جاباما
۱۰۰۲۰۴۵
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

لاریجانی، یار قرضی اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ می‌شود

حسین الله‌کرم؛ فعال سیاسی معتقد است «اصلاح‌طلبان دوباره یارقرضی می گیرند و لاریجانی هم این حمایت را می پذیرد».

نامه نیوز: حسین الله‌کرم؛ فعال سیاسی معتقد است «اصلاح‌طلبان دوباره یارقرضی می گیرند و لاریجانی هم این حمایت را می پذیرد».

*به نظر شما لاریجانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 می شود؟

اولویت کنونی جامعه در تأمین معیشت طبقه ضعیف، بهبود روند عدالت اقتصادی-اجتماعی و جهش در تولید به منظور حل مشکلات اقتصادی ازجمله رشد بیکاری ،تورم افسار گسیخته، کنترل و هدایت نقدینگی و...می باشد. ازآنجا که رهبری نیز برآنها تاکید داشته اند،باید هریک ازاین اولویتها را با توانایی نامزدهای احتمالی جمهوری ۱۴۰۰ ازجمله آقای لاریجانی سنجید وبه این سوال پاسخ داد که آیا آقای لاریجانی توانایی به ثمر رساندن آنها را دارد؟

از سوی دیگر ما در جهانی متلاطم زندگی می کنیم که به شدت متاثر از رویدادهای مهم وزنجیره واری است که هم افزا ،تجمعی وافزایشی است ،بطوریکه نیاز جدی به افراد چندوجهی در رئوس اصلی قوای چندگانه هرکشور است، آیا به راستی آقای لاریجانی فردی استراتژیک آنهم برای اداره کشور انقلابی ایران اسلامی درسال ۱۴۰۰می باشد؟ ازسوی دیگر ایران اسلامی درحال گذار ازچهل سال اول انقلاب و شروع گام دوم انقلاب است لذا ما در ۱۴۰۰ نیاز به رئیس جمهور ی تکامل یافته ونه آزمایشی داریم که توان تامین زیرساخت های تمدن اسلامی را ازطریق جامعه سازی ودولت اسلامی سازی داریم فردی که بتواند سکاندار حرکت انقلابی دولت جوان وحزب اللهی باشد، آیا آقای لاریجانی آمادگی اجرای این پروسه و این امر خطیر را دارد؟

راستی اگر ریاست جمهوری دور دوم ترامپ اتفاق بیفتد، چه کسی یارای مقابله با اوست او در کدام تئوری میخواهدبازی کند آیا تئوری پسرک شجاع، مرد دیوانه ، تداوم واگذاری امتیازات برجامی یادر به آتش افکندن برجام عمل می کند.

البته می توان ارزیابی خودرا براساس دوقطبی های موجود نیز بررسی نمود، دراینصورت آقای لاریجانی شانس بیشتری در۱۴۰۰ خواهدداشت. بهرحال هریک از مطالب فوق در حکمرانی انقلابی قابل بررسی می باشد.

*اصلاح طلبان حاضرند آقای لاریجانی را به عنوان یار قرضی بپذیرند؟

بله این امکان وجود دارد. زیرا رویکرد جدید اصلاح طلبان با سخنان آقای خاتمی در بنیاد باران تحت عنوان «آشتی ملی» این امکان را از اصلاح طلبان سلب ودر اختیار افرادی مثل آقایان ناطق نوری و لاریجانی قرار داد. رویکرد اشتباه رئیس دولت موسوم به اصلاحات در بازتولید اغتشاشات دی ۹۶ و آبان ۹۸ وترغیب مردم به آن، به نوعی عبور از اپوزیسیون قانونی محسوب گردید. حال آنکه رئیس دولت اصلاحات باید آن اغتشاشات را تقبیح و از نظام درباره حوادث سال ۸۸ عذرخواهی می نمود. از آنجا که این وضعیت صورت نگرفت و عبور از اپوزیسیون قانونی انجام شد، اصلاح طلبان در سال ۱۴۰۰ چاره ای جز حمایت از این نوع از آقایان را ندارند و آقای لاریجانی نیز این حمایت را خواهد پذیرفت. بر همین اساس از حالا اصلاح طلبان مطرح کرده اند که آقای لاریجانی نیز مثل آقای ناطق نوری اصلاح طلب شده و... تا بستر برای یارگیری از اردوگاه اصولگرایان سنتی فراهم شود.

*آقای لاریجانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد دولت می شود یا در یک سال تا ریاست جمهوری گوشه نشینی اختیار می کند؟

آقای لاریجانی این گونه امور را نمی پذیرد، درحالیکه اینجانب معتقدم بهتر است ایشان در جایگاه دبیر شورای عالی امنیت ملی یا هر منصب دیگری وارد وارد دولت کنونی شود تا شاید مقداری از این همه ناکارآمدی ها بکاهد.البته برخی معتقدند جایگاه ایشان طی۱۲ سال گذشته خصوصا در حمایت از دولت ، پذیرش نوع خسارت آفرین فرجام، اف ای تی اف و...در به وجود آوردن ناکارآمدی های موجود موثر بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      هیهات از اینکه دوباره مردم گول بخورن و رای بدن.

      پاسخ ها

      • فعال

        فعال سیاسی!!!!!!!

      • بدون نام

        9:43= فعال اقتصادی

    • بدون نام

      آزموده را دوباره آزمودن خطاست، مومن از یک سوراخ بیش از یک بار گزیده نمی‌شود. لاریجانی کارنامه اش معلوم است اگر کارنامه خوبی می‌داشت در این 12 سال باید وضع معیشت مردم بهتر میشد ولی دیدیم که کارنامه ضعیفی داشت ووضع اقتصادی بهتر که نشد روز به روز بدتر شد

    • ایلیا توکلی

      بمیره هم رای بهش نمیدیم برو دنبال کارت

    • بدون نام

      قطع رجاله که همیشه اینا باشن بقیه برگ چغدرن تافته جدا بافته اینا هستن

    • گراشی

      لاریجانی .... 12 سال ریاست مجلس چه کارکرد که دوباره بشودریس جمهور باید ارزو به گور ببرد که ملت به او رای بدهند

    • بدون نام

      ملت نادان == فریب خورده و همیشه ویران

    • بدون نام

      اصلاحات با این یار قرضی فقط خودتون نابود میکنن حسن ترسو همه چیزش پای شما نوشته شد

    • بدون نام

      این چی میگه مگه واسه مملکت چکار کردی .....

      پاسخ ها

      • حقگو

        خانواده محترم اقای .... فقط به فکر خود بودن وهستند از هیزم این خانواده ابی برای ملت وکشور گرم نمی شود

    • نایب

      ببین همین چند سالی تو مجلس بود هر چه قوم و خویش و همشهری داشت همه را در بهترین جاها قالب کرده

    • بدون نام

      اول اینکه این آقا اگه ميخواست برای مشکلات معیشتی و اقتصادی و اجتماعی مردم کاری کنه 12سال در راس قوه ای بود که می توانست واقعا حداقل از مشکلات مردم بکاهد و یا در مقابل دولت بی تدبیر و نالایق روحانی به نفع مردم بایستد ولی نه تنها در مقابل این دولت جبهه گیری کرد بلکه با دولت همراهی هم کرد وگذشته از آن مردم ديگه گول اصلاح طلب و اصولگرا و غیره را نخواهند خورد و لااقل به این آقا دیگر اعتماد نخواهند کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج