۱۰۰۱۱۷۴
۱۰ نظر
۵۰۱۴
۱۰ نظر
۵۰۱۴
پ

باید منتظر خاموشی‌های پی در پی باشیم؟

حداکثر ظرفیت عملی تولید برق کشور حدود ۵۸ هزار مگاوات است و اگر مازاد این رقم، با وجود تمامی موارد از جمله ذخایر نیروگاهی و واردات برق، با پیک سایی و صرفه جویی در مصرف به خصوص در ساعات پیک، کنترل نشود، احتمال بازگشت خاموشی های تابستان ۹۷ وجود دارد.

تسنیم نوشت: حداکثر ظرفیت عملی تولید برق کشور حدود ۵۸ هزار مگاوات است و اگر مازاد این رقم، با وجود تمامی موارد از جمله ذخایر نیروگاهی و واردات برق، با پیک سایی و صرفه جویی در مصرف به خصوص در ساعات پیک، کنترل نشود، احتمال بازگشت خاموشی های تابستان ۹۷ وجود دارد.

به قدری پیش بینی ها در خصوص سخت بودن تابستان امسال از نظر شرایط تأمین مطلوب برق قاطعانه و قریب به واقعیت است که رئیس جمهوری اخیرا در تماس تلفنی با وزیر نیرو، تأکید کرد: "تدابیر لازم اندیشیده شود تا مردم در تابستان با مشکل برق مواجه نشوند"

در این خصوص محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی، در پایان اردیبهشت‌ماه با اشاره به اینکه تابستان امسال با وضعیت خاص و ویژه‌ای روبه‌رو هستیم،گفت: بر اساس یک پیش‌بینی وضعیت ویروس کرونا به همین منوال تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت و ساکنان مناطق مختلف به ویژه اهالی مناطق گرمسیری که هر ساله در زمان تعطیلات تابستانه به مسافرت می‌رفتند، امسال در محل اقامتی خود باقی خواهند ماند و همین امر منجر به افزایش مصرف برق و استفاده هر چه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه بروز این اتفاق منجر به افزایش مصرف برق کلانشهر خواهد شد، گفت: در این صورت ظرفیت پست‌ها و خطوط انتقال برق پاسخگو نخواهد نبود و این مسئله منجر به بروز اتفاقاتی در کلان‌شهرها خواهد شد.

طرزطلب افزود: در مقابل ممکن است این بیماری در فصل تابستان روند نزولی پیدا کرده و وضعیت عادی شود. در چنین شرایطی صنایع پرمصرف که هر ساله در زمان پیک تابستان میزان مصرف برق خود را کاهش می‌دادند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم فروش محصولات خود از ابتدای سال در تلاش برای جبران کاهش تولیدشان در فصل تابستان باشند که این امر منجر به افزایش مصرف برق در کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس بایستی بدترین سناریو این بخش را در نظر بگیریم و برای هر مسئله‌ای در این حوزه آمادگی کاملی داشته باشیم تا خللی در تامین برق مورد نیاز مردم ایجاد نشود.

با توجه به اینکه، هر یک درجه افزایش دمای هوا حدود ۱۳۵۰ مگاوات تا ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌کند، همچنین با توجه به اینکه تابستان بسیار گرمی را در پیش داریم و همانطور که مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی پیش بینی کرده، مردم تابستان امسال بیشتر در منازل خود می مانند، در نتیجه عبور پیک مصرف از مرز ۶۰ هزار مگاوات دور از ذهن نیست.

این درشرایطی است که حداکثر ظرفیت عملی تولید برق کشور حدود ۵۸ هزار مگاوات است و اگر مازاد این رقم، با وجود تمامی موارد از جمله ذخایر نیروگاهی و واردات برق، با پیک سایی و صرفه جویی در مصرف به خصوص در ساعات پیک، کنترل نشود، احتمال بازگشت خاموشی های تابستان ۹۷ وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مثل اینکه فراموش کردین دانشگاهیا کلاس مجازی دارن تو که راحتی نفرست برای کشورای نور چشمیت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتی اگر برق تمام کشور قطع شود، نباید اجازه دهیم برق عراق و سوریه حتی یک دقیقه هم قطع گردد.

    • بدون نام

      دانشگاه رو کامل تعطیل کنین تا ترم تابستونی نداشته باشن

    • TNT2

      میشه بگید انرژی هستع ای که به خاطرش تحریم شدیم وجودش برای چی هستش؟ابتدایی ترین کارش تولید برق هستش ..اما هنوز نیروگاهای ما با سوخت فسیلی و غیره کار میکنند یکی بگه این انرژی هسته ای نفعش برای ملت چی بوده اگر حتی تولید برق هم نداشته؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون که پشم فقط اسمیه برق خودش هم تامین نمیکنه

      • بدون نام

        اون مال تولید بمبه نه برق

      • بدون نام

        خود اون نیروگاه هسته ای بیشتر از اینکه برق تولید کنه، برق مصرف می‌کنه. اینم عاقبت اعتماد به روس‌ها و بخشیدن میلیاردها دلار به آنها

    • امیر کبیر

      مردم که مهم نیستن . فقط برق خونه مسئولین قطع نشه تا از خدمت به خلق عقب بمونن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا رو راست بگین می خوایم برق صادر کنیم اولویت کشورهای همسایست نه مردم ایران چرا دروغ میگین،وگرنه امسال بارش ها بهترم بوده.

    • بدون نام

      بری مجانی عراق راقطع کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج