جاباما
۱۰۰۰۳۲۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پیشنهاد اجباری شدن ماسک برای ادارات دولتی

معاون کل وزارت بهداشت ضمن ابراز نگرانی از تغییر باورهای برخی از مردم در مورد ویروس کرونا و عادی انگاشتن آن، در عین حال بر لزوم استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون کل وزارت بهداشت ضمن ابراز نگرانی از تغییر باورهای برخی از مردم در مورد ویروس کرونا و عادی انگاشتن آن، در عین حال بر لزوم استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل تاکید کرد.

دکتر ایرج حریرچی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته، دستاورد بسیار مهم کاهش مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کووید۱۹ به زیر ۵۰ نفر در روز رسید، گفت: این مهم با فداکاری و از خودگذشتگی پرسنل بهداشت و درمان کشور حاصل شد. اما متاسفانه اخیرا با عادی انگاشتن ویروس توسط مردم و برخی مسئولین و تغییر باورها درمورد کرونا ویروس مشکلاتی ایجاد شده است. به طور مثال اعتقاد به فاصله‌گذاری اجتماعی در نظرسنجی‌ها از ۹۰ درصد به ۴۰ درصد رسیده است. واهمه و ترس سازنده از ویروس کرونا که موضوعی سازنده بود از ۷۰ درصد به ۳۴ درصد کاهش یافته است و اعتقاد به لزوم در خانه ماندن از ۸۶ درصد به ۳۲ درصد تقلیل یافته است.

وی این تغییرات آماری رخ داده را نوعی فاجعه خواند و بیان کرد: نتیجه این می‌شود که مردم اقدام به سفرهای غیرضروری می‌کنند. از دید وزیر بهداشت، سفر ضروری، سفر کاری است و سفر غیر ضروری برای تفریح است؛ به شکلی که تعداد زیادی سوار ماشین شده و شیشه‌های خودرو را بالا برده و کولر خودرو را روشن می‌کنیم و ویروس را به چرخش درمی‌آوریم و یا مثال دیگر اینکه آیا ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی بین راهی برای عدم انتقال ویروس به طور مرتب انجام می‌شود؟ این سفرها مثل بمب ساعتی عمل می‌کند؛ چراکه سبب جابه‌جایی ویروس می‌شود.

حریرچی در مورد استفاده از ماسک نیز اظهار کرد: در این مورد تاکید ما این است که هرکسی از منزل خارج می‌شود ماسک بزند. افراد می‌توانند از ماسک پارچه‌ای و خانگی نیز استفاده کنند. هر فردی که در جمع چند نفره‌ای شرکت می‌کند، ملزم به داشتن ماسک است. ما در جلسات ستاد ملی کرونا برای ادارات دولتی پیشنهاد کردیم این موضوع برای آنها اجباری باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنوز واکسن علیه ویروس کرونا ساخته نشده است، تصریح کرد: همچنین هنوز ایمنی جمعی نیز رخ نداده است. این باور که ویروس ضعیف شده، غلط است. بر خلاف تصورات، یکی از تئوری‌ها برای علت افزایش ویروس در استان‌های جنوبی استفاده از کولر گازی در فصل تابستان در محیط بسته است. گرما و سرما تاثیری در ویروس نخواهند گذاشت؛ چراکه آمار دو کشور برزیل و روسیه به عنوان نقاط گرمسیر و سردسیر قابل مشاهده است‌.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج