جاباما
۱۰۰۲۰۴۳
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

میانگین سن مادران ایرانی در زمان ولادت فرزند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در سال گذشته (۱۳۹۸) یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۵ نفر متولد شدند و میانگین سن مادر در زمان ولادت فرزند ۲۹.۱ سال بود.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در سال گذشته (۱۳۹۸) یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۵ نفر متولد شدند و میانگین سن مادر در زمان ولادت فرزند ۲۹.۱ سال بود.

سیف الله ابوترابی افزود: از بین متولدان سال گذشته هزار و ۴۹۴ نفر پسر و ۵۷۹ هزار و ۶۴۱ نفر دختر بودند و نسبت جنسی حاصل از ثبت رویداد ولادت در سال ۱۰۶.۴ بود یعنی در مقابل هر ۱۰۰ دختر متولد شده در سال گذشته ۱۰۶.۴ پسر متولد شده است.

وی در مورد میانگین سن پدرها در زمان تولد فرزند در سال ۹۸ نیز گفت: میانگین سن پدر در زمان ولادت فرزند ۳۳.۸ سال بود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مهلت قانونی ثبت تولد نوزادان در سازمان ثبت احوال ۱۵ روز از زمان تولد است و خانواده‌ها باید در این مهلت اقدام کنند.

وی افزود: اکنون بیش از ۹۹ درصد از ولادت ها در کشور در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می شوند و هموطنان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند. اگر واقعه ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت نشود، برای ثبت خارج از این مهلت، افراد هزینه بیشتری را متحمل می شوند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در سال ۱۳۹۷ یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۵۰۹ نفر در ایران متولد شدند و ولادت آنها به ثبت رسید و از بین این متولدان ۷۰۴ هزار و ۵۴ نفر پسر و ۶۶۲ هزار و ۴۵۵ نفر هم دختر بودند.
ابوترابی ادامه داد: در سال ۹۷در مقابل هر یکصد دختر، ۱۰۶ پسر به دنیا آمده و به عبارتی نسبت جنسیتی متولدان پارسال ۱۰۶.۳ درصد بوده است.
سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: در اجرای ظرفیت ثبت وقایع حیاتی قانونی (ولادت، وفات، ازدواج و طلاق)، شبکه اعلام وقایع حیاتی در کشور از سال ۱۳۸۵ و با مشارکت بیش از ۳۵ هزار ثبت یار شکل گرفت که شامل دهیاران، بهورزان، متصدیان آرامستان ها، اعضای شوراهای اسلامی، شورایاران، مسئولان پایگاه های بسیج و مدیران مدارس هستند که این مجموعه در ذیل شورای هماهنگی ثبت احوال استان ها و شهرستان ها به ریاست استانداران و فرمانداران فعال است.

ابوترابی گفت :بر اساس ماده ۱۲ قانون ثبت احوال کشور در خصوص ثبت ولادت، ولادت هر طفل در ایران اعم از اینکه پدر و مادر طفل ایرانی یا خارجی باشند، باید به نماینده یا مأمور ثبت احوال اعلام شود و ولادت اطفال ایرانیان مقیم خارج از کشور هم به مأمور کنسولی ایران در محل اقامت و اگر نباشد به نزدیکترین مامور کنسولی و یا سازمان ثبت احوال کشور اعلام شود.

وی در مورد اینکه چه افرادی می توانند برای ثبت ولادت نوزاد و اخذ شناسنامه اقدام کنند، تصریح کرد: پدر یا جد پدری با ارائه شناسنامه، مادر در صورتی که ازدواج او قانونی به ثبت رسیده باشد، وصی یا قیم یا امین با ارائه مدارک ذیربط، متصدی یا نماینده موسسه ای که طفل به آنجا سپرده شده و صاحب واقعه(ولادت) که سن او ۱۸ سال تمام به بالا باشد، می توانند برای ثبت ولادت و گرفتن شناسنامه اقدام کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامین

      سلام چرا مسئولبن فکری به حال جمعیت نمی کنند. چرا مشوق ها و حمایت‌ها را اعمال نمی‌کنند جمعیت کشورمان به خاطر سیاستگذاری غلط روبه پیری گذاشته پیش بینی می‌کنند درفاصله نه چندان دور پیرترین کشور دنیا می‌شویم. خودمان را گول زدیم یا دیگران را و گفتیم فرزند کمتر زندگی بهتر. خوب حالا بهتر شد. ایران جوان شده ایران پیر. چرا کسی فریاد میزنه. پیشنهاد میکنم نمایندگان محترم جدیدالورود به مجلس طراحی را به تصویب برسانند تا برای برون رفت از این آسیب همه دستگاه ها به میدان بیایند و دولت از فرزند آوری حمایت کنند تا مردم به فراغت بیشتری به آینده نگاه کنند و سن ازدواج کم شود باشد که این معضل حل گردد انشاالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ربطی به مشوق ندارع زنها علاقه ای ندارند زود بچه دار بشن و ترجیح میدن بگذارند برای بعد سی سالگی که هم جوانی کرده باشند و هم به حدی از رشد شخصیتی رسیده باشند تا بتونن بچه رو درست تربیت کنند

      • حرف حساب

        هرکس بچه بیار دنیا باید بره جهنم

    • بدون نام

      سلام وقتی یارانه ۴۵۰۰۰تومانی رااز کودکان متولد۹۹ حذف کردن دیگه توقع معجزه از اینا نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ملتی که تمام انگیزه زندگیش شده یارانه کوفتی 45 تومنی، دیگه از فقر فرهنگی و اقتصادی گذشته

    • بدون نام

      سلام وقتی یارانه ۴۵۰۰۰تومانی رااز کودکان متولد۹۹ حذف کردن دیگه توقع معجزه از اینا نکن

    • بدون نام

      طول عمر هم زیاد شده
      دیگه ۴۰ سالگی پیری نیست هنوز هم جوان محسوب میشود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا انتظار دارند زن چهل ساله نوه و نتیجه داشته باشه و رو به قبله بخوابه.در حالیکه مردهای هشتاد ساله شون هنوز پست و مقام دارند.!!!

    • بدون نام

      با این وضعیت میانگین سن مادر در چند ساله آینده به چهل یا پنجاه میرسه من با حقوق دو سوم اداره کار همسرم با حقوق اداره کار زیر خط فقر هستیم هر سال به تمدید قرار داد که می‌رسیم یک ماه داره تن و بدن مون میلرزه و دعوامون میشه باید دیوانه باشیم که بچه دار بشیم

    • بدون نام

      فقط یک کلمه به ملت شریف ایران بچه دارنشویدوگول اینها نخورید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگرعقل داشته باشن گول نمیخورن

    • بدون نام

      با سلام
      من الان یه جون ۳۰سالم که یه کار کاملا معمولی با مدرک فوق لیسانس که خیلی علاقه به ازدواج دارم اما شرایط برای ازدواج خیلی سخت شده چه برسه به بچه دار شدن با هیچ حمایتی حداقل یه حمایت کنن این دولت تا جونا یه پشتوانه داشته باشن
      اولین چیز برای شروع زندگی یه خونه ست که اجاره ان با حقوق الان اصلا نمی خونه پس به این نتیجه میرسیم اصلا ازدواج نکنیم تا بعدا سرکوفت نشنویم به جاش مثل خیلی از دختر پسرا بریم زنا بکنیم همین .
      این الان اوضاع کشور ماست کاش یه کم باهم روراست باشیم

      پاسخ ها

      • باران.

        چرا زنا؟
        نگو خدا نکنه.
        ان شالله ازدواج کنید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج