جاباما
۱۰۰۱۰۷۶
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

شکست چهارجانبه پرسپولیس

پرونده آنتونی استوکس می‌تواند مایه عبرت آیندگان باشد.

روزنامه همشهری: «حدود یک‌ ماه پیش بود که یحیی گل‌محمدی روی آنتن زنده تلویزیون مدعی شد آنتونی استوکس را در لیست مازاد قرار داده است. پس از آن رسانه‌ها خبر فسخ قرارداد این بازیکن را منتشر کردند اما باشگاه پرسپولیس این خبر را تکذیب و اعلام کرد همچنان منتظر بازگشت مهاجم ایرلندی هستند. از یحیی هم خواسته شد حرفش را پس بگیرد؛ ترفندی که به‌ نظر می‌رسد صرفا از جنبه حقوقی و برای آینده این پرونده پیاده شد.

با این حال دوره «نمایش» هم خیلی زود به پایان رسید و باشگاه پرسپولیس روز شنبه به‌ طور رسمی از فسخ یک‌طرفه قرارداد آنتونی استوکس خبر داد. پرسپولیس در این سال‌ها نقل ‌و انتقال ناموفق زیاد داشته اما مورد استوکس واقعا کم‌نظیر بود. بر حسب مجموعه اتفاقاتی که در دوره همکاری باشگاه با مهاجم یاغی پیش آمد، این پرونده را می‌توان یک شکست همه‌جانبه برای پرسپولیس دانست.

شکست مالی

آنتونی استوکس تا پول پیش‌قراردادش را نقدا نگرفت، به تهران نیامد. او حضور پرهزینه خودش، دوستانش و نمایندگان باشگاه را در دوبی آن قدر طول داد تا نهایتا پول از تهران رسید. گفته می‌شود ۱۵۰هزار یورو به استوکس پرداخت شد تا او راضی به حضور در ایران شود. حالا این پول پریده و مهاجم ایرلندی در نامه‌هایش به باشگاه، حتی حقوق ماهانه‌اش را هم مطالبه کرده است! باشگاه پرسپولیس امیدوار است بتواند مبلغی که به استوکس پرداخت شده را پس بگیرد، اما حداقل لحن رسول‌پناه در این مورد خیلی امیدوارکننده نبود.

استوکس و وکیلش قاعده بازی را بلدند و قبلا با تراکتور هم همین معامله را کردند. تنها راه جبران خسارت مالی پرسپولیس این است که فیفا به ضرر استوکس رأی بدهد، اما خیلی نباید به تحقق این موضوع خوش‌بین باشیم. اگر مثل داستان شکایت از تراکتور، استوکس بر پرسپولیس هم پیروز شود، تازه قرمزها باید مبلغ دیگری را هم به‌عنوان خسارت به او بپردازند.

شکست فنی

پرسپولیس بین ۲ نیم‌فصل نیاز به مهاجم داشت و بر اساس همین احتیاج، ۲ فوروارد خرید که یکی از آنها استوکس بود. حالا اما این بازیکن خیلی زود از دور خارج شده است. شاید سرخپوشان برای قهرمانی در لیگ ایران مشکل چندانی نداشته باشند، اما هم مسابقات حذفی باقی‌مانده و هم مخصوصا دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا. اگر به جای استوکس حداقل یک مهاجم داخلی در حد ذخیره جذب می‌شد، باز می‌توانست به تیم کمک کند، اما پرسپولیس که در ۲ بازی اول آسیایی‌اش خوب نتیجه نگرفته، حالا باید با دست خالی وارد مسابقات تعیین‌کننده بعدی شود.

شکست حیثیتی

آنتونی استوکس به باشگاه پرسپولیس دهان‌کجی کرد. خوش‌باشی‌های علنی او در امارات - درست وقتی باشگاه برای بازگشتش جلز و ولز می‌کرد - وجهه پرسپولیس را زیر سؤال برد. به علاوه جذب این بازیکن در شرایطی اتفاق افتاد که باشگاه تراکتورسازی رسما به سرخپوشان پایتخت در این مورد هشدار داده بود. یعنی آنها عواقب چنین خریدی را به قرمزهای پایتخت یادآوری کردند اما در تهران گوش کسی بدهکار نبود.

پروژه استوکس از معدود مواردی بود که محمدرضا زنوزی «حق به جانب» شد و دست بالا را گرفت. او حالا می‌گوید پیش‌بینی‌اش درست از آب درآمده است. تازه پرسپولیسی‌ها باید امیدوار باشند از جانب باشگاه ترکیه‌ای (تیمی که استوکس بعد از تراکتور با آن قرارداد بست) خطری متوجه آنها نشود.

شکست مدیریتی

بدون تردید ماندگارترین تصویر از دوران حضور استوکس در پرسپولیس، همان است که محمدحسن انصاری‌فرد در مصاحبه حضوری تلویزیونی ناگهان موبایلش را برداشت و با لبخندی ملیح، خرید استوکس را «اوکی» کرد. حالا رقبا بابت همان قطعه فیلم، به‌شدت در حال طعنه‌زنی به پرسپولیس هستند. این خرید یک فاجعه مدیریتی تمام‌عیار بود. تنها کافی است به یاد بیاورید یحیی گل‌محمدی در نخستین نشست خبری‌اش به‌عنوان سرمربی پرسپولیس صراحتا اعلام کرد چندان موافق جذب استوکس نیست.

بازیکنان تیم هم یک به یک در مصاحبه‌های‌شان گفتند بهتر است چنین مبلغی صرف اداره امور جاری باشگاه شود اما مدیرعامل پیشین پرسپولیس مصمم بود به هر قیمتی خرید استوکس را انجام بدهد و خودش را در سیمای یک فاتح جا بزند؛ داستانی که پایانی تلخ و ناگوار برای سرخپوشان داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ح

      اها اوکی شد اوکی اوکی

    • باورصاد

      سفارش استوکس به گلمحمدی بگوغلط کردم تابرگردم

    • بدون نام

      قابل توجه میناوند

    • محسن

      چه تیتری زدید فکرکردم بازی داشته، باخته
      نامردها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج