۱۰۰۰۷۱۶
۵۰۶۳
۵۰۶۳
پ

راهنمای خرید پلوپز، هوشمندانه انتخاب کنید!

دستگاه پلوپز سالیان بسیاری است که مورد استفاده خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد و مدل‌های متفاوت و متنوعی از آن در بازار به فروش می‌رسد. به همین دلیل هم انتخاب پلوپز مسئله‌ای مهم و تأثیرگذار خواهد بود. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع راهنمای خرید پلوپز بپردازیم و شما را با نکات خرید این محصول آشنا کنیم.

برترین‌ها: لوازم برقی مورد استفاده در فضای آشپزخانه از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و هر کدام نیز به نوبه خود ضروری و مهم به شمار می‌روند. در این میان پلوپز نیز یکی از وسایل و لوازم برقی پراستفاده در آشپزخانه است که تقریباً می‌توان آن را در هر خانه‌ای مشاهده کرد، از مدل‌های قدیمی و اولیه پلوپز در خانه‌های قدیمی گرفته تا مدل‌های به‌روز و پرامکانات این محصول در خانه‌های جدید. دستگاه پلوپز سالیان بسیاری است که مورد استفاده خانواده‌های ایرانی قرار می‌گیرد و مدل‌های متفاوت و متنوعی از آن در بازار به فروش می‌رسد. به همین دلیل هم انتخاب پلوپز مسئله‌ای مهم و تأثیرگذار خواهد بود. در این مطلب همراه ما باشید تا به موضوع راهنمای خرید پلوپز بپردازیم و شما را با نکات خرید این محصول آشنا کنیم.

راهنمای خرید پلوپز، هوشمندانه انتخاب کنید!

خرید پلوپز

پلوپزهایی که امروزه در بازار موجود هستند با داشتن ویژگی‌های بسیار متفاوتی از هم متمایز می‌شوند. به همین دلیل نیز می‌توان آن‌ها را به عنوان گزینه‌های بسیار متنوعی جهت انتخاب شما در نظر گرفت. به طور کلی انواع مدل پلوپزهایی که در بازار عرضه می‌شوند بر اساس معیارهای متفاوتی مثل قدرت، شکل ظاهری، سیستم کنترل حرارت، ظرفیت و... از هم تفکیک می‌شوند.

برندهای تولیدکننده پلوپز نیز بسیار متعدد و متفاوت هستند، به همین دلیل نیز از میان بهترین برند پلوپزها می‌توان به پارس خزر، فلر، تفال، جی پاس، بوش، مایدیا، ویداس، همیلتون، متئو، هاردستون، فیلیپس، سایا، هوراک، گرند، تکنو، مولینکس، شیائومی، گوسونیک، هایسونگ، بیترون، ساپز، بیشل، پاناسونیک، آریته، کنوود، بهی، پروفی کوک، شارپ و... اشاره کرد.

برای آنکه بتوانید در خرید پلوپز خود موفق‌تر پیش بروید و نتیجه خوبی نیز دریافت کنید باید معیارهای اولیه را در نظر بگیرید و بر اساس آن محصول خود را انتخاب نمایید. این یعنی پیش از اقدام به خرید پلوپز باید در رابطه با این معیارها با خود به نتیجه مشخصی رسیده باشید. به طور کلی این معیارها شامل چنین مواردی می‌شوند:

  • نوع پلوپز: پیش از هر چیز شما باید این را بدانید که به دنبال چه نوع پلوپزی هستید و تا چه حد می‌خواهید که از این دستگاه استفاده کنید. اگر صرفاً می‌خواهید که دستگاه پلوپز شما، پلو و غذاهای ساده‌ای را برایتان آماده کند می‌توانید به سراغ ساده‌ترین انواع پلوپزها بروید، اما اگر می‌خواهید استفاده‌های بیشتر و گسترده‌تری همچون آماده کردن سبزیجات، ماهی، گوشت و... نیز از دستگاه پلوپز خود داشته باشید گزینه‌های متنوع‌تری پیش روی شما قرار خواهند گرفت. امروزه انواع پلوپزهای چندکاره‌ای در بازار موجود هستند که می‌توان با صرف هزینه بیشتری به آن‌ها دسترسی یافت. در این صورت می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.
  • اندازه پلوپز: ظرفیت و اندازه پلوپز نیز مسئله مهم دیگری است که باید در رابطه با آن تصمیم‌گیری کنید. در این میان اینکه شما دستگاه پلوپزتان را برای چه تعداد اعضایی در نظر دارید نقش مهم و تعیین‌کننده خواهد داشت. واحد سنتی اندازه‌گیری ظرفیت پلوپز بر اساس حجم فنجان است. به همین دلیل نیز معمولاً برای مشخص کردن ظرفیت دستگاه پلوپز از این معیار استفاده می‌شود. معمولاً پلوپزهایی که ظرفیت آن‌ها ۳ فنجان است می‌توانند برای خانواده‌های یک تا سه نفره مناسب باشند. اگر هم تعداد اعضای خانواده شما بیش از ۳ نفر هستند می‌توانید بر این اساس حساب کنید که به ازای هر نفر یک فنجان در نظر بگیرید. لازم به ذکر است که معمولاً ظرفیت‌های ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ نفره پلوپز در بازار موجود هستند و می‌توانند به همین نسبت برای خانواده‌هایی کم‌جمعیت و پرجمعیت مورد استفاده قرار بگیرند.
  • جنس پلوپز: مسئله مهم دیگری که می‌تواند در خرید و انتخاب پلوپز مهم باشد بررسی جنس پلوپز است. امروزه ظروف پلوپزی که در بازار موجود هستند از جنس‌های روحی و تفلون هستند. معمولاً جنس تفلون به دلیل نچسب بودن می‌تواند توسط مشتریان محبوبیت بیشتری پیدا کند.

راهنمای خرید پلوپز، هوشمندانه انتخاب کنید!

نکات خرید پلوپز

زمانی که تصمیم به خرید پلوپز می‌گیرید باید به برخی از نکات خرید این محصول نیز توجه کنید تا در نهایت با تطبیق این نکات با معیارهای اولیه دست به انتخاب هوشمندانه و درستی بزنید. برای مثال بهتر است که به سراغ پلوپزهایی بروید که قسمت بیرونی بدنه آن‌ها داغ نمی‌شوند. با مطرح کردن این معیار با فروشنده اطمینان خاطر حاصل کنید که در انتخابتان دچار مشکل نخواهید شد، چراکه اگر کیفیت پلوپز شما خوب نباشد در زمان پخت غذا، حرارت دستگاه به بدنه بیرونی نیز انتقال پیدا کرده و استفاده از آن را برای شما سخت و محدود می‌کند، تا جایی که حتی ممکن است دستتان را نیز بسوزاند.

نکته دیگری که می‌توانید در زمان خرید و انتخاب پلوپز در نظر بگیرید نحوه شست و شوی دستگاه است. بهتر است به سراغ دستگاه‌هایی بروید که شستن ظرف داخل آن کار ساده و کم دردسری باشد. در این مورد باید پلوپزی را انتخاب کنید که در وهله اول ظرف آن قابل جداسازی باشد و سپس بتوانید آن را به خوبی شست‌وشو دهید. یادتان باشد که ظرف پلوپز ایده‌آل شما باید به شکلی باشد که برنج در داخل آن نچسبد.

امروزه پلوپزهایی تولید می‌شوند که از آپشن‌های متفاوتی برخوردار هستند و می‌توانند انتخاب شما را کامل‌تر کنند. برای مثال وجود تایمر در این دستگاه موجب می‌شود که با تنظیم هر ساعتی بر روی دستگاه خیالتان راحت شود که حتی اگر فراموش کنید که آن را خاموش نمایید، خود دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود و احتمال بروز هر خطری را به حداقل می‌رساند.

راهنمای خرید پلوپز، هوشمندانه انتخاب کنید!

یکی دیگر از آپشن‌هایی که شامل حال برخی از جدیدترین پلوپزهای موجود در بازار می‌شود وجود صفحه نمایش است. صفحه نمایش موجود در دستگاه پلوپز می‌تواند در تنظیمات پلوپز تأثیرگذار باشد. به گونه‌ای که از تایمر گرفته تا برخی از ویژگی‌های دیگر را در خود جای می‌دهد.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به هیچ وجه نمی‌توانید از داشتن ته‌دیگ بگذرید بهتر است که این مسئله را در زمان خرید پلوپز خود نیز در نظر داشته باشید. برای این کار هم باید به سراغ پلوپزهایی بروید که حالت‌های مختلفی برای رنگ ته‌دیگ دارند. در این میان باید با افتخار بگوییم که پلوپزهایی که از برندهای ایرانی ساخته می‌شوند در رابطه با موضوع درست کردن ته‌دیگ به مراتب موفق‌تر هستند، طبیعی است که علاقه بالای ما ایرانی‌ها به این غذای خوشمزه تمرکز سازندگان ایرانی پلوپز را برای این ویژگی به مراتب بیشتر کرده است!

باید بدانید که رنگ پلوپز نیز می‌تواند علاوه بر شکل ظاهری دستگاه در رابطه با کیفیت آن نیز مؤثر باشد. احتمالاً دستگاه پلوپز شما در طول هفته بارها مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین بهتر است که به سراغ مدل‌هایی تیره‌رنگ بروید، چراکه این نوع از پلوپزها احتمال تغییر رنگ و ماندگاری لکه بر مرور زمان را نخواهند داشت و در نتیجه در مدت‌زمان بیشتری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

راهنمای خرید پلوپز، هوشمندانه انتخاب کنید!

یادتان باشد که میزان بودجه‌ای که در دست دارید نیز تأثیر مهم و یا بهتر است بگوییم مهم‌ترین تأثیر را در انتخاب شما خواهد داشت. بنابراین با مشخص کردن حدود بودجه و هزینه‌ای که می‌توانید برای خرید پلوپز در نظر بگیرید دست به انتخاب محصولی مناسب و قابل استفاده بزنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج