جاباما
۱۰۰۰۸۶۷
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

مثبت‌شدن تست کرونای یک درصد معتادان متجاهر

استاندار تهران با اشاره به مثبت شدن تست کرونای ۱/۱ درصد معتادان متجاهر جمع آوری شده از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز نگهداری معتادان خبر داد.

پانا: استاندار تهران با اشاره به مثبت شدن تست کرونای ۱/۱ درصد معتادان متجاهر جمع آوری شده از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز نگهداری معتادان خبر داد.

به پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به وضعیت جمع آوری معتادین متجاهر اظهار داشت: از ۹ اردیبهشت‌ماه که موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر مطرح شد ۴۸۵۶ نفر جمع‌آوری و پس از غربالگری ۳ هزار و ۶۲۷ نفر پذیرش شدند، یعنی ۱۲۰۰ نفر کسانی بودند که یا معتاد نبوده و یا کارتون خواب، بیمار و سالمند بی‌خانمان بودند.

وی ادامه داد: وضعیت افراد پذیرش شده طبق قانون مشخص شد ولی در مورد ۱۲۰۰ نفری که پذیرش نشدند ابهاماتی وجود دارد که بر اساس تفاهم نامه کمیته امداد باید نسبت به پذیرش سالمندانی که بیمار نیستند اقدام کند و کسانی که بیمار هستند نیز طبق نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان های منتخب نسبت به پذیرش و درمان آنها اقدام کنند.

مثبت‌شدن تست کرونای یک درصد معتادان متجاهر

استاندار تهران تأکید کرد: طبق مصوبه این جلسه دانشگاه‌های علوم پزشکی لیست بیمارستانها را اعلام و آنها را مکلف کنند تا نسبت به پذیرش این افراد اقدام کنند.

محسنی بندپی سپس گفت: از ۴۸۵۶ معتاد جمع‌آوری شده تست کرونای ۳۴ نفر مثبت بوده که دو نفر از آنها وضعیت حادتری داشتند که بستری شدند و بقیه در حال گذراندن مراحل قرنطینه و ایزوله هستند یعنی تنها ۱/۱ درصد از معتادان جمع‌آوری شده تست مثبت کرونا داشتند.

وی در مورد ظرفیت مراکز نگهداری معتادان تصریح کرد: تاکنون ۷۴۹۱ نفر در مراکز جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر نگهداری می‌شوند و ۷۶۳۹ نفر ظرفیت خالی داریم، منتها هنوز معتادین متجاهر در سطح کلانشهر تهران حضور دارند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: هر چند تمدید مهلت ۶ ماهه نگهداری معتادان متجاهر در شرایط کرونا محقق شده، اما قانونگذار در ماده ۸۰ دو دستگاه یعنی شهرداری و بهزیستی را متولی توانمندسازی و اجتماع پذیری معتادان کرده است.

محسنی بندپی همچنین ادامه داد: شهرداری تهران قرار بود ۲ هزار نفر ظرفیت پذیرش را اعلام کند و اگر معاونت اجتماعی شهرداری در مورد این تکلیف قانونی نظرات دیگری دارد، ظرف یک هفته به استانداری و یا ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اعلام کند.

وی در مورد معتادین اتباع عنوان کرد: در مورد معتادان اتباع که زیر ۱۸ سال هستند و نیاز به روان درمانی دارند پروتکل های مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی اعلام شود همچنین در مورد بانوان معتاد ظرفیت ۲۵۰ نفره در قرچک داریم و در صورت نیاز می توانیم ظرفیت جدید ایجاد کنیم چراکه جنسیت و سن نقش زیادی در آسیب‌پذیری‌های ناشی از اعتیاد دارد.

استاندار تهران در مورد استمرار کنگره ۶۰ با این محوریت که در این کنگره کسانی که مصرف کننده مواد بوده و دوره درمان را طی می‌کنند مسافر و کسانی که خود اعتیاد ندارند و تنها در کنار یک مصرف کننده قرار می گیرند تا بتوانند به او کمک کنند همسفر نامیده می‌شوند گفت: کنگره ۶۰ با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی فعالیت داشته باشد، چرا که چهار عامل تعدد افراد، فضای محدود، مکان بسته و زمان طولانی در شیوع کرونا اثرگذار است، از اینرو باید چنین شرایطی را محدود کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احتمالا اون یک درصد چیزی دیگه بجرتریاک میکشند

    • بدون نام

      مثکه واقعا معتادا نمیگیرن

    • بدون نام

      معتادا نمیگیرن

    • بدون نام

      معتادان نمیگیرن

    • بدون نام

      #معتادا نمیگیرند!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج