۱۰۰۱۹۷۱
۱۲ نظر
۵۰۱۶
۱۲ نظر
۵۰۱۶
پ

آیا «فرصت طلبی» بایدن، او را پیروز خواهد کرد؟

میدل ایست آی نوشت: در حالی که تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، فاصله ی زیادی داریم و امکان دارد چیزهای مختلفی رخ دهد، اما همه نشانه ها حاکی از این است که جو بایدن کاندیدای دموکرات ها خواهد بود.

انتخاب: ندا الیا در میدل ایست آی نوشت: در حالی که تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، فاصله ی زیادی داریم و امکان دارد چیزهای مختلفی رخ دهد، اما همه نشانه ها حاکی از این است که جو بایدن کاندیدای دموکرات ها خواهد بود.

در ادامه ی این مطلب آمده است: برای مترقیان و هر کس که در مورد عدالت در خاورمیانه دغدغه دارد، این دلیلی برای شادمانی نیست. سابقه بایدن در فلسطین کاملاً اثبات شده است. معاون رئیس جمهور سابق تقریباً نیم قرن است كه سیاستمدار بوده و طی این مدت به طور معمول به حمایت مستمر از اسرائیل پرداخته است.

بایدن طی سخنرانی در كنفرانس خاخامها در سال ۲۰۱۱ اظهار کرد: من صهیونیست هستم، زیرا می دانم كه لازمه ی صهیونیست بودن این نیست که حتماً یهودی باشی. آنچه وی گفت، یک بیانیه‌ی کاملاً فرمولی، شبه واجب و پیش فرض نیست که انتظار برود تمام سیاستمداران ایالات متحده آن را ارائه دهند. بایدن در وب سایت خود تعهد می کند: به عنوان رئیس جمهور، همچنان اطمینان خواهم داد که کشور یهود، مردم یهودی و ارزش های یهودی از حمایت ناگسستنی ایالات متحده برخوردار باشند.

آیا «فرصت طلبی» بایدن، او را پیروز خواهد کرد؟

وی افتخار می کند که در تأمین امنیت بزرگترین بسته‌ی کمک به اسرائیل نقش داشته است و آن را بهترین سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری می داند که آمریکا انجام داده است. وی در سایت خود خاطرنشان کرد: بایدن به شکل دهی تفاهم نامه بی سابقه و ده ساله‌ی 38 میلیارد دلاری کمک کرد. این تفاهم نامه به منظور ارائه کمک های دفاعی به اسرائیل در سال 2016 به عنوان بزرگترین بسته کمک نظامی در تاریخ ایالات متحده امضا شد.

گفتنی است، این بسته در حالی به اسرائیل ارائه شد که رئیس جمهور باراک اوباما در حال آماده سازی برای ترک مقام خود بود. بسته ی مورد بحث به صورت ناراحت کننده ای یادآوری می کند که دموکرات ها به طور تاریخی به اندازه ی جمهوری خواهان در مورد اجرای عدالت برای فلسطین خیانت کارانه عمل کرده اند.

مانند برنی سندرز، نماینده ی دموکرات ها که اخیراً از انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد، بایدن نیز با جنبش تحریم، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل مخالف است. اما بایدن فراتر می رود و می گوید که از فکر اینکه کمک به اسرائیل مشروط شود، عصبانی شده است.

وی گفت: این ایده كه ما به اسرائیل كمك نظامی می كنیم، به شرطی كه آنها سیاست خاصی را تغییر دهند، به نظر من كاملاً ظالمانه است. او به خبرنگار وال استریت ژورنال در اواخر سال گذشته گفت که عمداً راه خود را از سندرز، الیزابت وارن و پیت باتیگیگ که هنوز در رقابت نامزدی دموکراتها بودند، جدا کرد.

شر کمتر

بایدن همچنین از متن تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریكا به اورشلیم انتقاد كرده است، اما تأیید كرد كه او این تصمیم را نقض نمی کند. وی گفت: اکنون که این کار تمام شده است و ما سفارت را به تل آویو بر نمی گردانیم. این پذیرش بی رحمانه از حقایق روی در زمین، در واقع به معنای حمایت از اسرائیل است و نشان می دهد كه بایدن احتمالاً خواهان این است که موضوع شهرک های غیرقانونی همچنان به حال خودش رها شود.

در همین حال، اسرائیل در حال ضمیمه‌ی بیشتر سرزمین های فلسطین است، با اطمینان از این که رهبری حزب دموکرات ایالات متحده که اکنون پشت سر بایدن حرکت می کند، در مخالفت با این موضوع اقدامی نخواهد کرد.

متأسفانه، تعداد فزاینده ای از آمریکایی ها آموخته اند که هر چهار سال، ما فقط می توانیم به شر کوچکتر رأی دهیم، با این آگاهی کامل که شر کوچکتر هنوز شر است. این واقعیت غم انگیز و ترسناک در پشت پرده‌ی دموکراسی در ایالات متحده قرار دارد.

در تاریخ 3 نوامبر، ما بین دو مرد پیر، سفید پوست، طرفدار اسرائیل و نژادپرست دست به انتخاب خواهیم زد. بایدن سابقاً با سیاست های ادغام نژادی غیر منظم مخالف بود، از ترس اینکه فرزندانش در یک جنگل نژادی بزرگ شوند.

ما بین افرادی انتخاب خواهیم کرد که یکی از آنها متهم به تجاوز جنسی است و دیگری ادعاهای مداوم علیه خودش را در مورد تجاوز رد می کند و از پاسخگویی طفره می رود.

به بیان ساده تر، بایدن نمایانگر بدترین پاسبان قدیمی دموکرات ها است و نامزدی وی، ضربه ای به انرژی و آرمان های فعالین است که فکر می کردند می توانند از درون سیستم تغییر ایجاد کنند.

رأی دهندگان بی اشتیاق

با این حال، بین ترامپ و بایدن تفاوت وجود دارد. ترامپ کاملاً از پشتیبانی پایگاه خود اطمینان دارد. حتی بسیاری از ادعاهای مربوط به سوء رفتار جنسی و تجاوز جنسی که ترامپ آن را انکار می کند، منجر به این نشد که وی طرفداری هوادارانش را از دست بدهد. در همین ارتباط می توان به زنانی اشاره کرد که با افتخار تی شرت هایی را می پوشند که آشکارا چنین ادعاهایی را رد می کند.

کسانی که بر اساس شعار سال 2016 ترامپ مبنی بر "دوباره آمریکا را عالی کن"، به او رای دادند، ظاهراً از دستاوردهای وی راضی هستند و می خواهند دوباره آمریکا را برای نژادپرستانی که او آنان را تحسین کرده است در سال 2020، عالی نگه دارند.

بایدن کاملاً آگاه است که اکثریت رأی دهندگان دموکرات برای حمایت از او بی اشتیاق هستند و حتی می شود گفت که تمایلی به او ندارند و بسیاری از آنها در مورد ادعاهای تجاوز جنسی که علیه وی مطرح شده است، وحشت دارند.

بسیاری از مردم از این واقعیت ناراضی هستند که وی نامزد احتمالی دموکرات ها است و به این فکر می کنندکه اصلاً رأی ندهند. بایدن همچنین می داند که صدها هزار رأی وجود دارد که هنوز هم احتمال دارد به سمت سندرز متمایل شوند. فردی که از نظر استراتژیک تصمیم گرفته است که در رأی گیری بماند تا حزب را به جهت پیشرفت تری سوق دهد.

گفتنی است، سندرز در سخنان خود وقتی که در حال پایان دادن به کارزار انتخاباتی اش بود، توضیح داد و گفت: ما باید به کار خود ادامه دهیم تا هرچه بیشتر نمایندگان در كنوانسیون دموکراتها جمع شویم، جایی که ما می توانیم تأثیر چشمگیری بر سکوی حزب و سایر کارکردها داشته باشیم. سپس، متحد با هم به جلو خواهیم رفت تا دونالد ترامپ، خطرناک ترین رئیس جمهور تاریخ مدرن آمریکا را شکست دهیم و برای انتخاب پیشروان قوی در هر سطح از دولت مبارزه خواهیم کرد.

حرکت به سمت چپ

بایدن می داند که باید به سمت چپ حرکت کند. قبلاً دیده ایم که او این کار را انجام داده است. به طور مثال وی با برخی از مواضع سندرز، به ویژه در مورد آموزش عمومی و موضع الیزابت وارن در مورد حمایت از افراد در مقابل ورشکستگی موافقت کرد. در حالیکه قبلاً با هر دوی اینها مخالف بود. وی این مواضع را اتخاذ کرد، زیرا می دانست که این مسائل برای رأی دهندگان دموکرات بسیار مهم است.

اگرچه زیاد به آینده امیدوار نیستیم اما چیزی که بایدن را از ترامپ متمایز می کند این است که او ثابت کرده است یک فرصت طلب است و امکان دارد در مورد اسرائیل نیز تغییر موضع دهد. این امر از تغییر قلبی یا انگیزه اخلاقی برای انجام کار درست ناشی نمی شود. بلکه ممکن است بسیار ناخواسته اتفاق بیفتد، وقتی بایدن بفهمد که مبنای دموکراتها نیز در این زمینه چقدر تغییر کرده است.

خیلی امیدوار نیستیم اما این چیزی است که بایدن را از ترامپ که تنها می تواند بیشتر به سمت راست و به آغوش باز فاشیسم حرکت کند، متمایز می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرمحمد

      از قدیم گفتن گرگ برادر شغاله.ترامپ میره یکی بدتر از ترامپ میاد سر کارمهم اینکه چوبشو ادم بیچاره مثل ما در امریکا میخورن ک ب نون شبش محتاج

    • علیار

      فعلاً ۹۵٪ از اخبار ایران را شورش در آمریکا
      تشکیل می دهد واین نشان دهنده این است که ما چقدر ضعف داریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه جا همینطوره.

    • بدون نام

      درود بر بایدن

    • سعید

      همه تون یه ... هستید فرقی باهم ندارید.

    • بدون نام

      مشکل ما هم در این مملکت همینه که همیشه باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم که در نهایت همان بد است

    • بدون نام

      موضع اش درباره ایران چطوره، اینکه به بقیه کشورا چه نظری داره واسه ما مهم نبست مگه ما میئول کشورای دیگه ایم

    • بدون نام

      بیخود به خودتون امید کاذب ندهید . به امید خداوند ترامپ پیروز خواهد شد .این وعده الهی ایست . نمیتوانید با آن مقابله کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سایبری۸۲۰۰اسراییل!

      • بی نام

        انشاالله بازم هم ترامپ

    • بدون نام

      مهم اینه که یهودیان!کی روانتخاب کنندوهردوطرف،نفردارنند!کمک مالی انتخاباتی هم می کنند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترامپ پیروزاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج