جاباما
۱۰۰۱۹۷۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

رشد این ۲ قسمت بدن هرگز متوقف نمی‌شود

بعد از این که آخرین علامت‌های نمودار رشد افراد ثبت می‌شود، وضعیت رشد افراد بالغ متوقف می‌شود. درواقع به ندرت رخ می‌دهد که فردی بالغ همچنان با رشد قد یا سایر نمودار‌های رشد مواجه شود. اما جالب است بدانید رشد دو عضو بدن هرگز متوقف نمی‌شود.

انتخاب: بعد از این که آخرین علامت‌های نمودار رشد افراد ثبت می‌شود، وضعیت رشد افراد بالغ متوقف می‌شود. درواقع به ندرت رخ می‌دهد که فردی بالغ همچنان با رشد قد یا سایر نمودار‌های رشد مواجه شود. اما جالب است بدانید رشد دو عضو بدن هرگز متوقف نمی‌شود.

بسیاری از افراد مایلند پس از پایان دوران بلوغ باز هم رشد قد را تجربه کنند، اما این کار هنوز به شکل قطعی و رسمی تایید نشده است. با این وجود برخی از اندام‌ها به شکل خودکار و بدون دخالت دارو و جراحی رشد خود را ادامه می‌دهند.

دکتر رایان ناینشتاین، پزشک جراحی پلاستیک نیویورکی، توضیح می‌دهد که چه چیزی این دو عضو صورت را از بقیه بدن شما متفاوت می‌کند. دکتر ناینشتاین توضیح می‌دهد که چگونه تکثیر سلول‌های بدن رشد ما را هدایت می‌کند. دکتر ناینشتین می‌گوید: «بیشتر سلول‌های بدن در زمان بلوغ متوقف شدند. وقتی سلول‌های بدن مانند سلول‌های استخوانی، ماهیچه‌ای و چربی مانع از تکثیر شوند، رشد ما متوقف می‌شود. آن‌ها نمی‌توانند بزرگتر شوند (آن‌ها می‌توانند عضلات خود را بسازند) یا کوچک شوند (آن‌ها می‌توانند چربی سوزی کنند.)، اما اکثر آن‌ها متوقف نمی‌شوند. به عبارتی دقیق تر، پس از بلوغ رشد قفل می‌شود.»

بینی و گوش ما در مقایسه با بقیه بدن ما بی نظیر است، زیرا از بافت نرم ساخته شده و از غضروف تشکیل شده است. این بافت نرم در کل زندگی ما رشد می‌کند. دکتر ناینشتاین می‌گوید: «وقتی بدن یک فرد را در سن ۲۰ سالگی و ۸۰ سالگی مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که سلول‌های بیشتری در گوش و بینی خود خواهد داشت. به همین دلیل است که برخی از افراد مسن بینی و گوش‌های بزرگی دارند.»

اگر تعجب می‌کنید که چرا مو و ناخن در فهرست قسمت‌های از بدن که رشدشان متوقف نمی‌شوند قرار ندارند، دکتر نینشتاین توضیحی برای آن دارد. او می‌گوید رشد مو و ناخن ژنتیکی است و برای هر فرد متفاوت است. به عنوان مثال، طاسی ارثی است. دکتر نینشتین می‌گوید ادامه رشد گوش و بینی مداوم است، اما وضعیت مو و ناخن‌ها "کاملاً شفاف نیست".

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج