۱۰۰۱۳۲۸
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

پرستو‌ها به کمک امور جنگلبانی می‌آیند

محققان یکی از شرکتهای فناور حوزه صنایع هوافضا پهپادی را برای امور جنگلبانی تولید کردند که به گفته آنها این پرنده‌ می‌تواند در ارتفاع ۳۰۰ متری ماموریت‌های جنگلبانی را اجرایی کند.

ایسنا نوشت: محققان یکی از شرکتهای فناور حوزه صنایع هوافضا پهپادی را برای امور جنگلبانی تولید کردند که به گفته آنها این پرنده‌ می‌تواند در ارتفاع ۳۰۰ متری ماموریت‌های جنگلبانی را اجرایی کند.

حامد بیگدلی، مدیر عامل این شرکت فناور حوزه صنایع هوافضا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تولید پهپاد بومی در کشور اظهار کرد: این یک محصول عملیاتی است که قابلیت تصویربرداری و ارسال تصاویر به صورت زنده تا شعاع ۲۰ کیلومتری در بازه‌ زمانی یک ساعت تا یک ساعت و ربع را دارد.

وی ادامه داد: این پهپادها در مواردی همچون جنگل‌بانی، امور نظامی، مرزبانی، نیروی انتظامی و دستیابی به اماکنی که صعب العبور باشند، کاربرد دارند؛ چرا که این پهپاد مجهز به دوربین بزرگنمایی با زوم اپتیکال است که می‌تواند دید تا فاصله ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در ارتفاع ۳۰۰ متری را مهیا کند.

بیگدلی با بیان اینکه پهپادهای ساخته شده در این شرکت در کلاس‌های "نقشه‌برداری" و "حفاظت پیرامونی" و مجهز به دوربین‌های حرارتی و روز و شب است، خاطر نشان کرد: پهپاد "پرستو" برای پایش امور جنگلبانی، منابع طبیعی و شرایط بحران قابلیت بهره‌برداری و به‌کارگیری را دارد. این پرنده یک ساعت مداومت پروازی دارد که در میان مولتی روتورهای دنیا، جزو پرنده‌هایی با بیشترین مداومت پروازی است.

این محقق یادآور شد: این پرنده در تاریکی مطلق قادر به تصویربرداری است که با استفاده از حرارتی که از منابع حرارتی ساطع می‌شود، می‌تواند تصویربرداری در شب را انجام دهد. به گفته وی، این محصول عملیاتی و آماده تحویل به نهادها است.

بیگدلی محصول دیگر این شرکت را پهپادهای نقشه‌برداری عنوان کرد و گفت: این پرنده در تهیه نقشه‌های توپوگرافی و کاداست و نقشه‌های کوچک مقیاس کاربرد دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون با بت زحماتی که کشیدی در رابطه با پهپاد بهترین هدیه ای است برای نیروهای مرزبانی و جنگلبانی اما خدایی کسی هست از این اقا به نهو احسن پذیرایی کنه و ازش استقبال دیگه جوانهای ما باید چگار بکنن از سازمانهای مربوطه خواهش دارم برای ادامه کار این همشهری عزیزمون از نظر مالی حمایتش کنید تا بتواند ادامه کار دهد زنده باد جوانان عزیز کشورمون ایران اسلامی

      پاسخ ها

      • ح

        چشم حمایت میکنیم ولی فکر کردین چه رانت ها و زیر میزی هایی ازبین میره و باعث بیکاری و بی اعتباری امضا های طلایی میشه

    • س.ا

      خیلی عالی،فقط انشالله که شاهد پیشرفت در این زمینه باشیم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج