جاباما
۱۰۰۲۲۶۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نامه روسیه به سازمان ملل در دفاع از ایران

روسیه در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد بر حق ایران برای برخورداری از فناوری فضایی تأکید کرده است.

خبرگزاری فارس: «واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیر کل این سازمان بر حق ایران برای برخورداری از فناوری فضایی تأکید کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده روسیه ضمن رد ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه ایران با پرتاب ماهواره به فضا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده از حق تهران برای برخورداری از این فناوری دفاع کرده است.

در نامه نماینده روسیه آمده است: «تلاش‌های مستمر ایالات متحده در جهت محروم کردن ایران از حق خود برای برخورداری از منافع فناوری صلح‌آمیز فضایی با توسل به بهانه‌های نادرست، مایه تأسف عمیق و نگرانی‌های جدی است.»

او در این نامه اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه اقدام ایران در پرتاب «ماهواره نور» نقض قطعنامه ۲۲۳۱ بوده را «گمراه‌کننده» توصیف کرد.

دیپلمات ارشد روسیه نوشت: «ایران هرگز سلاح هسته‌ای نداشته، در حال حاضر چنین سلاح‌هایی در اختیار ندارد و انتظار هم نداریم که در آینده به این سلاح‌ها دست پیدا کند.»

دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرده ایران بعد از حصول توافق هسته‌ای برجام «در معرض بیشترین راستی‌آزمایی‌ها از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داشته است.»

او در جای دیگری از نامه خاطرنشان کرده است: «این یک واقعیت تثبیت‌شده است که ایران نه موشک‌های بالیستیک طراحی‌ شده برای حمل سلاح‌های هسته‌ای در اختیار دارد، نه چنین موشک‌های می‌سازد و نه آنها را آزمایش می‌کند.»»

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته نبنزیا این نامه را در پاسخ به نامه ماه قبل همتای آمریکایی خود به رئیس دوره‌ای شورای امنیت نوشته است.

در نامه طرف آمریکایی ادعا شده بود: «ماهواره‌برها در بردارنده فناوری‌هایی هستند که با فناوری‌های مورد استفاده در موشک‌های بالستیک طراحی‌شده برای حمل سلاح‌های هسته‌ای یکسان هستند.»

نماینده روسیه در بخش دیگری از این نامه خاطرنشان کرده که مسکو با هر گونه تلاش از سوی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران یا احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور مخالف است.

او همچنین تلاش احتمالی آمریکا برای استناد به یکی از بندهای برجام موسوم به «مکانیسم» ماشه برای احیای تحریم‌های سازمان ملل را «مضحک» توصیف کرده و خاطرنشان کرده آمریکا از این توافق خارج شده و «هیچ حقی» برای استفاده از مفاد آن ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج