جاباما
۱۰۰۲۳۶۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

کمالِ سریال «همسران»؛ ۲۶ سال بعد

شبکه آی‌فیلم این روزها بازپخش سریال «همسران» را در کنداکتور خود جای داده است؛ سریال نوستالژیکی که ۲۶ سال پیش یعنی سال ۷۳ از تلویزیون پخش شد و زوج‌های آن تا سال‌ها ماندگارترین زوج‌های تلویزیونی شدند و خیلی‌ها حتی فکر می‌کردند آن‌ها زن و شوهرهای واقعی بوده‌اند!

مهر نوشت: شبکه آی‌فیلم این روزها بازپخش سریال «همسران» را در کنداکتور خود جای داده است؛ سریال نوستالژیکی که ۲۶ سال پیش یعنی سال ۷۳ از تلویزیون پخش شد و زوج‌های آن تا سال‌ها ماندگارترین زوج‌های تلویزیونی شدند و خیلی‌ها حتی فکر می‌کردند آن‌ها زن و شوهرهای واقعی بوده‌اند!

کمال و مهین یکی از این زوج‌ها بودند که با بازی فردوس کاویانی و مهرانه مهین‌ترابی یک خانواده دو نفره را تشکیل دادند و بسیاری از تلخ و شیرین‌های روابط و زندگی مشترک را به تصویر کشیدند.

لذت نمایش همین روابط محبت‌آمیز، عشق و حتی قهرهای بی‌کینه و دوست داشتن‌های عمیق بود که حتی باعث شد بیژن بیرنگ و مسعود رسام کارگردان این سریال دو سال بعد این دو همسایه را با چند همسایه بیشتر از یک خانواده گسترده‌تر کنند و «خانه سبز» را بسازند و این بار زوج مهرانه مهین ترابی و خسرو شکیبایی را ماندگار کنند.

سریال «همسران» حالا به شکل روشن و پررنگی در خاطره بسیاری از خانواده‌های ایرانی نقش بسته است؛ از تیتراژ اولیه که در زمان خود متفاوت، جذاب و گیرا بود و با نمایش کفش‌ها و گام‌های دو مرد همسایه و با موزیکی فرح‌بخش و پرانرژی آغاز می‌شد تا قصه‌هایی که هر هفته مردم را با این زوج‌ها همراه می‌کرد.

بعد از این سریال هر یک از شخصیت‌ها نقش‌های مختلفی در سریال‌های دیگر هم بازی کردند، برخی پرکارتر و برخی کم‌کارتر شدند؛ فردوس کاویانی با نقش «کمال» یکی از ستاره‌های این مجموعه بود. مهمترین یا پررنگ‌ترین نقش او در سریال‌های تلویزیونی بعد از «همسران» به «آژانس دوستی» برمی‌گشت که چند سال بعد در سال ۷۸ از شبکه یک سیما پخش شد. با این حال تئاتری بودن کاویانی باعث شد در همه این سال‌ها و حتی قبل از آن بیشتر و جدی‌تر خود را به صحنه نمایش مشغول کند و بازی و کارگردانی تئاتر را ترجیح دهد. در خود تلویزیون هم غیر از سریال حضور پررنگی در تله‌تئاترها داشته است؛ به ویژه تله‌تئاترهای دهه ۶۰ و ۷۰ که دوران طلایی این آثار در تلویزیون بود و بازی ماندگار فردوس کاویانی در برخی از این نمایش‌ها مثل «فیزیکدان‌ها»، «خانه ارواح» و… هنوز هم دیدنی است.

او در سینما هم حضوری جدی داشته است و از فیلم‌هایی چون «هامون»، «بانو» و «اجاره نشین ها» به کارگردانی داریوش مهرجویی تا فیلم‌هایی چون «سگ کشی» ساخته بهرام بیضایی و دیگر کارگردانان بازی کرد.

فردوس خان کاویانی اما این سال‌ها بیشتر درگیر بیماری بوده و به دلیل همین بیماری کمتر توانسته در فیلم و سریال‌ها و حتی صحنه تئاتر که خانه اول او بوده است حضور یابد و چند سالی است که حتی در مجامع و مراسم عمومی نیز شرکت نمی‌کند. سال گذشته مراسمی برای نکوداشت او برگزار شد که خانواده‌اش به نمایندگی از او حضور یافتند و فردوس کاویانی توانست با یک پیام تصویری دوستدارانش را همراهی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج