۱۰۰۲۴۴۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

فیس‌بوک اخبار پرس تی‌وی را نشانه‌گذاری می‌کند

چند ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، فیسبوک تصمیم دارد پست‌های حدود ۲۰۰ صفحه فعال در این شبکه اجتماعی را علامت‌گذاری کند. تبلیغات رسانه‌های دولتی که هدف آنها کاربران آمریکا هستند هم "از روی احتیاط" مسدود می‌شود.

برترین‌ها: چند ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، فیسبوک تصمیم دارد پست‌های حدود ۲۰۰ صفحه فعال در این شبکه اجتماعی را علامت‌گذاری کند. تبلیغات رسانه‌های دولتی که هدف آنها کاربران آمریکا هستند هم "از روی احتیاط" مسدود می‌شود.

خبرگزاری رویترز نوشته است که اخبار سه شبکه پرس تی‌وی ایران، اسپوتنیک روسیه و شینهوآ چین در فیسبوک، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، نشانه‌گذاری خواهند شد.

گزارش رویترز بر پایه فهرستی تنظیم شده که فیسبوک منتشر کرده است. مطابق این فهرست، در مرحله نخست مطالب حدود ۲۰۰ صفحه فعال در فیسبوک نشانه‌گذاری می‌شود.

اتانیل گلیچر مدیر بخش تنظیم سیاست‌های امنیت سایبری فیسبوک گفته است که نشانه‌گذاری شامل هیچ رسانه آمریکا‌یی‌ای نخواهد شد به دلیل این که فیسبوک معتقد است " حتی تحریریه رسانه‌های دولتی ایالات متحده آمریکا نیز عملکرد مستقل دارند".

فیسبوک پیش از این اعلام کرده بود که نتوانسته از بهره‌برداری روسیه از این شبکه اجتماعی برای تأثیر احتمالی بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا جلوگیری کند. این شبکه اجتماعی از آن زمان به بعد، با حساسیت بیشتری عمل می‌کند و از صفحات فیسبوکی و تبلیغات روی فیسبوک شفافیت عمل بیشتری طلب می‌کند.

به نوشته رویترز، فیسبوک همچنین اعلام کرده که تبلیغات رسانه‌های دولتی که هدف آنها کاربران در ایالات متحده آمریکا باشد، را پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در آمریکا "از روی احتیاط" مسدود خواهد کرد. تبلیغات دیگر هم با عنوان "تبلیغ" نشانه‌گذاری می‌شوند.

مدیران این شبکه بزرگ اجتماعی سال گذشته اعلام کرده بودند که طرحی برای نشانه‌گذاری اخبار رسانه‌های حکومتی دارند. به نوشته رویترز، این ابزار حال در شرایطی ارائه می‌شود که فیسبوک با بحرانی عمیق روبه‌روست. این شبکه متهم می‌شود که نسبت به پست‌های "گمراه‌کننده" و "از نظر نژادی تبعیض‌آمیز" رئیس جمهوری آمریکا بی‌تفاوت است.

البته فیسبوک نخستین شبکه‌ای نیست که قصد نشانه‌گذاری محتویات را دارد. یوتیوب که متعلق به گوگل است، از سال ۲۰۱۸ میلادی شناسایی کانال‌هایی را آغاز کرد که فعالیت اصلی آنها خبررسانی است و بودجه آنها را دولت‌ها تأمین می‌کنند.

منتقدان یوتیوب را متهم می‌کنند که برخی کانال‌های رسانه‌های دولتی را نشانه‌گذاری نکرده و این کانال‌ها با ویدیوهایی که حاوی اطلاعات نادرست و پروپاگاندای دولتی است، درآمد تبلیغاتی دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      حتی تحریریه های دولتی عملکرد مستقل دارن، بعد خود فیسبوک این همه جنجال درست کرد و اطلاعات مردم رو فاش کرد.

      دم خروسو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج