جاباما
۱۰۰۱۹۵۳
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

بازار خودرو قفل شد

با پایان مهلت ثبت‌نام در طرح پیش فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو راستی‌آزمایی اطلاعات اعلامی از سوی متقاضیان آغاز خواهد شد.

خبرآنلاین: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده دو شرکت بزرگ خودروسازی ایرانی یعنی ایران خودر و سایپا در قالب طرحی ویژه پیش فروش خودرو از طریق قرعه کشی را در دستور کار قرار دادند. این اقدام با هدف تنظیم وضعیت بازار خودرو در دستور کار قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار خودرو طی هفته های اخیر تحت تاثیر اجرای این طرح با نوعی قفل‌شدگی روبروست و کمتر کسی در بازار خودرو دست به خرید می زند. افزایش قیمت خودرو در بازار و بالا رفتن فاصله قیمت‌ها بین کارخانه و بازار، بسیاری از سرمایه‌های سرگردان را به بازار خودرو کشید. بررسی‌ها نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از خریداران خودرو در حال حاضر سرمایه‌گذارانی هستند که با هدف کسب سود نسبت به خرید و فروش خودرو اقدام می‌کنند .

طرح ویژه ایران خودرو و سایپا اما با هدف ایجاد شرایط مناسب خرید برای مصرف‌کنندگان واقعی در دستور کار قرار گرفته است. هر چند هنوز آمار قطعی از تعداد ثبت نام کنندگان برای شرکت در طرح پیش فروش خودرو ارائه نشده است اما برخی رسانه‌ها تعداد ثبت نام‌کنندگان را نزدیک به شش میلیون نفر اعلام کرده‌اند.

پیش‌بینی شده است ایران خودرو با حضور نمایندگان قانونی در هفدهمین روز خرداد و سایپا در هجدهمین روز از خرداد نسبت به برگزاری مراسم قرعه کشی اقدام نمایند. بر اساس این گزارش پیش‌بینی شده است عملیات راستی‌آزمایی در دستور کار قرار گیرد و کسانی که اطلاعات نادرستی را در ثبت نام اعلام کرده باشند، به مدت سه سال از شرکت در طرح های مشابه محروم خواهند شد.

روند ثبت متقاضیان در طرح فروش فوق العاده خودرو به حدی به سرعت گرفته که به نظر می رسد فردا رکورد ثبت نام خودرو شکسته و بیش از ۶ میلیون نفر متقاضی خرید ۲۵ هزار خودرو شوند.

بر اساس اعلام مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت"اینکه کسانی در قرعه کشی برنده شوند، اما توان تامین وجه را نداشته باشند محدودیتی برای شرکت در قرعه کشی‌های بعدی نخواهند داشت، البته خودروسازان محدودیت‌هایی در این باره اعمال کردند که به آن‌ها تذکر داده شد و امروز این محدودیت در اطلاعیه فروش دو خودرو ساز اصلاح شده است".

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کسی که حائز شرایط نمی‌شود، می‌تواند در طرح‌های دیگر که طرح پیش فروش و مشارکت در طرح یک سال و دو سال و فروش‌های فوق العاده که تا پایان سال خواهد بود، شرکت کند؛ البته فروش فوق العاده در مناسبت‌های مختلف اطلاع رسانی و حداقل تا پایان سال سه بار اجرا خواهد شد ضمن اینکه برنامه بعدی ما پیش فروش یک ساله با ۷۵ هزار دستگاه خودرو است که هفته بعد اطلاع رسانی خواهد شد.

شرایط ویژه ثبت نام چیست؟

۱- با هر کدملی فقط امکان ثبت‌نام و خرید یک دستگاه خودرو از خودروسازان وجود دارد.

۲- مشتریانی که در ۳۶ ماه اخیر اقدام به خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز کرده‌اند، مجاز به ثبت نام نیستند.

۳- دارابودن گواهینامه رانندگی برای خریداران الزامی است.

۴- سن خریدار خودرو باید بالاتر از ۱۸سال باشد و کد ملی، شماره تلفن همراه، مشخصات حساب بانکی، همه باید متعلق به شخص ثبت‌نام‌کننده باشد.

۵- افراد نباید پلاک خودرو فعال و نصب شده داشته باشند.

۶- خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست.

۷- چنانچه در راستی‌آزمایی مراحل فروش، تکمیل وجه، تحویل خودرو و حتی در بازه زمانی پس از تحویل خودرو، مشخص شود که خریدار از ضوابط عدول کرده یا در فرآیند ثبت‌نام صداقت نداشته است، خودروی وی توقیف و مطابق با قانون با آن برخورد می‌شود.

۸- هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند تحویل مشتری قرار می‌گیرد، حداکثر باید ظرف مدت سه‌ ماه و پس از تردد ۱۰۰۰کیلومتری، برای استفاده از گارانتی به نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش خودروسازان مراجعه کند.

۹- سند خودرو تا یکسال در رهن شرکت باقی خواهد ماند.پیش بینی شده است امسال سه دوره دیگر ثبت نام برای خریداران خودرو برگزار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداکنه اصلا دیگه باز نشه ..پلمپ خدایی شود ..قلف خدایی شود

    • اکبری

      همینجور ادامه پیدا کنه قیمت خودرو خیلی بیشتر پائین میاد

    • بدون نام

      به امید روزی که دست دلالان خودر قطع شود و گردنشان به دار مجزات اویخته شود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو ایران هیچوقت، هیچ بلایی سر دلال‌ها نمیاد

    • بدون نام

      بی تدبیری مسولین نتیجه ای جز این ندارد

    • ا

      خلي خونيب است خيلي ممنون از اين برنامه

    • بدون نام

      کو پول .... من تو پول شیر خشک موندم اونوقت ۸۰ میلیون تومن چطور بدم پراید بخرم خدا لعنت تون کنه

    • بدون نام

      اولا دوباره خودروگران خواهد شد چون کارشاخی صورت نگرفته بعداچطو رخودروهای صفرتولید99درپاکنیک هااست وبدان بعدازقرعه کشی خودروهابه پارکینگ هدایت خواهندشدچون خودروسازهاونمایندگیهاباهم بادنند

    • رضا

      اگر کسی بتواند ین صنعت خودرو راسامان دهد مصرف کننده واقعی بتواند بدون دغدغه خودرو بخرد به مردم ونظاممون خدمت کرده به امید خدا

    • بدون نام

      سلام کسی که حسابش بسته باشد اگر تو قرعه کشی برنده شد چطور میتواند پول به حساب بریزد

    • سرباز ولایت

      با حلوا و حلوا که دهان شیرین نمیشود چرا مرزها رو باز نمیکنید اجازه بدهند هر خانواده یک خودرو ایمن وارد کنند مشروط به اینکه تا پنج سال حق فروش نداشته باشند کشورهای همسایه مگر خون شان از مردم ایران قرمز تر است با نصف قیمت خودرو ساز داخلی خودروی خارجی خوب سوار شوند آنوقت مردم کشورمان برای پراید سه برابر قیمت واقعی پول بدهند جانشان هم در خطر باشد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی گفتی

    • بدون نام

      مگه قرار واسه ثبت نام سایپا پول دریافت کنه 100هزار تومان میگره میدونی چقدر میشه این پولا هرکاری بکنن یه گوهی ازش بیرون میاد حتما یه کلاهبرداری باید توش باشه

    • میلاد

      تا حالا‌که پایین نیامده از وقتی پراید سال۷۰خورده امد یادمه تا الان هیچ خبری نیستش ومن یکی قبول نمیکنم همش سرگرم کردن مردم هستش بس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج