جاباما
۱۰۰۰۴۵۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

روسیه اتهام‌زنی آمریکا درباره لیبی را محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه یک شرکت وابسته به دولت مسکو پول تقلبی برای لیبی چاپ کرده است، رد کرد.

ایسنا: وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه یک شرکت وابسته به دولت مسکو پول تقلبی برای لیبی چاپ کرده است، رد کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این بیانیه پس از آن صادر شد که وزارت خارجه آمریکا شامگاه جمعه از خبر کشور مالت مبنی بر توقیف ۱.۱ میلیارد دلار پول رایج لیبی که گفته می‌شد در شرکت دولتی «گوزناک» روسیه به چاپ رسیده استقبال کرد. واشنگتن مدعی است این اسکناس‌ها جعلی است و به دست یک نهاد غیر قانونی تهیه شده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، قرارداد چاپ دینار لیبی در سال ۲۰۱۵ بین شرکت گوزناک و رئیس بانک مرکزی لیبی به امضا رسید. مسکو به عنوان بخشی از تعهدات قراردادی خود، اسکناس‌های لیبی را در محموله‌ای به بانک مرکزی در طبرق ارسال کرده است. این وزارتخانه افزود این پول برای حفظ عملکرد پایدار کل اقتصاد این کشور لازم بود.

در این بیانیه آمده است: می‌خواهیم تاکید داشته باشیم که در شرایط واقعی "دو سالاری" (سیستم حکومتی متشکل از دو رکن مستقل) در لیبی، در حال حاضر دو بانک مرکزی وجود دارد. یکی از آن‌ها در طرابلس واقع شده است، جایی که دولت بین‌المللی وفاق ملی به سرپرستی فایز السراج فعالیت می‌کند. یکی دیگر از بانک‌های مرکزی در بنغازی واقع شده است. رئیس آن توسط پارلمان منتخب لیبی، مجلس نمایندگان منصوب می‌شود و به همین دلیل، از حقانیت بین‌المللی لازم برخوردار است. بنابراین دروغ، دینارهای لیبی نیستند بلکه اظهارات ایالات متحده است.

سفارت آمریکا در لیبی پیشتر با انتشار توییتی از مالت بابت توقیف مقداری اسکناس تقلبی لیبی به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار تقدیر کرد. سفارت آمریکا در لیبی در ادامه با اشاره به بانک وابسته به شبه‌نظامیان خلیفه حفتر، ژنرال سابق ارتش لیبی آورد: یک تشکل موازی غیرقانونی دستور چاپ این اسکناس‌ها را داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج