۱۰۰۲۰۲۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فعالیت زیرزمینی مهد‌ها در روز‌های کرونایی!

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره فعالیت مهدهای کودک زیرزمینی، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم مهدهای کودک زیرزمینی، منظور مهدهای کودک در زیرزمین نیست، بلکه مقصود مراکزی هستند که از نظر فضای فیزیکی و کادر استاندارد برای نگهداری از کودکان آماده نشده‌اند و مجوز این کار را ندارند، اما در طول سال و به ویژه در روزهای کرونایی به گونه‌ای با جسارت بیشتری به کار خود مشغولند.

باشگاه خبرنگاران جوان: سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره فعالیت مهدهای کودک زیرزمینی، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم مهدهای کودک زیرزمینی، منظور مهدهای کودک در زیرزمین نیست، بلکه مقصود مراکزی هستند که از نظر فضای فیزیکی و کادر استاندارد برای نگهداری از کودکان آماده نشده‌اند و مجوز این کار را ندارند، اما در طول سال و به ویژه در روزهای کرونایی به گونه‌ای با جسارت بیشتری به کار خود مشغولند.

همچنین حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق قانون و مصوبه هیئت وزیران، مرجع صدور مجوز مهدهای کودک فقط سازمان بهزیستی کشور است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صدور مجوز مهدها و یا هر محلی که برای نگهداری از کودکان آماده می‌شود بر عهده بهزیستی است، گفت: مکان‌هایی که جهت برگزاری کلاس‌های نقاشی، بازی و ... برای کودک راه‌اندازی می‌شوند، اجازه نگهداری از کودکان را ندارند و فقط کودکان برای ساعاتی کوتاه می‌توانند در این مراکز باشند.

فرید با تأکید بر اینکه مکان‌هایی که برای راه‌اندازی کلاس‌های مختلف مجوز دریافت می‌کنند، اجازه نگهداری از کودکان را ندارند، بیان کرد: خانواده‌ها به نهادهای نظارتی این تخلف‌ها را گزارش دهند و سازمان بهزیستی از طریق مراجع حقوقی نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

فردی که نتوانسته برای راه اندازی مهد کودک مجوز لازم را اخذ و شرایط و استانداردهای مربوطه را از سوی سازمان بهزیستی کسب کند، پس صلاحیت نگهداری از فرزندان ما را ندارد، بنابراین اعتماد به این گونه مراکز ریسک بالایی دارد و ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به نونهالان سرزمین‌مان برساند، هرچند مادران این کودکان کمترین نقش را در این موضوع دارند، چراکه وضعیت معیشتی فعلی کاری کرده که زنان هم مجبورند پابه پای شوهرانشان کار کنند و فرزندان خود را به مهدهای کودک بسپارند.

حالا که مهدهای کودک رسمی، مجوزدار و مطمئن تعطیل هستند و سودجویان در محیطی که صلاحیت لازم و استانداردهای تعیین شده را ندارند، کودکانمان را پذیرش می‌کنند، بهتر نیست ستاد ملی مبارزه با کرونا که دستور تعطیلی مهدها را داده فکر حسابی برای این موضوع کند؟

گفتنی است، سازمان بهزیستی کشور تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های لازم برای بازگشایی مهدهای کودک را به ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ کرده است، اما باید توجه داشت که وضعیت مدیران مهدهای کودک و مادران شاغل در شرایط بغرنجی است و باید سریعا فکری به حالشان شود تا حداقل مهدهای کودک برای مادران شاغل با حداقل ظرفیت باز شوند که این تنها کمکی است که در شرایط فعلی می‌شود در حق این قشر صورت گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج