۱۰۰۱۵۱۳
۲۸ نظر
۵۰۱۰
۲۸ نظر
۵۰۱۰
پ

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

۱۳ خرداد روزی است که یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال متولد شد.

خبرگزاری میزان: سیزدهم خرداد ماه شاید یک روز به خصوص برای طرافداران استقلال باشد، روزی که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه و خالق مهمترین نماد این تیم برابر حریف سنتی خود متولد شده است. به بهانه تولد فرهاد مجیدی نگاهی می‌اندازیم به کارنامه ورزشی این ستاره که حالا سرمربی استقلال هم است.

تیرماه ۱۳۷۶، بهمن کرج

مجیدی فوتبال خود را از صنایع پارچین آغاز کرد، اما اولین و رسمی‌ترین تیمی که او به آن پیوست جوانان کشاورز بود، او بعد از درخشش در کشاورز به جوانان بهمن تهران پیوست. مجیدی در دو فصل حضورش در بهمن موفق به زدن هفت گل شد و مورد توجه مرحوم ناصر حجازی و تیم استقلال قرار گرفت و برای اولین بار در تیرماه سال ۱۳۷۶ بود که پیراهن آبی را بر تن کرد.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

اولین حضور او در استقلال

مجیدی در اولین فصل از حضور خود در استقلال در فصل ۷۷ - ۷۶ قهرمان لیگ آزادگان شد. وی در فصل بعد حضور خود در این تیم به نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا، نایب قهرمانی جام حذفی و همچنین نایب قهرمانی لیگ آزادگان دست یافت. مجیدی بعد از بازی جنجالی استقلال تهران و فجر سپاسی در شیراز و محرومیت چند جلسه‌ای که نصیب وی شد، راهی اتریش شد و به تیم راپیدوین پیوست.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

راپیدوین اتریش

مجیدی در نیم فصل دوم لیگ اتریش به تیم راپیدوین این کشور پیوست و موفق به زدن دو گل شد، او فقط در سه مسابقه به صورت کامل بازی کرد، مجیدی با پایان فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ لیگ اتریش بازهم به استقلال برگشت.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

الوصل امارات

مجیدی سال ۱۳۷۹ بار دیگر به استقلال پیوست و در شش مسابقه برای آبی‌ها بازی کرد و با پیشنهاد جدی الوصل مواجه شد. او پس از پیوستن به الوصل در پنج و نیم فصلی که در این باشگاه بازی کرد موفق به زدن ۱۳۰ گل شد و تبدیل به یکی از برترین گلزنان تاریخ الوصل شد. تلویزیون دبی اسپرت در گزارشی حضور مجیدی در الوصل را باعث افزایش طرفداران این تیم عنوان کرد.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

قهرمانی آسیا با العین

مجیدی در آوریل ۲۰۰۳ به صورت قرضی از الوصل به العین امارات پیوست تا این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند. مجیدی در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۳-۲۰۰۲ مقابل دالیان چین در حالی که العین با نتیجه ۴ بر ۲ از حریف خود عقب بود و با این نتیجه بازی به وقت اضافی کشیده می‌شد، در دقیقه ۸۳ گلزنی کرد تا العین فینالیست شود و با پیروزی مقابل تروساسانا تایلند در فینال این مسابقات، همراه با العین قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۰۳-۲۰۰۲ شود.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

قهرمانی امارات با الاهلی

مجیدی بعد از قهرمانی آسیا با العین به تیم سابق خود الوصل بازگشت و پس از حضوری کوتاه در این تیم به الاهلی امارات پیوست؛ او در این تیم موفق به زدن شش گل شد. وی در تک مسابقه‌ای که برای تعیین قهرمان لیگ امارات بین الاهلی و الوحده انجام می‌شد و در پایان منجر به پیروزی چهار بر یک الاهلی شد، گل دوم این تیم را به ثمر رساند. فرهاد در این مسابقه پایه گذار گل سوم نیز شد و با این تیم به قهرمانی لیگ امارات دست پیدا کرد.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

النصر امارات

مجیدی بعد از قهرمانی با الاهلی با قراردادی دو میلیون دلاری به تیم النصر پیوست و پس از نیم فصل حضور در این تیم به صورت قرضی به الاهلی بازگشت. وی پس از اتمام قرارداد قرضی با الاهلی در حالی که یک سال دیگر با النصر قرارداد داشت، قرا دادش فسخ شد تا کار او در فوتبال امارات به پایان برسد.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

سومین بازگشت به استقلال

مجیدی در زمان هدایت مرحوم ناصر حجازی بار دیگر به استقلال پیوست، وی در بازگشت مجدد خود به استقلال موفق شد به همراه این تیم قهرمانی در جام حذفی ۸۷-۸۶ و قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۸۸-۸۷ را بدست آورد.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

مرد سال فوتبال ایران، بهترین بازیکن لیگ دهم

مجیدی با رأی اکثریت هواداران فوتبال به عنوان مرد سال ۸۹ فوتبال ایران انتخاب شد. او همچنین در نظرسنجی برنامه ۹۰ که در پایان لیگ دهم ایران انجام شد، با رأ‌ی اکثریت مخاطبین این برنامه به عنوان بهترین بازیکن لیگ دهم ایران انتخاب شد.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

محبوب‌ترین بازیکن سال ۲۰۱۱ جهان

مجیدی در نظرسنجی سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) با کسب ۶۳.۴۷۳ به عنوان محبوب‌ترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۱ انتخاب شد. همچنین فدراسیون بین‌المللی آمار تاریخ فوتبال با ارسال نامه‌ای از فرهاد مجیدی برای دریافت جایزه این فدراسیون دعوت به عمل آورد.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

زدن چهار گل در دربی

یکی از عوامل‌ محبوبیت بیش از حد مجیدی در استقلال زدن چهار گل در چهار بازی متوالی مقابل پرسپولیس در دربی‌های پایتخت بود که بعدها به نماد هواداران استقلال مقابل حریف سنتی خود تبدیل شد، شاید مهمترین گل او به پرسپولیس در دربی ۶۹ اتفاق افتاد، جایی که مجیدی در دقیقه ۹۱ با پاس بی‌نظیر جباری با یک استارت فوق العاده شیث رضایی را جای گذاشت و توپ را به تور دروازه علیرضا حقیقی چسباند تا آبی‌ها پس از سال‌ها برنده دربی باشند.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

الغرافه قطر و خلق نماد

مجیدی در فصلی که استقلال با شش امتیاز اختلاف قهرمان نیم‌فصل لیگ برتر ایران شده بود به دلیل آنچه مسائل خانوادگی عنوان کرد، استقلال را ترک و به الغرافه قطر پیوست. مظلومی سرمربی وقت استقلال که در پایان فصل قهرمانی را از دست داده بود جدایی مجیدی را عامل عدم قهرمانی تیمش دانست.

مجیدی با الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و در مرحله گروهی این مسابقات با پرسپولیس ایران هم‌گروه شد که در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی پس از اخراجش توسط روشن ایرماتوف لباس آبی خود را مقابل ۱۰۰ هزار هوادار قرمز بوسید و با نشان دادن عدد چهار که مربوط به چهار گلی بود که به این تیم زده بود، آبی‌ها را پس از سال‌ها صاحب یک نماد مقابل حریف سنتی کرد.

مجیدی در چهار ماه حضور خود در الغرافه موفق به زدن هفت گل شد و با این تیم قهرمان جام حذفی این کشور نیز لقب گرفت.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

خداحافظی از تیم ملی

مجیدی در ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ در دوره مربیگری افشین قطبی از بازی در تیم ملی خداحافظی کرد. فرهاد مجیدی بار دیگر، در اول شهریور ۱۳۹۰ و در سن ۳۵ سالگی در لیست کارلوس کی‌روش قرار گرفت و به تیم ملی بازگشت. با این حال، او در تاریخ ۵ مهر ۱۳۹۰ با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال ایران، خداحافظی‌اش را از بازی‌های ملی اعلام کرد. او در این نامه، دلیل خداحافظی خود را برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ و عدم حضور احتمالی او در آن مسابقات به دلیل وضعیت سنی‌اش و میدان دادن به جوانان عنوان کرد.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

خداحافظی غریبانه با فوتبال

مجیدی پس از بازگشت دوباره به استقلال در میانه فصل تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و در دیدار مقابل مس کرمان پس از تعویض شدنش در استادیوم تقریبا خالی آزادی چهار گوشه زمین را بوسید و برای همیشه با مستطیل سبز خداحافظی کرد. چند روز بعد از خداحافظی مجیدی از فوتبال خبر درگذشت یکی از هواداران نوجوان معلول استقلال به نام امیراحمد مظاهری یگانه در رسانه‌ها منتشر شد.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

سرمربیگری در تیم ملی امید

فرهاد مجیدی در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ از جانب مهدی تاج، رییس وقت فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم ملی امید معرفی شد، اما زمان حضور او در تیم ملی امید زیاد نبود و پس از دو شکست در بازی‌های دوستانه مقابل ازبکستان از تیم ملی امید کناره گیری کرد.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

سرمربیگری در استقلال

مجیدی در زمان سرمربیگری شفر در استقلال به عنوان دستیار اول او حضور داشت و پس از اخراج شفر سکان هدایت آبی‌ها را برای چند بازی موقت برعهده گرفت، سپس فصل بعد با حضور استراماچونی استقلال را ترک کرد، اما بازهم با رفتن استرا او به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد و موفق شد با این تیم از مرحله پلی‌آف آسیا عبور کند و به مرحله گروهی مسابقات برسد، وی همچنان سرمربی استقلال است.

به بهانه تولد فرهاد مجیدی؛ فراتر از یک ستاره

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد

      نمیدونستم از طنز پرداز ها برای تیتر زدن استفاده میکنید
      ولی جالب بود کلی خندیدم خخخخخ

    • مهرداد

      فراتر از ستاره

    • مهرداد آبادانی

      فراتر از جک تری دی؟
      ...

    • کیسه_شله زرد_گاوآهن

      تیم بدون اسطوره همینه دیگه این میشه اسطورش

    • mehdi

      تو عجوبه هستی بخدا مثله علی کریمی و غیره به تیم های مطرح اروپا نرفتی ولی یه شم بزرگ تو گلزنی داری که پروین پرسپولیسی هم‌به این اعتراف کرده تو محبوب نرین شدی علی دایی و علی کریمی تو خواب نمیبینن وتو قهرمانی های زیادی داری درلیگ و 2قهرمانی توآسیا با استقلال و العین که هیچکس نداره و کارنامه تو از اونا بیشتر نیس کمتر هم نیس
      پسر خوش قلب‌ آبی ها فرهاد مجیدی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کیسه کش کدوم قهرمانی باکیسه اون موقع فرناز شیرمیخورد 1990

      • محمد۴۴۴۴

        لنگیا دوستاره سوزش دارههههه

    • بدون نام

      هخخخخخ .فراتر از یک ستاره . جک میگید والا .اگه این فراترازستارن علی دایی مهدوکیا و کریمی که بهترین بازیکن آسیاشدن باید بهشون چی بگیم

    • بدون نام

      کدام ستاره مگر چند بازی ملی دارد تو کدام باشگاه اروپایی بازی کرده تعداد گلهای ملیش به اندازه انگشتان یک دست نیست

      پاسخ ها

      • م ابی دل.

        لنگی جون راپید وین بزرگترین تیم اتریش بود دوما محبوبترین بازیکن جهان هم شد البته دو سال که تو این بیوگرافی گفت یه بار سوما به خاطر کج سلیقگی برانگو بهترین سالهای عمرش از تسم ملی جدا موند.

    • آریایی تبــار

      چرا دلیل بقولا خداحافظی غریبانه نگفتی ک چی بود و چرا غریبانه خداحافظی کرد و به عبارتی مجبور شد ک خداحافظی کنه ههههههه

    • آریایی تبــار

      واویلاااا،،، این هرچی بقول شما که افتخار محسوبش میکنین همش از صدقه سر عرباست پههههههههه

    • آریایی تبــار

      اگه واقعا مظلومی راست گفته باشه ک بخاطر رفتن فرناز جام از دست داده،، اینو علاوه بر اسطوره دوپینگی ک باید اسطوره خائنی تو فوتبال نامید

    • بدون نام

      جان ما شوخی نکنین فراتر از ستاره !!!! خخخخخخ

    • بدون نام

      این بیشتر بهش میخوره اسطوره عربا باشه تا کیسه کشا

    • حسین سالاری

      ستاره دوپینگی؟؟؟؟

    • بدون نام

      تولدت مبارک سلطان محبوب

    • بدون نام

      خخخخخخخ
      اسطولشوناااا

    • بدون نام

      وای چه قدر افتخار
      بابا این کیسه کشها اگه یکی مثل علی کریمی رو داشتند خدا رو بنده نبودند
      زور هم رفته ۴ سال برای کیسه بازی نکرده
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
      خدا بهتون صبر بده

    • بدون نام

      ستاره هم نبود چه برسه به اینکه فراتر از یه ستاره باشه....

    • سعید

      تولدت مبارک سلطان

    • سرخ دلان کیسه تنان

      بابا جک تری فراترازستاره ابرقهرمان, کهکشان,سلطان اقای گل, سلطان فوش ,خخخ سلطان بازی درجام جهانی ,حسرت خورده فوتبال اروپا خخخخ

    • بدون نام

      اگه ستاره بود موقه خداحافظیش میبایست ورزشگاه منفجر میشد

    • mohsen

      البته پودرهای معروف

    • علی

      سروتهش کلآ4سال هم توکیسه نبود که یه سالش نصف ونیمه رهاکردوباعث شدکیسه قهرمانی روازدست بده فرنازدوپینگی تعدادبازی هاوگلهای ملی شو بشمارین

    • محمد آبادانی

      اگه اسطوره استقلالی ها فراتر از ستاره باشه علی کریمی مهدوی کیا دایی چی میکنی ادم خنده اش میگیره

    • حامداستقلالی

      انسانهای بزرگ مثل فرهاد خان کم گیرمیاد حالا شما پرسپولیسها هرچه میخاید ملاق بزنید

    • استقلال

      سرورته لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج