جاباما
۱۰۰۱۱۸۴
۱۲ نظر
۵۰۱۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
پ

بانک مرکزی: در خرداد فقط یک قسط پرداخت کنید

بانک مرکزی تاکید کرد که بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نباید بیش از یک قسط از مشمولان طرح امهال اقساط وام های قرض الحسنه ماه های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ دریافت کنند.

ایسنا: بانک مرکزی تاکید کرد که بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی نباید بیش از یک قسط از مشمولان طرح امهال اقساط وام های قرض الحسنه ماه های اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ دریافت کنند.

بعضی از بانک‌ها از حساب سپرده برخی از دریافت‌کنندگان قرض‌الحسنه که بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار در اواخر سال گذشته و به واسطه شیوع بیماری کرونا مشمول امهال اقساط ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ شده بودند، در خرداد ماه ۱۳۹۹ بیش از یک قسط برداشته کرده‌اند که این موضوع خلاف قانون تلقی می شود.

همانگونه که پیش‌تر طی بخشنامه‌های متعدد از سوی بانک مرکزی اعلام شد، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی موظفند اقساط تمام دریافت‌کنندگان قرض الحسنه که طی دوره مذکور سررسید می‌شود را در انتهای قرارداد و پس از از پایان دوره بازپرداخت اقساط دریافت کنند.

بانک مرکزی مجددا تاکید کرده که چنانچه از حساب سپرده دریافت‌کنندگان قرض الحسنه یا ضامنان آنها بابت اقساط امهال شده ماه های اسفند۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ برداشت شده است، اشخاص مذکور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.cbi.ir نسبت به ثبت شکایات خود در سامانه «ثبت شکایات احتمالی مشتریان بانکی» اقدام کنند.

همچنین بانک مرکزی اعلام کرده که با بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی که در این خصوص مرتکب نقض مقررات شده باشند و رویه خود را در این رابطه اصلاح نکنند، بر اساس قوانین و مقررات برخورد قانونی مقتضی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      فکر نکنم بانکها عمل کنند چون من خودم قسط پراخت میکنم در فروردین پول بردم قسط پرداخت کنم قبول نکردند که پول دریافت کنند اما خرداد که پرداخت کردم جریمه دیر کرد کرفتند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه سیستمی برای انتقال ۳قسط مورد نظر به آینده ارائه ننمود ه اند به همین خاطر هم قسطها معوق هستن وهم جریمه میخوره.

    • محمد

      بانک مرکزی به گرگ میگه بگیر و به میش میگه بدو

      پاسخ ها

      • اقتدار یعنی پیروزی ++

        عمل کرد همتی را بررسی کردی اصلا بانک‌ها با حرف های او کاری ندارند
        همتی بی خود نظر نده و خودت را سبک نکن

    • بدون نام

      ما که هر ماه قسط بانک مسکن پرداخت کردیم چن روز که تا اخر ماه دیر پرداخت شد دیر کرد وجریمه هم پرداخت کردیم مگه به بانک مسکن اعلام نشده که در این چند ماه وصعیت کرونایی جریمه و دیر کرد نگیرن چرا پس دیر کرد ها را محاسبه کردن

    • m.ka

      بانک مرکزی دروغگو. بخاطر اقساط اسفند و فروردین و اردیبهشت حساب ضامن من بستن گفتن تسویه کن تا حسابش باز کنیم. منم سه قسط دادم.

    • بدون نام

      اقای نعمتی شما را بخدا سوگند این مدیران بانها را نظارت کنید بخشنامه تسیلات زیر یکصد ملیون تومان را اجرا نمی کنند اقصاد اسفند خرداد اوردیبهشت اجرا نمی کنند مگر خود مختاری زورشان بیشتر از شما است

    • گل علی

      اخه ما که قبلا گفتیم کلاه بانک مرکزی خیلی وقته پشم نداره تمامی بانک ها از ان پیروی نمکنن میگن ما کار ه خودمونو انجام میدیم اقای همتی خودتو کوچیک نکن بخشنامه نده

    • بدون نام

      قابل توجه همه دوستان بخشنامه عدم دریافت سه قسط مربوط به وامهای قرض الحسنه(کارمزدی) وتسهیلات تولیدی میباشد که بر اثر کرونا آسیب دیده اند وشامل همه تسهیلات نمیباشد.
      البته برای همونها هم هنوز سیستمی ارائه ندادن که به پایان دوره منتقل بشه وجریمه نخوره.

    • بدون نام

      چقدر دروغ به مردم. بنده خودم مدیر مدرسه هستم از طریق رسانه ها اعلام میکنند از مردم چیزی نگیرید از اینور هم به ما میگند مدرسه رو اداره کنید با کدوم سرانه .امیدوارم مردم منطور بنده رو متوجه بشند .ما خودمون نسبت به مردم شرمنده هستیم.

    • بی نام

      همش دروغ میگن چرت مال ما سه قسط باهم گرفتن

      پاسخ ها

      • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران

        فقط‌ دروع‌ دروغ‌ دروغ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج