب هر جوونی رو در هر جور محیطی آزاد گذاشت

    • بدون نام

      باید دید چقدر بهمن مقصر بوده.چه عکس یا ویدوو ی به پدر رومینا فرستاده که به جنون رسونده.باید دید ایا اصلن بهمن لیاقت داشته که باهاش فرار کرده.باید اون لحظه ای یک پدر تو موقعیت قرار داشته رو تصور کنی ببینی اون موقع چه تصمیمی میتوانستی بگیری.آیا تصمیم بهتری می گرفتی یا نه؟

    • بدون نام

      نظر من کو؟

    • ماوشما

      وقتیکه ودو روزپیش وامروزنوشتم پدر رومیناهم مانندحودش فربانی توطعه پسره شیادشده است مطلبم رادرج نکردیدو فقط هرکسی گفت اعدامش کنید و القاب زشت و تنددادندراچاپ کردیدو به حق و حقوق و آبروی ازدست رفته اش توجه نشد، کسی منکرعمل وحشیانه پدرنیست ولی بایدتوجه داشت چه کسی عامل این رفتاراست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا..منم از همون اول گفتم تقصیر پسره است این فضاحت به بار اومد

    • بدون نام

      توی کشور عزیزمان این گونه دوستی های دختر و پسر خیلی زیاد است.
      حالا وقتی یکی از طرفین کشته بشه اونوقت گندش در میاد..

      پاسخ ها

      • امیر عباس

        مادر بزرگ من هم یه روایتی داره بعد تعریف میکنه بابا ول کنید دیگه خداوکیلی

    • بدون نام

      جالبه صدا و فیلم این گزارشا نیست.خودشون مینویسند.چطور دختر یک هفته خودش میره خونه خواهر اون پسر بعد اون پسر تهدیدش هم کرده؟الان میخوان یه جوری پدره رو بی تقصیر نشون بدن و آزادش کنن و ماست مالیش کنن.میخوان فرهنگ و آموزش های اشتباهی که توی جامعه رواج دادن رو اینجوری مخفی کنن

    • بدون نام

      هر چه حقایق زودتر روشن شود بهتر است چون به قانون برای صادر شدن حکم بیشتر کمک می‌کند

    • سروش

      مقصر شماره یک این ماجرا عدم آموزش به همه ما آدمها ست.که اگر با تهدید روبرو شدیم ، نزدیکترین و محکمترین پناهگاه پدر ومادر و نهادهای امنیتی ، انتظامی و قضایی هستند.متاسفانه در فیلم های ما هم بیشتر مواقع پلیس بعد از قتل می رسد مگر اینکه قبلا اطلاع داده باشند.کفتارهایی مثل بهمن در حال به دام انداختن طعمه های خود هستند.اگر در مدرسه درست آموزش ببینیم مدیر مدرسه مجرب و آموزش دیده هم می تواند مانع از بروز چنین اتفاقات تلخی شود ، رومینا نه اولین است و نه آخرین ، ولی زخم تلخ و کاری خواهد
      بود که به این زودی ها فراموش نمی شود.

    • بدون نام

      مشکل اینجور مسائل ریشه ای هستش اگر پدر رومینا باهاش طوری رفتار میکرد که از هر سمتی خطر تهدیدش کرد به پدرش پناه ببره خب مطمئنا رومینا هم ترجیح میداد به جای فرار با بهمن به پدرش پناه ببره ولی اینجا مشکل اینکه خود پدر تهدید محسوب می‌شده و منم بودم میگفتم فرار کردن بهتر از مردن زیر دست و پای بابامه متاسفانه سواد کم مردمه که قبل از ازدواج هر چیزی رو یاد بچه ها می‌دیم غیر از مسائل ضروری در نتیجه یک مشت وحشی داس به دست وارد این جامعه میشن

    • بدون نام

      در مورد این قتل نظر خاصی نمیتونم بدم ولی در کل به عنوان بک مادر نظرم اینه که هیچ کس به اندازه ی پدر و مادر فرزندشون رو دوست ندارن وهیچ کس دلسوز تر از پدر و مادر نیست هیچ غریبه ای

    • F.M

      حقیقت دگ به چه درد میخوره
      آیا رومینا رو اون دختر بدبخت رو برمیگردونه هان زندش میکنه

    • بدون نام

      لطف کنید مدیر پخش کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من نظرمن مقصرپسره است چون یه دختر بچه 14ساله راقول زدن وتهدید کردن خیلی کارراحتیه ولی......نامردی تمام باعت متلاشی شدن یک خانواده شده پدرمادر خوده دختره بیچاره

    • بدون نام

      جنون ربطی به قومیت یا زبان یا فرهنگ خاصی نمی باشد.لطفا در مطالبی که درج می کنید از زبان ویا فرهنگی اسم نبرید .چون موجب ناراحتی و رنجش هم وطن خود میشوید

    • م

      ۱۵:۱۶ واقعاً حرفاتون سنده و حقیقت محض. فقط میشه گفت متأسفم. خدا به فریاد جوونا برسه.

    • بدون نام

      مادر مونا در تمجید از نجابت رومینا می گه اصلا اینطور دختری نبود که عاشق بشه!!! یعنی عاشقی براشون جرمه تو اون منطقه اساسا! احتمالا مونا نفر بعدیه

    • بدون نام

      از هر زاویه ای که نگاه میکنی به ترس اون دختر از پدرش میرسی ترسی که باعث شد اون دختر از خونه فراری بشه

    • بدون نام

      شایدم میخوان به این وسیله پدر تبرئه شود ...

    • امیر

      لعنت به این بهمن
      خدا ازت نگذره که آبروی یک خانواده رو بردی...

    • بدون نام

      شاید این دوست از همه چیز خبر نداشته

    • بدون نام

      این اینترنت اینستاگرام تلگرام .... آدمارو بدبخت میکنه. قبلنا این چیزا نبود چقدر سادگی بود . چقدر خوب بود اون زمان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون موقع هم بوده
        خبرشو نمیشنیدن چو این شبکه هایی که میگی نبودن

    • علی

      به نظرم مقصر اصلی همین پسره بهمنه چون همه ماجراها به اون ختم میشه

    • امیر

      هرچی هست زیر سر پرس

    • بدون نام

      با این اوصاف رومینا بیگناه تر ازهمه بود وسر بیگناه هم بالای دار رفت..

    • بدون نام

      همه بدلختی این خانواده زیر سر این پسر ....باید به شدیدترین وجه باهاش برخورد کنن.خدا لعنتش کنه.نامرد رو باید به حسابش برسن

    • بدون نام

      بنظر میرسد این پسر آدم درستی نبوده.خودش اعتراف کرده که با فرستادن عکسهای رومینا به پدرش باعث جنون پدر و کشتن دخترش شده.احتمال داره که باز هم تصاویر و فیلمهایی در دست داشته برای باجگیری از رومینا

    • بدون نام

      هیچ پدری راضی به مرگ فرزندش نیست واین مرد هم حتما دخترش رو بخشیده بوده و میخواسته خودش از او مراقبت کنه واون پسر ملعون به خاطری که رومینا حرفی نزنه و بهمن نیفته تو درد سر با نامردی عکس از خودش با رومینارو فرستاد به پدر رومینا تا اونو عصبانی کنه و باعث مرگش شد و اینجوری تونست از چوبه دار فرار کنه

    • بدون نام

      خوب پدر ش زود تصمیم گرفت.ولی تا فشار بر پدر نبود ابن کار را نمی کرد ابرو خانواده ش رفته بود مقصر اصلی اون پسر ایت

    • امیر

      پدر رومینا باید اول پسره رو میکشت. نباید بزارن این موجود کثیف آزادانه زندگی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بکشه؟ تعادل روانی ندارین؟

    • sahar

      اگه دوسش نداشت باهاش فرار نمیکرد اگه رابطشون خوب نبود چرا سرشو گذاشته رو پاش عکس گرفته چرا استوری گرفته عشقم توروخدا برگرد

    • بدون نام

      خواهر وداماد وخانواده خواهر بهمن خاوری هم باید بعنوان شریک قتل دستگیر شوند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج