۱۰۰۱۴۲۳
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

میراسماعیلی: رکوردهایم تا ابد باقی نمی‌ماند

رییس فدراسیون جودو گفت: قرار نیست رکوردهایم تا ابد باقی بماند و اینکه مدالهای ارزشمند در دوران مدیریت من کسب شود را افتخار بزرگی می‌دانم

خبرگزاری میزان: آرش میراسماعیلی پرافتخارترین جودوکار ایران از روزی که ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد. رئیس جوان فدراسیون جودو در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار میزان در خصوص مشکلاتی که از روز اول تاکنون بر سر راهش قرار داشته و مسائل مختلف دیگر صحبت‌هایی را انجام داده که در ادامه از زیر نظر می‌گذرانید:

روزی که به ریاست فدراسیون رسیدید چند تن از مربیان و مسئولان از سمت خود استعفا کردند.

متاسفانه برخی اجازه ندادند چند دقیقه از ریاستم بگذرد و همان روز مجمع استعفا کردند و بدون اینکه با من صحبتی داشته باشند، از مجموعه جودو جدا شدند. آن زمان قرار بود تیم ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کند، اما سرمربی تیم ملی از سمتش کناره‌گیری کرد.

شاید این نفرات استعفا کردند تا دست شما برای انتخاب جایگزین باز باشد.

من اهل شعار دادن نیستم و همین الان می‌گویم درهای فدراسیون جودو روی پیشکسوتان و دلسوزان این رشته باز است. بنظرم برخی دوستان از مدتها قبل به دنبال رزومه جمع کردن و رفتن از ایران بودند وگرنه صبر و حوصله بیشتری به خرج می‌دادند.

چرا مولایی به رقابت‌های جهانی اعزام شد تا این اتفاق برایش رخ دهد؟

در آن برهه شرایط خیلی خاص بود و بار‌ها در این خصوص صحبت کردم. سعید یکی دو اردو به آلمان رفت که خرجش را ما دادیم و کمک‌های زیادی به این ورزشکار داشتیم و او را به مسابقات جهانی هم اعزام کردیم، اما متاسفانه اتفاقی پیش آمد که سعید از مدت‌ها قبل برای آن برنامه داشت.

یعنی مولایی از ابتدا قصد مهاجرت داشت؟

سعید از طریق واتس‌آپ با یکی از مسئولان فدراسیون جهانی صحبت‌هایی مبنی بر اینکه می‌خواهد از ایران برود، داشت. این موضوع برای چند ماه قبل از اعزام به رقابت‌های جهانی بود.

فکر می‌کنید دلیل اصلی تصمیم اشتباه مولایی چه بود؟

برای سعید ذهنیت بدی درست کرده بودند و مشاوره‌های اشتباه او را به بیراهه برد. شب پایانی مسابقات جهانی مولایی برای من یک فایل صوتی فرستاد و از حمایت‌هایم تشکر کرد، اما با این تصمیم بچه‌گانه آینده ورزشی سعید نابود شد. حسی که کسب مدال زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد را با هیچ چیز نمیتوان مقایسه کرد و فدراسیون جهانی جودو هم با حمایت یک طرفه نقش پررنگی در تصمیم اشتباه مولایی داشت.

با تمام این تفاسیر اگر مولایی قصد بازگشت داشته باشد از او استقبال می‌کنید؟

همه آدم‌ها اشتباه می‌کنند و من به عنوان متولی جودوی ایران می‌گویم سعید مولایی هر زمانی که قصد بازگشت داشته باشد با آغوش باز از او استقبال می‌کنیم، چون ملت ما هیچگاه قهرآمیز با قهرمانان خود برخورد نمی‌کند. هنوز هم دیر نشده؛ مولایی و تمام کسانی که از جامعه جودو قصد بازگشت دارند، می‌توانند به سرزمین خود برگشته و برای کشورشان افتخارآفرینی کنند.

خیلی ها معتقد شما دوست نداشتی مولایی با کسب مدال‌های متعدد رکورد افتخارات شما را بزند.

این حرف خیلی عجیب است، چون تمام کسانی که من را می‌شناسند، به خوبی می‌دانند همیشه از مدال‌های ملی‌پوشان جودو خوشحال شدم. در دو سالی که از جودو دور بودم هم برخی ورزشکاران از من مشاوره می‌گرفتند و من هم از موفقیت‌های آن‌ها لذت می‌بردم. من اولین و بهترین مدال‌های جودو را گرفتم، اما قرار نیست رکوردهایم تا ابد باقی بماند و اینکه مدال‌های ارزشمند در دوران مدیریت من کسب شود را افتخار بزرگی می‌دانم. متاسفانه این طرز تفکر ساخته ذهن برخی آقایان است که ترجیح می‌دهم صحبتی در خصوص آن‌ها نکنم.

قبول دارید بازگشت محمد درخشان به جودو اتفاق عجیبی بود؟

ببینید؛ وقتی ما در داخل با هم اتحاد نداشته باشیم در مباحث بین‌المللی شانس کمتری برای موفقیت خواهیم داشت. همیشه معتقد بودم وقتی من و درخشان با هم نباشیم جودو ضرر می‌کند و حالا بستری فراهم شده تا از تجارب ارزشمند او و ارتباطات خوبی که در زمینه‌های بین‌المللی دارد، کمک بگیریم. هر دوی ما منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح می‌دهیم و امیدوارم با یک خرد جمعی بتوانیم روز‌های خوبی را برای جودوی ایران بسازیم.

شانس رفع تعلیق در دادگاه CAS را داریم؟

از مهرماه سال گذشته درگیر موضوع تعلیق هستیم و صحبت‌هایی با درخشان در این خصوص انجام دادیم و باید از تمام ظرفیت‌ها برای پیروزی در این دادگاه استفاده کنیم. اینکه دادگاه چند ماه بخاطر کرونا به تعویق افتاد را به فال نیک میگیریم، چون این موضوع به ما کمک زیادی کرد و بعد از اعتراضی که به حضور ۱۵ شاهد فدراسیون جهانی کردیم، دادگاه عالی ورزش گفت از سوی ijf شش نفر و از سمت ما هم سه نفر به دادگاه بروند تا در روز ۲۶ شهریور این دادگاه برگزار شود. با تمام این تفاسیر معتقدم باب مذاکره بین ما و فدراسیون جهانی جودو باز است.

آیا قرار است چند ایرانی علیه جودوی ایران در دادگاه عالی ورزش شهادت دهند؟

متاسفانه این موضوع حقیقت دارد و شهادت سه ایرانی علیه جودوی کشورشان را نقطه تاریک این داستان می‌دانم. چطور می‌شود یک ایرانی برای از بین بردن آرزو‌های ۸۰ هزار جودوکار جوان دست به هرکاری بزند تا فقط خودش به اهدافش برسد. امیدوارم این نفرات هرچه زودتر در تصمیم خود تجدید نظر کنند تا خدایی نکرده پس از رای این دادگاه علیه جودوی ایران دچار عذاب وجدان نشوند.

محمد بریمانلو صحبت‌هایی در خصوص جدایی از رشته جودو انجام داده.

ما تا جایی که در توانمان بوده از این ورزشکار عزیزمان حمایت کردیم و همه می‌دانند من چه ارتباط خوبی با محمد دارم. با عنایت ویژه وزیر محترم ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک ۶ ماه حقوق المپین های ایران به بریمانلو هم پرداخت شد و ما هم ماهانه به او حقوق پرداخت می‌کنیم. بریمانلو از مهره‌های ارزشمند جودو محسوب می شود و یک قهرمان بی حاشیه است.

فکر می کنید جودوی ایران در صورت رفع تعلیق در المپیک نماینده خواهد داشت؟

اگر در فصل پاییز وضعیت کرونا باز هم خطرناک شود احتمال لغو المپیک بسیار زیاد است اما امیدوارم این اتفاق رخ ندهد چون المپیک نهایت رویای ورزشکاران است. با این حال محمد بریمانلو را خیلی نزدیک به المپیک می دانم و اگر خدا بخواهد ما هم در توکیو نماینده خواهیم داشت.

در زمان تعلیق جودو شایعاتی در خصوص اینکه برخی مسئولان ورزش قصد برکناری شما را دارند مطرح شد.

وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در روزهای سخت کنار جودو بودند. الان هم که دکتر علی نژاد با تمام وجود برای رفع تعلیق جودو تلاش میکند و این اتحاد و ارتباط خوبی که من با مسئولان ورزش داشتم، باعث دلگرمی ما شده است. هر زمانی که خواستار جلسه با این عزیزان بودم با روی باز از من استقبال کردند و امیدوارم مشکل جودوی ایران با یک کار تیمی برطرف شود تا دیگر شاهد چنین شایعه پراکنی‌هایی که هیچ پایه و اساسی ندارد، نباشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amin

      مگه رکوردم داری خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      نکنه با اسرایل مسابقه ن ادی رکورد حساب میشه

      پاسخ ها

      • محمدثابت

        آره دیگه رکوردش همون پول تپلی بود که سراین قضیه گیرش اومد.ایشون همون کسیه که تو همون مسابقات المپیک تهدید کرده بود برگرده ایران افشاگری می کنه ولی خب فقط در حد حرف و تهدید

    • بدون نام

      بعداز گرفتن جایزه وامکانات .....اولش که رئیس شدی با غرور کاذبت مثل الان صحبت نمیکردی و برعکس وسربالایی میگفتی! یکم جوگیر شدی و ریاست برات زود بود!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج