جاباما
۱۰۰۰۸۲۴
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

چرا معاملات مسکن در اردیبهشت افزایش یافت؟

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: وقتی بازار مسکن در اردیبهشت ماه به حالت نرمال برگشت، شاهد رشد بیش از ۸۰۰ درصدی در حجم معاملات اردیبهشت‌ماه بوده‌ایم.

خبرآنلاین: یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: وقتی بازار مسکن در اردیبهشت ماه به حالت نرمال برگشت، شاهد رشد بیش از ۸۰۰ درصدی در حجم معاملات اردیبهشت‌ماه بوده‌ایم.

بهروز ملکی در تازه ترین یادداشت خود در تلگرام نوشت: "بازار مسکن در انتظار شوک ۸۰۰ درصدی؛ رشد ۸۰۰ درصدی معاملات مسکن؛ رشد ۸۰۰ درصدی قیمت مسکن!؛ دمای بازار مسکن: ۸۰۰ درجه؛ موارد فوق، بخشی از تیترهایی است که طی روزهای گذشته و پس از انتشار گزارش بانک مرکزی، در برخی از رسانه ها و کانال های تلگرامی منتشر شده است. اما اصل موضوع چیست؟

اولا گزارش بانک مرکزی مربوط به ماه گذشته (اردیبهشت) است نه پیش بینی آینده.

ثانیا قیمت مسکن ۸۰۰ درصد رشد نکرده است بلکه حجم معاملات مسکن ۸۰۰ درصد رشد کرده است.
ثالثا این رشد نه به خاطر حجم بالای معاملات مسکن در اردیبهشت ماه، بلکه به خاطر حجم بسیار اندک معاملات در فروردین ماه رخ داده است. در فروردین ماه امسال به خاطر تعطیلی ناشی از نوروز و تعطیلی ناشی از کرونا حجم معاملات تهران به رقم بی سابقه ۱۲۰۰ مبایعه افت کرد و طبیعتا وقتی بازار در اردیبهشت ماه به حالت نرمال برگشت، شاهد رشد بیش از ۸۰۰ درصدی در حجم معاملات اردیبهشت‌ماه بوده‌ایم. ضمن اینکه بر اساس همان گزارش بانک مرکزی، حجم معاملات مسکن اردیبهشت ۱۳۹۹ حدود ۷ درصد کمتر از اردیبهشت ۱۳۹۸ بوده است!"

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولتي ها شكمشان را زياد صابون نزنند مبارزه انها طي ٣٠سال عليه رشد واقعي قيمت مسكن.ايكاش در تهذيب نفس تقوا ونماز و روزه گرفتن برای خدا.صرف میشد.شهامت مبارزه وبرگشت به قیمت واقعی دلار۴۰۰۰تومانی.نصیب هیچ قدرتی نمی شود!!!!!!!!!

    • هموطن

      وقتی راکده میخواین جو بدین گرونتر بفروشین ،مردم نون ندارن خرید خونه پیشکش

    • بدون نام

      در ایران افزایش بیشتر معاملات مسکن باعث افزایش بیشتر نابودی جوانان مملکت و مستاجران است، زیرا وقتی خود مسئولان و کارشناسان مسکن میگویند معاملات مسکن را فقط دلالان سوداگر و محتکر مسکن انجام میدهند، در نتیجه افزایش بیشتر معاملات مسکن مساوی با افزایش بیشتر سوداگری و احتکار مسکن است که باز هم مساوی با فاجعه و ...........

    • بدون نام

      تنها کشور موجود در جهان که بازار مسکن ان فقط سوداگری و احتکار است، ایران است که مسئولان نه تنها از افزایش معاملات سوداگران، شرمنده و غمگین نمیشوند، بلکه حمایت هم میکنند که با بزرگنمایی هر چه بیشتر تمامتر، تبلیغ وسیع هم میکنند و بی خیال نابودی جوانان و مستاجران هم هستند، انگار ماموریت یافتن که مملکت را به ویرانه تبدیل کنند و ..........

    • خدای آکواریوس

      واقعأ مردم چرا؟؟؟ پاسخ بدین؟؟؟از گرون شدن میترسین؟مسئولین عزیز که گفتن نگران نباشید،هروقت به حرف اشون گوش کردین کلأ به فنا رفتین!!!

    • بدون نام

      خوب بازاری راه انداختین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج