جاباما
۱۰۰۲۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

۱۶ خرداد اخرین مهلت ارسال اساسنامه به فیفا

متن کامل نامه مهم ورون به فدراسیون فوتبال ایران

متن کامل اخرین نامه فیفا به فدراسیون فوتبال که در آن برای اصلاحات، تا تاریخ معینی مهلت داده شده است منتشر شد.

ورزش سه: متن کامل اخرین نامه فیفا به فدراسیون فوتبال که در آن برای اصلاحات، تا تاریخ معینی مهلت داده شده است منتشر شد.

با توجه به صحبت های زیادی که درخصوص آخرین نامه فیفا مبنی بر اشکالات پیش نویس اساسنامه انجام شده است،در این نامه حاکی از تذکر جدی برای اصلاح بندهایی را دارد که تا تاریخ ۱۶ خرداد برای آن فرصت داده شده است .

متن کامل نامه فیفا به این صورت است:

"ایمیل به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران
آقای مهدی محمد نبی دبیرکل
زوریخ ۲۹ می ۲۰۲۰ ۹ خرداد ۱۳۹۹
کمیته های مربوطه
بازگشت به نامه ۱۳ می ۲۰۲۰ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

دبیرکل عزیز :

بدینوسیله دریافت نامه مورخه( ۱۳ می ۲۰۲۰ ) شما مشتمل بر پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران اعلام وصول می شود. محتوای نامه قابل فهم است.

افزون بر این عطف به کنفرانس تلفنی روز ۲۷ می ۲۰۲۰ بین فیفا و دست اندر کاران فدراسیون فوتبال ایران به این واقعیت توجه داریم که فدراسیون فوتبال ایران از تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۱۹ تا به امروز تغییرات مورد نظر را در پیش نویس دستورالعمل های انتخاباتی و الزامات ثابت مجمع عمومی خود اعمال نکرده است.

در همین رابطه ما از بابت ماهیت برخی از تغییرات در پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران که قبلا در تهران درباره آنها مذاکراتی بین فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا آقای حیدر بهاروند نایب رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران صورت گرفته بود شوکه شده ایم. برخی از تغییراتی که امروز از سوی فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد و گنجانده شده با الزامات اجباری فیفا منطبق بر آیین نامه ها و قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (پاراگراف اول ماده ۱۴ و ماده اساسنامه ۱۵) منطق نیست.

تغییرات پیشنهاد شده مشکل‌ساز فوق الذکر شامل بندهایی می شود که مطابقت فدراسیون فوتبال ایران را با پاراگراف اول ماده ۱۴ ماده ۱۵ اساسنامه فیفا از قوانین فدراسیون جهانی فوتبال به خطر می اندازد.به طور مشخص بر این تاکید دارد که همه اعضا موظفند امور خود را به طور مستقل و بدون نفوذ غیرمستقیم شخص ثالث صورت دهند. به عنوان مثال حضور وزیر ورزش به عنوان عضو تام الاختیار مجمع فدراسیون فوتبال فدراسیون، فوتبال ایران را در معرض تماس مستقیم با مقررات فوق الذکر منطبق با اساسنامه فیفا قرار می دهد.

به طور کلی این نظر مشترک فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است که پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران که در تاریخ سیزدهم می ۲۰۲۰ به فیفا ارسال شده یک گام در مسیر اشتباه است.

پیش‌نویس اساسنامه‌ای که توسط فیفا با فدراسیون ایران در تاریخ ۳۰ آگوست ۲۰۱۹ به اشتراک گذاشته شده بود باید به عنوان مرجع و پایه اسامی جدید فدراسیون فوتبال ایران استفاده می شد. پیش نویسی که خودش حاصله مذاکرات و مصالحه بین طرفین بود.

در نتیجه ما قویا می‌خواهیم که فدراسیون فوتبال ایران پیش نویس اساسنامه اش را بر اساس مدارک ضمیمه با حداقل تغییرات در مفاد تنظیم کرده و یک نسخه از آن را به فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نهایتاً تا روز پنج ژوین ۲۰۲۰ (۱۶ خرداد ۱۳۹۹) ارسال کند.

افزون بر این فرصت را غنیمت شمرده و یادآور می شویم که اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال ایران در تناقض با الزامات اجباری منطبق بر اساسنامه و مقررات فدراسیون جهانی فوتبال است.

با توجه به این واقعیت در صورت عدم توافق این مسئله منجر به ارجاع پرونده به سایر بخشهای فیفا برای اخذ تصمیمات لازم خواهد شد.

با امید به کمک کننده بودن نقش ما از شما برای توجه تان سپاسگزاریم و اگر در این باره به کمک ما نیاز داشتید در دسترس شما."

فدراسیون بین المللی فیفا
ورون ماسونگا اومبا
رئیس کمیته کشورهای عضو فیفا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر کنم این فامیل اوباماست

    • بدون نام

      به امید خدا تا تعلیق شدن فاصله ای نمانده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج