۱۰۰۰۹۳۲
۱۰ نظر
۵۰۱۴
۱۰ نظر
۵۰۱۴
پ

اجرای طرح فروش فوری خودرو هر ۳ ماه یکبار

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هر ۳ ماه یکبار طرح فروش فوری خودرو اجرایی می‌شود.

جماران: سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هر ۳ ماه یکبار طرح فروش فوری خودرو اجرایی می‌شود.

حسین مدرس خیابانی در دیدار با علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت صنعت خودروسازی کشور تصریح کرد: پس از اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا در اردیبهشت ۹۷ شرکت های خودروسازی کره و فرانسه چمدان خود را بسته و ایران را ترک کردند. در این شرایط حتی خوشبینانه ترین افراد نیز تداوم فعالیت خودروسازان را بعید می دانستند.

وی افزود خودروسازان توانستند در سال‌های ۹۷ و ۹۸ با تکیه بر توان داخل به تولید ادامه دهند و حتی امسال تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در دستورکار این شرکت‌ها قرار گرفته است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخشی از تقاضای موجود در بازار خودرو کاذب بوده و ناشی از سوداگری است، اضافه کرد: زمانی که افراد می توانند با خرید خودرو حدود ۴۰ میلیون تومان سود به دست آورند مسلما سوداگران تمام تلاش خود را برای استفاده از این فضا به کار می برند.

خیابانی با بیان اینکه تاکنون در طرح فروش فوری تاکنون حدود ۲۵ هزار دستگاه عرضه می شود در حالی که حدود ۳ میلیون نفر متقاضی ثبت نام کرده اند، اضافه کرد: در این شرایط چاره ای جز قرعه کشی برای وزارت صنعت باقی نمی ماند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مقرر شده است هر ۳ ماه یکبار طرح فروش فوری خودرو اجرایی شود، تصریح کرد: مادامی که قیمت خودرو واقعی نشود این بازار همچنان محلی برای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه نهاده های تولید خودرو مانند فولاد حدود ۱۶۸ درصد افزایش قیمت داشته اند، ادامه داد: در سال گذشته با بومی سازی تولیدات، حدود ۳۰۰ میلیون دلار از ارزبری تولید خودرو کاسته شد و براساس برنامه ریزی ها مقرر است، این رقم در سال جاری به ۵۰۰ میلیون دلار برسد.

خیابانی درباره تولید خودروی ملی، گفت: باید کمیته‌ی مشترکی با حضور دانشگاه علم و صنعت، ایران خودرو، سایپا و معاونت آموزشی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و پلتفرم مشترک تولید خودرو ملی طراحی شود.

وی با تاکید بر ضرورت تولید موتورسیکلت و خودروی برقی یادآور شد: برای تولید خودروی ملی باید علیرغم طراحی پلتفرم مشترک منابع مالی مورد نیاز نیز فراهم شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجیدنجف پور

      سلام آقای وزیرصنعت ازت ممنونم جلوی این دلالهای نامردوبگیربه قرآن 2ساله که میدوام که یک ماشین ثبت نام کنم که باهاش کارکنم هنوزنتونستم قبلاهم ماشین نداشتم به هیچ عنوان این بارتوایران خودروثبت نام کردم که اگه شانس بامایارباشه وبدن.ممنونم رسیدگی کنیدعوضشو ازبالای بگیریدنه فقط به خاطرمن براهمه ملت دل بسوزونیدمرسی

    • بدون نام

      سفره دزدی از مردم با فروش فرغون هاشون به قیمت ماشین های لوکس دسته دوم داخل دبی و امارات شروع شد

    • بدون نام

      اگرامتیاز خرید ارزانترین خودرو مسؤلین عزیز به معلولین بدهند با حقوق ماهیانه 108 تومن ؟ یک هموطن با حوصله ودلسوز کاردرست که ریاضی اش خوب باشه حساب کنه ازنیم قرن به بالا دقیق چندسال طول می کشد البته اگر قیمت ثابت ثابت بماند درضمن تا هفت نسل برای وراث مجاز هست یعنی به قوت خودش باقی ایست .

    • بدون نام

      آره دو میلیون داوطلب بیست هزار خودرو بعد هم معلومه مردم سر کارند

    • بدون نام

      ملت دانا == خوشبخت

    • بدون نام

      علت گران شدن خودرو مشخص بود منتها برای پیشگیری اقدامی نشد باشد که مجدد تکرار چنین گرانیهای برای کشور کار درستی نیست و وجه ای خوبی نیست از دید ملت به مسئولین

    • بدون نام

      مردم همیشه چوب بی کفایتی مدیران و مسئولان را می خورند و این راه پایانی ندارد چون...

      پاسخ ها

      • خدای آکواریوس

        مردم نادان دو دستی پولا شونو میدن دست گرگ بعد میگن چرا خوردن/ اینا به دهن اشون مزه کرد که به همین راحتی میشه مردم را چاپید!!!

    • بدون نام

      وقتی دوروز ثبات اقتصادی نداری چرا با دنیا چپ افتادی ؟اول توان اینو داشته باش که مردمتو راضی نگه داری بعد دشمن دشمن کن -ماشین به چه درد من میخوره وقتی دارم تو جهنم زندگی میکنم

    • بدون نام

      پول خودرو کامل میگیرید. سه ماه دیگه تحویل میدهید؟اونوقت اسمش میذارید طرح فوری.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج