۱۰۰۲۲۹۷
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

مقام آمریکایی: به خاطر وایت با ظریف دیدار کردم

فرماندار سابق آمریکایی در بیانیه‌ای مدعی شده برای آزادی یکی از شهروندان کشورش از ایران با مقام‌های ایران دیدار کرده است.

خبرگزاری فارس: یک فرماندار سابق آمریکایی در بیانیه‌ای مدعی شده برای آزادی «مایکل وایت» از ایران با مقام‌های بلندپایه ایران دیدار کرده است.

«بیل ریچاردسون» که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ فرماندار ایالت «نیومکزیکو» بوده از «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران و «مجید تخت روانچی»، نماینده ایران در سازمان ملل به عنوان دو نفر از مقام‌های ارشدی نام برده که با آنها در خصوص آزادی «وایت» مذاکره کرده است.

ریچاردسون در توئیتر مدعی شده هنگام جاری بودن مذاکرات برای آزادی «مایکل وایت» از ایران «به طور منظم» با مقام‌های ارشد ایران دیدار کرده است. او همراه با این پیام، پیوند مربوط به بیانیه‌ای از «مرکز ریچاردسون» که در آن توضیحات کامل‌تری درباره این دیدارها ارائه شده قرار داده است.

مرکز ریچاردسون در این بیانیه خاطرنشان کرده است: «در جریان این مذاکرات، آقای فرماندار ریچاردسون به طور منظم با مقام‌های بلندپایه ایران از جمله وزیر خارجه محمد جواد ظریف و سفیر ایران در سازمان ملل، مجید تخت روانچی دیدار می‌کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این مذاکرات با توجه به بالا بودن تنش‌ها میان ایران و آمریکا و تبادل خشونت میان آنها طی ماه‌های اخیر پیچیده بودند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «همزمان با شیوع جهانی کووید-۱۹ و اثرات آن روی ایران آزاد کردن مایکل مایک به مسئله‌ای ضروری‌تر تبدیل شد زیرا پیش‌زمینه‌های پزشکی مایک او را به شدت در برابر این بیماری آسیب‌پذیر می‌کرد.»

مرکز ریچاردسون خاطرنشان کرده است: «فرماندار ریچاردسون و مرکز ریچاردسون برای میسر کردن آزادی ایشان سرسختانه با مقام‌های ارشد ایران همکاری کردند.»

در این بیانیه از دولت قطر هم بابت همکاری جهت آزاد کردن مایکل وایت تشکر شده است: «فرماندار ریچاردسون و مرکز ریچاردسون مایلند از دولت قطر نیز به دلیل مشارکتش در کمک به آزاد کردن کسانی که به غلط بازداشت می‌شوند تشکر کند. تلاش‌های قطر و طرف‌ها دیگر معمولاً کوچک‌نمایی می‌شوند و بنابراین مردم آمریکا کمتر از آنها خبر دارند.»

آزادی «مایکل وایت»

پنجشنبه شب «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران تأیید کرد آمریکا موافقت کرده در ازای آزادی مایکل وایت یکی از شهروندان ایران را آزاد کند.

ظریف در توئیتر نوشت: «خرسندم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به زودی به خانواده‌هایشان ملحق می‌شوند. استاد عسگری روز چهارشنبه به جمع خانواده‌شان برگشتند. این اتفاق می‌‌تواند برای تمامی زندانی‌ها بیفتد. نیازی به دست‌چین کردن نیست. گروگان‌های ایرانی بازداشت‌شده در آمریکا باید به خانه برگردند.»

آقای طاهری به جرم نقض قوانین یکجانبه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا به تحمل ۱۶ ماه حبس محکوم شده بود. یک مقام آمریکایی به فاکس‌نیوز گفته ایشان از ۳۳ سال پیش ساکن آمریکا است و در ایالت فلوریدا طبابت می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      چشممون روشن خخخ بيچاره کساني که شعار ضد امريکا ميدن بازيچه شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج