۱۰۰۲۱۳۸
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

اوباما: اعتراضات فعلی با ۱۹۶۰ متفاوت است

«باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه خطاب به معترضان به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی گفت، باید آرامش را از صاحبان قدرت در این کشور بگیرند.

فارس نوشت: «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه خطاب به معترضان به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی گفت، باید آرامش را از صاحبان قدرت در این کشور بگیرند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ان‌بی‌سی»، اوباما در پیامی ویدئویی گفت‌: «برای ایجاد تغییر واقعی، از یک سو باید مشکل را برجسته کنیم و از سویی باید کاری کنیم که صاحبان قدرت نتوانند احساس راحتی کنند. اما باید آن را به راه‌حل‌هایی عملی و قوانینی قابل اجرا تبدیل کنیم».

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت معترضان برای اولین بار در تاریخ اعتراضات این چنینی، تغییر در ساختار پلیس این کشور در سطح ملی و سازمانی را خواستار هستند.

اوباما گفت: «به اندازه‌ای درباره تاریخ اطلاعات دارم که بگویم اعتراضات ضدنژادپرستی روزهای اخیر با اعتراضات دهه ۱۹۶۰ متفاوت و غیر قابل مقایسه است».

وی اعتراضات اخیر در آمریکا را نتیجه مستقیم فعالیت‌ها و سازماندهی و مشارکت شمار بالای جوانان سرتاسر این کشور دانست که به صف شده‌اند تا تفاوت‌هایی را ایجاد کنند.

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت و همچنین به آغاز تظاهرات‌هایی علیه تبعیض نژادی منجر شد.

تجمعات اعتراضی علیه قتل فلوید از سه‌شنبه شب در شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و تدریجاً به دیگر نقاط آمریکا و حتی دیگر کشورها نظیر انگلیس و فرانسه نیز کشیده شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوباما خودش رئیس جمهور بوده و همهٔ رازهایه پشت پرده حکومت را میداند از طرفی از حزب دمکرات است واز مهمتر عاشقِ کشورش هم هست. بنظر میرسه با جمع بندیه این سه مقال به این نتیجه رسیده است که در شرایط کنونی اگر وضع از این بدتر شود واقعا از کنترل خارج میشه خصوصا که امریکا سابقه جنگهایه انفصال (جنگ داخلی بین شمال و جنوب) را دارد. برایه همین دارد کمک میکند به شرایطه نرم، گفتمان، وضع و تصویب چند قانون بنفع رنگین پوستان و نهایتاً جمع کردنه شرایطه کنونی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انسان عاقل و محترمی بود و هست گر چه با تحریمهاش ما رو بیچاره کرد.مردم آمریکا خودشون رو گرفتار چه دیوانه ای کردند و هزینه اش رو می پردازند.

    • NT

      عاشق اون آخره خبرم که دوباره ماجرای قتل فلوید رو توضیح داده :)

    • Kbs

      با درود به اندیشمندان
      نژاد حاکم بر قدرت و ثروت در آمریکا از اشکار و نهان بازماندگان و نوادگان ماجراجویانی است که از انگلیس و فرانسه و پرتغال و اسپانیا و دیگر کشورها برای بدست آوردن طلا و ...مردم بومی آنجا را به خاک و خون کشیدند و بعد از صد سال جنگهای داخلی توانستند قانون اساسی بنویسند و دولت تشکیل دهند .حال ملت آمریکا سیاه و سفید سرخ دانا تر از گذشته به فکر نوشتن قانونی جامع تر و کاراتر و بدون تبعیض هستند .موفق باشند

    • بدون نام

      سیاه پوست بی غیرت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج