جاباما
۱۰۰۲۴۳۱
۳ نظر
۵۰۱۷
۳ نظر
۵۰۱۷
پ

کدام خودرو در طرح فروش فوری پرتقاضاترین بود؟

فردا زمان اجرای قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو با حضور دستگاه‌های ناظر بر روند قرعه کشی است.

باشگاه خبرنگاران: فردا زمان اجرای قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو با حضور دستگاه‌های ناظر بر روند قرعه کشی است.

صبح روز شنبه اولین قرعه کشی برای اجرای طرح فروش فوق‌العاده که برای خودروسازی ایران‌خودرو برگزار می‌شود. در این دوره بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به قوانین اعلام شده تعدادی از آن‌‎ها از فرآیند قرعه کشی حذف خواهند شد. آمار ثبت نام نسبت به چند روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.

خودرو پارس tu۵ پرتقاضاترین خودرو

یک منبع آگاه آمار فوق از میزان ثبت نام را تایید کرده و گفت: کماکان بیشترین مقدار تقاضا به خودرو پارس tu۵ با حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی مربوط است و بعد از آن خودرو ۲۰۶ معمولی قرار دارد. در محصولات سایپا هم تیبا و تیبا ۲ هر کدام با حدود ۳۲۰ هزار متقاضی پر متقاضی‌ترین محصولات این خودرو سازی هستند.

او بیان کرد: خودرو رانا در محصولات ایران‌خودرو و خودرو زامیاد دیزل در محصولات سایپا کم‌ترین میزان تقاضا را در بین مردم داشت. با این حساب متقاضیان پارس tu۵ کمترین شانس و متقاضیان زامیاد دیزل کمترین شانس برنده شدن در قرعه کشی را خواهند داشت.

با احتساب تعداد افراد ثبت نام شده برای هر خودرو حدود ۲۳۰ متقاضی وجود دارد که رقم بزرگی محسوب می‌شود. اگر تنها شرکت ایران‌خودرو را در نظر بگیریم، حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نامی داشته است پس برای هر خودرو حدود ۳۰۷ متقاضی وجود دارد.

مراسم قرعه کشی برای تخصیص ۱۵ هزار دستگاه از چهار مدل از محصولات ایران‌خودرو در قالب طرح فروش فوق العاده با حضور نمایندگان وزارت صمت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، پلیس راهور ناجا و سایر نهادهای ذی‌ربط در سالن همایش‌های ساپکو برگزار می‌شود.

اسامی منتخبان این طرح پس از پایان قرعه کشی و تایید نهادهای نظارتی به صورت عمومی منتشر می‌شود و برندگان تا ۴۸ ساعت فرصت دارند نسبت به واریز وجه خودروهای انتخابی خود اقدام کنند.

ابتدا بنا بود کسانی که در قرعه کشی برنده شده و وجه خود را واریز نمی‌کنند برای مدت ۲ سال از ثبت نام خودرو محروم شوند، اما مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صمت در جمع خبرنگاران این خبر را تکذیب کرد و گفت: به خودروسازها ابلاغ شد تا محدودیت‌ها را اصلاح کنند؛ مردم می‌توانند در طرح‌های دیگر هم مشارکت کنند. برنامه ما تحویل در موعدهای مختلف است که اطلاع رسانی خواهد شد، اما کم‌ترین مقدار این طرح‌ها ۲۵ هزار دستگاه خودرو خواهد بود.

کدام خودرو در طرح فروش فوری پرتقاضاترین بود؟

چه کسانی از ثبت نام خودرو محروم می شوند؟

او بیان کرد: کسانی که اطلاعات غلط وارد کرده‌اند، یعنی پلاک فعال داشته‌اند و این موضوع را اظهار نکرده یا گواهینامه معتبر نداشته باشند شناسایی می‌شوند و تا ۳ سال از ثبت نام خودرو محروم خواهند شد.

با این حساب اگر فرد برنده پول خود را واریز نکند با مشکل مواجه نخواهد شد، اما اگر علی رغم داشتن خودرو و پلاک جاری یا بدون داشتن گواهی نامه ثبت نام کرده باشید ۳ سال محرومیت انتظار شما را می‌کشد. اگر چه برخی شنیده‌ها حاکی از لغو مجدد این قانون است، اما فعلا قانون محرومیت برای متغلبان پا بر جا است.

تحویل این خودروها احتمالا از روز دوشنبه آغاز شده و تا ۳ ماه ادامه خواهد داشت. اولویت تحویل هم طی همان فرآیند قرعه کشی مشخص می‌شود و متقاضیان در همان پیام اولیه زمان تحویل خودرو را هم دریافت خواهند کرد. علی رغم تقاضای دارندکان خودروهای فرسوده شرایط ثبت نام برای مالکان این خودروها فراهم نشد و خودرو فقط به افراد بدون پلاک جاری اختصاص پیدا کرد.

در این دوره خبری از خودرو گازسوز نبود و تنوع چندانی را شاهد نبوده ایم، اما خودروسازهای کشور وعده حل این مشکل را داده اند. بنا بر اعلام وزارت صمت حداقل ۳ مرحله فروش فوق‌العاده و ۴ مرحله فروش فوق العاده برگزار خواهد شد. اگر چه هنوز خبر قطعی درباره این موضوع منتشر نشده است، این ساختار فروش (پیش فروش) هم با انجام قرعه کشی مشخص خواهد کرد اما خبری از واریز کامل قیمت محصول نیست و طی چند مرحله پرداخت خواهد شد.

قرعه کشی شرکت سایپا هم روز ۱۸ خرداد و با حضور نمایندگانِ وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی کل کشور و دادستانی تهران، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز ملی رقابت و سایر نهادهای نظارتی برای تخصیص ۱۰ هزار دستگاه از ۷ مدل خودرو گروه خودروسازی سایپا برگزار می‌شود.

در پیش فروش ۷۵ هزار خودروی آینده هم شرکت سایپا ۳۰ هزار و شرکت ایرانخودرو ۴۵ هزار محصول ارائه خواهد کرد که بنا بر گفته خودروسازها تنوع بیشتری نسبت به این دوره خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زامیاد و دیزل بیشترین شانس را دارن ..لطفا اصلاح کنید

    • بدون نام

      وقتی خودر. سازان قادر به تامین نیاز مردم نیستند چرا دولت با واردات خودرو کارکرده با تعرفه پایین کمبود را جبران نمیکند

    • بدون نام

      وقتی خودر. سازان قادر به تامین نیاز مردم نیستند چرا دولت با واردات خودرو کارکرده با تعرفه پایین کمبود را جبران نمیکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج