جاباما
۱۰۰۲۳۸۱
۶ نظر
۵۰۰۹
۶ نظر
۵۰۰۹
پ

بزرگترین منبع ویروس کرونا شناسایی شد

دانشمندان چینی دریافتند که بیماران کووید ۱۹ میلیون‌ها ذره ویروسی در ساعت را بازدم می‌کنند، حتی اگر علائمی خفیف داشته باشند یا علائم بیماری آنها هنوز بروز نکرده باشد.

خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، نفس کشیدن یا صحبت کردن رایج‌ترین شیوه پخش ویروس کروناست و سطوح آلوده کمترین نقش را دارد.

محققان چینی باور دارند، نفس کشیدن و صحبت کردن منبع اصلی انتقال به همراه سرفه است و همین موضوع منجر به شیوع گسترده این ویروس شده است.

دانشمندان چینی دریافتند که بیماران کووید ۱۹ میلیون‌ها ذره ویروسی در ساعت را بازدم می‌کنند، حتی اگر علائمی خفیف داشته باشند یا علائم بیماری آنها هنوز بروز نکرده باشد.

آنها می‌گویند که این امر نیاز به ماسک‌های صورت را برجسته می‌کند؛ مردم باید در مکان‌های عمومی و فضاهای بسته از ماسک صورت استفاده کنند تا میزان انتقال ویروس کرونا را کاهش دهند.

کارشناسان چینی به MailOnline گفتند: شواهد اکنون حاکی از آن است اجبار به استفاده از ماسک صورت تا حد زیادی بیشترین تأثیر را در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دارد.

پیش از این تصور می‌شد که منبع اصلی انتقال از طریق قطرات از سرفه و عطسه است، اما آخرین یافته نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند به راحتی در هوا باقی بماند و این همان موضوعی است که منجر به پخش گسترده آن در سراسر جهان شده است.

این مطالعه که هنوز در یک ژورنال علمی منتشر نشده یا توسط دانشمندان دیگر بررسی نشده است، توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در پکن انجام شده است.

سی و پنج بیمار مبتلا به Covid-۱۹ در این بررسی تحت بررسی قرار داشتند و نزدیک به ۳۰۰ نمونه ویروسی از تنفس آنها، روی سطوح و هوای داخل بیمارستان‌ها جمع آوری شد.

در این مطالعه مشخص شد که به طور متوسط ​​سه برابر ویروس در نفس بیماران (۷/۱۶ درصد) در مقایسه با سطوح (۵.۴ درصد) وجود داشته است.

بار ویروسی نیز در نفس بیماران نیز چهار برابر بیشتر از نمونه‌های هوا (۳.۸ درصد) در اتاق‌ها و راهروها بود.

ایان جونز، ویروس شناس دانشگاه Reading، اظهار داشت: این مطالعه بسیار معتبر است؛ وی به MailOnline گفت: ذرات معلق در هوا بزرگ‌ترین منبع ویروس هستند و مسدود کردن آنها، با یک ماسک بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

تصور می شد که سطوح آلوده یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های پخش Covid-۱۹ است، پس از مطالعات فراوان مشخص شد ویروس می‌تواند روزها بر روی فلز و پلاستیک زنده بماند.

در این مقاله، محققان به سرپرستی پروفسور جیانکسین از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های پکن اظهار داشتند: این مشاهدات از این اعتقاد گسترده حمایت نمی‌کنند که انتقال مستقیم از طریق تماس با سطوح نقش عمده‌ای در گسترش کووید ۱۹ دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ازمن بپرس

      پروتوکلهای بهداشتی نقش یا ابوالفضل تو سربالایی وسرازیری دارند فقط

      پاسخ ها

      • چی بگم؟

        تو هنوز نفهمیدی اسم چه کسی را صدا میزنیم این توفیق هست و قابل مقایسه نیست لطفاً کمی تفکر...

    • بدون نام

      زحمت کشیدن

      پاسخ ها

      • پرواز

        ای بابا یعنی ما از اولش سرکاریم چقدر پول بی زبون خرح خرید مواد شوینده کردیم ای کاش ازآن موقع تابحال نه نفس کشیده بودیم ونه حرف زده بودیم حتما کرونا از بین رفته بود .

      • بدون نام

        من نمیفهمم توو دنیا این همه پزشک داره روو این بیماری کار میکنه هنوز نفهمیدن بالاخره چطر منتقل میشه
        فقط چسبیدن به اینکه روو فلز 4 روز می مونه روو پلاستیک 3 روز!!!!!! بابا این همه درس خوندین به یه دردی بخورین
        هممه دنیا معطل این احمق های به قول خودشون باهوش هستن!!!!!؟؟؟؟

      • بدون نام

        دوستان عزیز.لطفا تو مترو تاکسی و اتوبوس و کلا از در خونه میرید بیرون ماسک بزنید.شاید یه نفر تو پیاده رو 5 دقیقه پیش سرفه کرده باشه.مطمئنا حداقل 30 دقیقه این ویروس تو هوا میمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج