۱۰۰۱۳۸۷
۴۹ نظر
۵۰۰۶
۴۹ نظر
۵۰۰۶
پ

آه مستاجران از گرانی اجاره درآمد!

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی به گرانی سرسام‌آورِ نرخ اجاره مسکن در تهران پرداخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی به گرانی سرسام‌آورِ نرخ اجاره مسکن در تهران پرداخته است.

آه مستاجران از گرانی اجاره درآمد!

در این گزارش می‌خوانید:

* این روز‌ها به فصل جابه‌جایی‌ها نزدیک می‌شویم و این در حالی است که بسیاری از مستاجران و خریداران مسکن نگران از رشد جهشی قیمت‌ها به ویژه در بخش اجاره هستند. اما از طرف دیگر بسیاری از مالکان و دلالان دندان طمع برای بالابردن قیمت‌های اجاره تیز کرده اند تا شاید بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی خود را برطرف کنند.

* از طرف دیگر دلالان باز هم برای بالابردن قیمت‌های اجاره خود به سایت‌های اینترنتی رفته و با درج قیمت‌های نجومی سعی می‌کردند حباب کاذبی را در این بازار ایجاد کنند، اما با اعتراض مستاجران و متقاضیان خرید مسکن و همچنین رشد جهشی قیمت خودرو دادستانی ورود و دستور برداشتن قیمت‌ها را از سایت داد. اما چندی نگذشت که دوباره دلالان از ترفند‌های جدید برای درج قیمت‌ها استفاده کرده و با دادن کد‌های مختلف سعی کرده اند که مشتری را با هرقیمتی جذب کنند.

* از طرف دیگر ورود دلالان به بازارمسکن باعث شده که بسیاری از خریداران مسکن دست از خرید بکشند و این خود باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای متقاضیان شده به طوری که هم اکنون قیمت خرید اوراق تسهیلات مسکن ۲۴۰ میلیون تومانی به بالاترین نرخ خود یعنی ۴۰ میلیون تومان رسیده و این خود باعث شد که متقاضیان و خریداران واقعی مسکن دست از خرید کشیده و دوباره به همان اجاره نشینی پناه ببرند.

* بررسی شاخص اجاره مسکن در شهر تهران و در کل مناطق شهری در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ماه پارسال نشا‌ن می‌دهد رشد اجاره‌بها در شهر تهران ۲۸.۵ درصد و در کل مناطق شهری ۳۱.۳ درصد بوده است.

* بر اساس گزارش ها برای یک واحد ۶۰ متری ۱۲ سال ساخت ۸۰ میلیون تومان بیعانه و ماهانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان کرایه پرداخت شده است.

* هر سال با رشد جهشی قیمت‌ها بسیاری از مستاجرانی که در شمال تهران ساکن هستند به سمت محدوده‌های غرب و شرق می‌روند که این خود زمینه ساز رشد قیمت‌ها شده است.

* یکی از مستاجران با بیان اینکه یک واحد ۱۲۰ متری در سال گذشته ۸۰ میلیون تومان بیعانه و ماهانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کرایه پرداخت می‌کنیم اظهار کرد: متاسفانه قیمت‌ها روز به روز در حال افزایش است و این خود باعث شده که ما هرسال به محلات پایین‌تر برویم.

* سال گذشته با ۵۰۰ میلیون تومان امکان خرید یک واحد ۴۰ متری در مرکز شهر وجود داشت، اما متاسفانه امسال با همین مبلغ می‌توان تنها یک واحد ۷۰ متری در مرکز شهر رهن کامل کرد.

* یک واحد ۱۱۰ متری ۱۵ سال ساخت ۱۵۰ میلیون تومان بیعانه و حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اجاره داده شده که در مقایسه با سال گذشته رشد بسیار چشم گیری داشته است.

* محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قیمت مسکن به ۱۷ میلیون تومان میانگین قیمت هر متر مسکن در تهران، گفت: هموطنانی که نیازمند خانه هستند و استطاعت خرید این خانه‌ها را ندارند، به هیچ عنوان نگران نباشند. در سامانه طرح مسکن ملی دست همه را باز گذاشته ایم تا هرکسی خواست ثبت‌نام کند و هیچکس جا نماند.

*همچنین گزارشات میدانی هم نشان دهنده رشد جهشی قیمت‌ها در بازار اجاره است به طوری بسیاری از آن‌ها از رشد ۴۰ تا ۵۰ درصدی قیمت‌ها گله‌مند بودند و همچنان از مالکانی که هیچ انصافی نداشتنند و هرساله قیمت‌ها را به صورت نامتعارف افزایش می‌دهند.

* گرانی اجاره‌ها از ماه گذشته باعث نگرانی بسیار شدید مستاجران شده که این خود در آینده تهدیدی برای افزایش حاشیه نشینی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی وضع خرابه
      هیچکسی هم جوابگو نیست
      آخر خوشی را برای این بی تفاوتی مسوولان نمیبینم

      پاسخ ها

      • اقتدار یعنی پیروزی ++

        مگه دولت حقوق کارگران یک میلیون و هشت صد بود را دو میلیون تومان نکرد
        پس چرا مدام به روحانی و نوبخت بی احترامی میکنید
        دیگه نشوم نوبخت بهترین برنامه ریز دنیا است
        چند باری هم ترامپ او را فرا خواند ولی او نرفت گفت می‌خواهم به ایران خدمت کنم

    • بدون نام

      اهای این مملکت صاحاب نداره؟کمر مردم شکسته نمی تونن بار سنگین به دوش بگیرن.به دادشون برسید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش گردنشون بشکنه که هرچی میکشن حقشونه

    • بدون نام

      علی برکت الله دولت تزویر و امید خوب گذاشت تو کاسه طرفداران به هیچکس رحم نمی کنه دولتی که وزیرش افتخار میکنه حتی یک خانه نساخته از این بهتر نمیشه طبق قانون اساسی انگار وظیفه ی دولته برا مردم مسکن تهیه کنه به خدا پناه میبریم

    • زارعی

      چرا هیچ نهادی نظارت نمی کنه
      شده یه شهر و هزار نرخ

    • ناشناس

      دولت مرده؟ البته سواره کی خبر داره از پای پیاده... چرا رهبری هشدار در این رابطه به دولت و مالکین و دلالان نمیده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مالکین چکارکنن اخه؟
        منه مالک با هزار بدبختی صاحب خونه شدم ، سالها سرایدار خونه عی بودم که عقرب هاش اندازه یه لنگه دمپایی بود خب با تحمل سختی و کار شبانه روزی خیاطی ، ،،فقط خدا میدونه چقدر زحمت کشیدم و نخوردم و نپوشیدم و تفریح نکردم ،،، خب حقمه که صاحب زندگی خوبی باشم ، الان خواهر خودم که بینهایت ولخرج و اهل گشت و گذاره داره از بالا بودن اجاره ها می ناله ، خب خواهر من یه کم برنامه ریزی می کردی الان صاحب خونه بودی ،من مقصر بد زندگی کردن تو نیستم

    • بدون نام

      پول پیش که قیمت خونه طرف کرایه هم حقوق یه کارگر ظلم نکنید اونقدر بی وجدانها مجلس باید ورود کنه اقای نیک زاد وزیر شهرسازی بوده میدونه مافیا چه کسانی هستن

    • بدون نام

      لعنت به مافیای کثیف .این واقعیت تلخی ست که اقتصادایران مافیایی ست.بااعمال نفوذ مافیا مالیات برعایدی سرمایه اجرایی نشده که اگرشده بود الان وضع مسکن خودرو دلار و....اینطورنبود.

    • بدون نام

      خود کرده راتدبیری نیست علی برکت ا...

    • بدون نام

      مگه امسال اولین سالیه که آه مستاجران در آمده؟ در درجه اول این املاکیها و دوم خود صاحبان ملک واقعا خون مردم رو در شیشه کرده اند.مردم در گرما و سرما باید مشکلات رو تحمل کنند و کار کنند و آخر ماه به جای تامین نیاز خانواده درامدشان را تقدیم صاحب خانه ها کنند یعنی مستاجر برای صاحب خانه زحمت میکشد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        املاکی ها و دلالان و خود شما که با این تیتر زدن انگار جز همین دسته ها هستید ..
        مرگتان باد .

      • بدون نام

        من صاحبخونه ام ،والله خونه را با قیمت پایینتر از ارزشش ب مستاجر میدم می پرسید چرااااا؟
        چون همه چیز پول نیست ،همسایه خوب را نمیشه با پول مقایسه کرد
        دوسال پیش مستاحرمون داد میزد که اختیار این ساختمون با منه ،
        با لگد میکوبید ب در واحد ما میگفت میخام اتیشتون بزنم
        من در را قفل کردم و به پلیس خبر دادم
        پلیس گفت که این اقا با صاحبخونه قبلی داددگاه و پرونده داره

        میخام بگم همه تقصیرها گردن صاحبخونه ها نیست کمی منصف باشیم

    • بی نام

      واقعا یه فکری بکنید به حال ما مستاجرا.هیچ قانونی واسه حمایت از ما نیست

    • Lord Error

      خوب دوای درد چیه چهار روز دیگه فراموش میکنید همینا رو

    • بدون نام

      خدالعنت کنه اون کسانیه رو که ملت رو به این روز انداختن بخاطر طمع خودشان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود کرده را ...

    • مجید شیراز

      متاسفانه هیچ کس به فکر مستاجران نیست اگر دولت بخواهد کمکی به مستاجران کند و دست دلال رو از این بازار کوتاه کند باید زمین در اختیار مردم قرار بدهد تا مستاجران بتوانند همان پولی رو که برای رهن یک خانه میدهند با همان پول میتوانند زمینی را که دولت در اختیارشان میگذارد خانه بسازند این راهی هست که خود احمدی نژاد هم اعلام کرد ولی کسی گوش نداد بخدا اگر دولت زمین در اختیار مستاجران قرار بدهد دست دلال کوتاه میشود

    • بدون نام

      کشورمامسول به دردخور ودلسوزنداره ...

    • ناشناس

      توروخدا یه نفر به داد مستاجرا برسه خواهش میکنم بخدا بدبخت شدیم دیگه

    • بدون نام

      هیچی نگیم بهتره .... نه نظارتی هست نه کنترلی هرکی به هرکیه ... قوانین مسکن و نرخ گذاری خیلی وقت پیش باید اصلاح میشد که اینطوری هرکی برا خودش نرخ تعیین نکنه دلیلی نداره چون من صاحب ملکی هستم پس اجازه دارم هر نرخی رو تعیین کنم

    • RaDO

      وعده خدا نزدیک و ظلم نابود است

    • بدون نام

      اصلا قیمت درج نمیشه پس این ها که
      نوشته شده قیمت نیست اگه این دلال ها
      ازیک در بیرونشون کنید ازدر دیگر وارد میشن این مطلب رو ۲۰ روز پیش همین
      سایت نوشته بود که با اعتراض شدید
      مردم مواجه شده بو د
      چونکه همه اش غیر واقعی هست و اینا
      خود دلال ها هسنند
      اجاره هیچ تغیری نکرده بلکه ارزون تر هم شده کسی پول نداره اکثر مردم شغلشون
      ازدست داده اند مغازه دراهم الکی مغازه
      ها رو باز میکنند جز مواد خوراکی
      همه ول مترند

    • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران

      دیگه‌ خرید‌ مسکن‌ رویا‌ شد‌ حتی‌ در‌ روستا‌ ها‌ خدا‌ لعنتتون‌ کنه

    • بدون نام

      اه مستاجرا بگیرد دامن نالایقان را

    • بدون نام

      لطفا قوه قضاییه ورود کند هر کس هر غلطی دلش خاست نکنه

    • بدون نام

      مشکلی نیست اسان نشود بهترین راهکار از دست گرانی دعا برای عاقبت بخیری است پس چاره کار اول دعا بعد مهاجرت به مکانهای دور دست است روزی رسان خداست به خدا توکل کنید و از سرنوشت خود به خدا گلایه کنید بدانید که کاری از دست کسی ساخته نیست گرانی همانند دزدان از دیوار بلا میرود برای پایین امدن التماس را قبول نمی کند

    • ارش

      فکر میکنید با راضی کردن ونزوئلا عزت و آبروی این کشور حفظ میشه؟ آبرو و عزت هر کشوری با رفاه و رضایت مردم خود اون کشور حفظ میشه بجای فرستادن چهار کشتی بنزین به کشور بیگانه به فکر مردم فلک زده کشور خودتون باشید

    • بچه‌ نظام‌ اباد‌ تهران

      خدالعنتتون‌ کنه‌ اونم‌ حسابی

    • بدون نام

      سواره چه خبر دارد از دل پیاده؟مسئولین گرامی که خودشان در خانه های لوکس بالاشهر می نشینند،از کجا میفهمند درد مردمانی که روز به روز سفره شان باریک تر و جیب هایشان خالی تر و خانه هایشان کوچکتر می شود؟فقط حرف حرف،حرف زدن را که همه بلدند عمل کنید.

    • بدون نام

      حالا که ایقد خونه هارو گرون کردین ای صاحب خونه ها واملاکی ها و انبوه سازان خدا نابودتون کنه خدا ریشتونه بخشکونه انشاالله روز خوش نبینین انشاالله آتیش بیفته تو خونه هاتون انشاالله به حق دل شکسته زینب وبه حق رگ بریده امام حسین عزا دارعزیزاتون بشین حالاکه نمیزارین ما قشر ضعیف که صدامون به جایی نمیرسه صاحب خونه بشیم و همش بایدمستاجربمونیم وایقدتو ایی گرما اذیت بشیم ونمیتونیم یه خونه مناسب پیدا کنیم وبا آرامش زندگی کنیم ..مطمان باشین تا زمانی که حال وروزمون ایطوره آه و نفرین هزاران مستاجر دنبال شما خواهدبود...ازطرف عده زیادی از مستاجرین...

    • بدون نام

      الاهی خدا از باعث بانیش نگذره من مستجر از کجا باید بیارم خونه برای بچه هام اجاره کنم به داد مردم برسید مجبور میشیم توی خیابانها چادر بزنیم

    • صاحبی

      درکل کشوراجاره بهاگران شده مثلادرشهرهای کوچک استان گلستان مثل بندرترکمن قیمت تک خواب ۵۳مترمربعی ۲۰پیش با۹۰۰اجاره ماهانه جوانها چگونه ازدواج کنند

    • بدون نام

      چرا نظر منو چاپ نکردیدونشون نمیدیدلطفا

    • بدون نام

      تو رو خدا تو اخبار داغ هم پارتی بازی نکنید تمام خبرهای مخالف و موافق در معرض دیدونمایش قراربدید..ما به همه نوع نظری احترام و ارزش قائل هستیم

    • بدون نام

      تو رو خدا تو اخبار داغ هم پارتی بازی نکنید تمام خبرهای مخالف و موافق در معرض دیدونمایش قراربدید..ما به همه نوع نظری احترام و ارزش قائل هستیم

    • علی اکبر توفیقیان

      به خدا قسم درامده ۱۵۰۰۰۰ تومان اجاره ۸۵۰ تومانی برای سال جدید شده ۱۳۰۰۰۰۰ تومان دولت بیاید بکویید بنده با ۲۰۰۰۰۰ تومان چکار کنم یک سونکرافی با بیمه سلامت شده ۸۵۰۰۰ تومان این بیمه دردی از ما برداشت واقعا چکونه زندگی کنم ایا سران مملک هم همینطور زندگی می کنن

    • بدون نام

      مستاجران عزیز اصلا نگران نباشند. مجلسیان محترم نفری نیم میلیارد بابت رهن خونه علی الحساب گرفتند تا در خانه ملت بهتر شرایطه مستاجران را با تمام وجووووود حس کنند و مشکل را بزودی زود در صد سال اینده حل کنند.

    • بدون نام

      این بخش از ارسال دیدگاه منعکس کننده نظرات مردم و پل ارتباطی با مسئولان است اما متاسفانه نظرات لحاظ نمیشوند!!

    • بدون نام

      خب الحمدلله آب و برق و تلفن و گاز و شهرداری و بیمه و مالیات و کارگر و بنا و معمار و مهندس ناظر و مهندس مقیم و گچ و سیمان و آهن و موزائیک و سرامیک و سفال و کاشی و ام دی اف و همه چیز ارزون شده و فقط باید منتظر آخریشم باشیم که ساختمونه و اونم با باد هوا ساخته میشه پس اونم باید ارزون بشه . اصلا مفت بشه

    • بدون نام

      وزیر مارو باش، انگار ثبت نام برای مردم خونه میشه، شما توی مسکن مهر نشون دادید چکاره اید،
      حقوق های نجومی که چیزی جز پول چاپ شده نیست، سود های باد آورده از رانت و انحصار، بعدشم سرازیر شدن توی بازار مسکن و نیاز های درجه یک، مثل اینه اسلحه برداشتید توی مغز هر ایرانی معمولی دارید یک گلوله خالی می کنید، مشکل اینه طرف درد می کشه ولی نمیمیره تا گلوله بعدی،
      مثل اینه مردم را از جانب شاه سابق دارید بخاطر اینکه انقلاب کردن مجازات می کنید،

    • بدون نام

      چرا نمیگی آە ملت ایران در اومدە

    • بدون نام

      آره والله من هم یه مستجرم و این روزا بیکارم چون ویروس کرونااست کارمن هم آزاده تو زایعاته یعنی کارتون جمع کردن وتوصطل زباله ها میگردم صاحب خانه هم بی قیرته هرماه باید کرایه پس بدم بخدا سه بچه دارم یکی شیر خدا واز روحانی میخواهم کمک کنه اگه روحانی

    • بدون نام

      لعنت برپدرومادرهرچی دلاله خداازتون نگذره که پول حروم میخورید

    • بدون نام

      مگه الان هم مستاجرداریم تو ایران

    • بدون نام

      منکه اولی نظر دادم چرا چاپ نمی کنید

      پاسخ ها

      • محمدی

        آهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای
        خدا
        به داد مردم مظلوم، مخصوصا مستاجرها
        برس. پسرم چند ساله عقد کرده ولی نمیتونم واسش خونه اجاره کنم بره سر رندگیش. جز خدا به کی میتونیم درد دل مونو بگیم. یا کریم کرمی کن

    • بدون نام

      تا وقتی که میلیارد ها برای مردم تصمیم گیرنده باشند وضعیت همین است .اون وقتی همه چیز درست میشه که کسانی از جنس مردم تو راس کار باشند و دلسوزانه خدمت کنند که صد در صد بعیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج