جاباما
۱۰۰۲۴۷۹
۲۶ نظر
۵۰۰۲
۲۶ نظر
۵۰۰۲
پ

افشاگری مهدی تاج درباره قرارداد ویلموتس

مهدی تاج می‌گوید، وزیر ورزش در نامه دریافتی از مرکز فرهنگی ایران و هلند، مارک ویلموتس را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده است.

ایسنا: مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره زوایای مختلف قرارداد مارک ویلموتس برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران صحبت و ابعاد جدیدی از نحوه حضور این مربی بلژیکی در ایران و جدایی و شکایت او از فدراسیون فوتبال را مطرح کرد.

تاج درباره این که چه کسی ویلموتس را به فدراسیون فوتبال معرفی کرد، گفت: وزیر ورزش در نامه‌ای ویلموتس را معرفی کرد. در واقع نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان ارسال شده بود و او را معرفی کرده بودند. طبیعی هم بود. وزیر هم این نامه را برای بررسی و رویت به فدراسیون فوتبال فرستاد.

او در واکنش به این که چه کسی این نامه را به وزیر ورزش و جوانان ارسال کرده بود، یادآور شد: مرکز فرهنگی ایران و هلند این نامه را به وزارت ورزش فرستاد و ویلموتس، لوپتگی و رنار را پیشنهاد کرده و گفته بود این مربیان برای هدایت تیم ملی بهترین هستند. ویلموتس سومین گزینه پیشنهادی بود و بعد از ناکامی در عقد قرارداد همکاری با لوپتگی و رنار، به سراغ ویلموتس رفتیم.

افشاگری مهدی تاج درباره قرارداد ویلموتس

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره دلایل ناکامی ویلموتس در ایران و شکست مقابل عراق و بحرین در انتخابی جام جهانی، خاطرنشان کرد: او مربی بدی نبود اما در ایران جواب نداد. تصور خود من و برخی این بود که ویلموتس فوتبال آسیا را نمی‌شناخت. در بازی با بحرین یک گل خوردیم اما هر کاری کردیم نتوانستیم گل بزنیم.

تاج که با اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما گفت‌وگو می کرد، درباره مبلغ قرارداد ویلموتس و دستمزد پرداختی به او گفت: اولا قرارداد او ۲.۲ میلیون دلار برای هر سال بود. در بیش از ۳۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی یک مبلغ را اعلام کردند.

وی همچنین درباره وجود بند پرداخت سه ماه دستمزد به ویلموتس در صورت فسخ قرارداد از سوی هر یک از طرفین گفت: این شاه‌بیت موضوع است. در یک برنامه تلویزیونی کسی را آورده بودند که به شدت به ما حمله کرد و ما را بی‌سواد نامید و گفتند این قرارداد در نوع خود بدترین در تاریخ است.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اذعان کرد: ما گفتیم اگر او بد نتیجه گرفت و ما او را اخراج کردیم، فقط سه ماه غرامت می دهیم و اگر خودش هم خواست برود، اندازه سه ماه دستمزد می‌گیرد. این موضوع ظرافت قرارداد را نشان می‌دهد. اتفاقا این بند را هم آقای وزیر پیشنهاد کرد و به نفع ما شد. جدایی او هم به علت پرداخت نشدن دستمزد در موعد مقرر بود.

تاج درباره این که چرا مبلغ قرارداد ویلموتس را در زمان مناسب پرداخت نکردند، گفت: بعد از قرارداد ویلموتس، آمریکا شش تحریم مختلف را علیه کشور ما تحمیل کرد که سه بانک عامل را هم شامل شد و بانک معرفی شده توسط ویلموتس هم در این بین بود. بعد از این اتفاق ما نتوانستیم پول او را بدهیم. تحریم‌های جدید باعث شد فیفا یک سنت هم به ما ندهد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اعلام کرد که مبلغ ۱.۳ میلیون دلار به ویلموتس برای پنج ماه فعالیت پرداخت شده است و اگر قراردادش را فسخ نمی‌کرد، ۲.۲ میلیون دلار دریافت می‌کرد.

وی به انتقادات از خودش درباره استفاده از صفت نجیب برای ویلموتس پاسخ داد و گفت: به من گفتند چرا می‌گویم ویلموتس نجیب است اما او چهار ماه صحبتی از حقوق نکرد.

تاج همچنین با اشاره به پرداخت دستمزد ویلموتس توسط شرکت شستا، گفت: ما به ستاد مقابله با تحریم نامه زدیم که معاون اول رئیس‌جمهور و ۹ وزیر هیأت دولت هم حضور دارند. در نامه ارسالی به ما نوشته شد که پرداخت دستمزد تیم ملی فوتبال از محل منابع شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی انجام خواهد شد و فدراسیون این پول که به عنوان قرض دریافت کرده، از محل مطالباتش در فیفا می‌دهد. هر وقت پول ما در فیفا آزاد شد آن را پرداخت می کنیم.

رئیس پیشین این فدراسیون درباره خبری مبنی بر این که دستمزد بادیگارد ویلموتس هم از سوی فدراسیون فوتبال پرداخت شده است، اظهار کرد: ویلموتس یک نفر را به عنوان مسئول دفتر به ایران آورد که روزنامه‌ای اسمش را بادیگارد گذاشت. روزنامه گفت بادیگارد و همه از فردا او را بادیگارد نامیدند.

تاج درباره استفاده از یک خودروی لوکس متعلق به شرکت بنز برای ورود ویلموتس به تهران، خاطرنشان کرد: بنز را هم یک بار برای او گرفتیم که آن هم مربوط به روز ورود او به ایران است. این سوالی است که باید ۵۰ بار به آن جواب دهیم. این ماشین هنوز هم است و برای کی‌روش هم از آن استفاده کرده بودیم. برای او خانه نگرفته بودیم و در هتل اقامت داشت.

وی همچنین درباره ادعای ویلموتس در کمیته انضباطی فیفا مبنی بر این که فدراسیون فوتبال سرش کلاه گذاشته و قراردادهای متفاوتی را در ایران و بلژیک امضا کرده است، تصریح کرد: او و وکلایش قرارداد را خواندند و ما هم سر کسی کلاه نمی‌گذاریم. وکلای او هم این قرارداد را خواندند. او دنبال پول است. نکته عجیب این است که در داخل کشور به جای دفاع از ما می گویند که باید پول ویلموتس را بدهیم.

تاج در ادامه مدعی شد که ویلموتس باید ۳۰۰ هزار یورو به این فدراسیون بازگرداند و گفت: ما به عنوان حسن نیت مبلغ اضافه‌ای را به او پرداخت کرده بودیم و الان طلبکار هستیم. او نمی‌تواند از ما غرامت بگیرد.

وی درباره حضور آقازاده‌ها در اطراف فدراسیون فوتبال، گفت: کسی آقازاده‌ای را به ما معرفی نکرد. راجع قرارداد ویلموتس آقازاده‌ای حضور نداشت.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره ورود سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی این قرارداد، گفت: خیلی اتفاق خوبی است. برای استقلال و پرسپولیس هم خودشان جواب می دهند.

تاج با بیان این که تیم ملی می‌تواند به جام جهانی صعود کند، اظهار کرد: با همین تیم به جام جهانی می‌رویم. مربی ایرانی هم می تواند به جام جهانی صعود کند.

وی درباره کسالت خود در آلمان و ابتلا به ویروس کرونا، یادآور شد: برای درمان مشکل قلبی به خارج از کشور رفته بودم که فکر می‌کنم در داخل بیمارستان کرونا گرفتم. ریه من عفونت کرد و در نهایت کرونا مثبت شدم و مجبور شدم مدتی در بیمارستان بستری شوم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرداد آبادانی

      سلطانی فر هم برای پرونده ویلموتس و هم برای ریخت و پاشهایی که برای کیسه کرد(۴۰ میلیارد از صندوق کمک به جوانان یا همون وام ازدواجی ووو ولخرجی برای کیسه) باید استیضاح و محاکمه بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این ملعون با ساخت یک کلیپ جعلی که پسرشو به دروغ پرسپولیسی نشان میداد در اذهان جو وزیرپرسمولیسی راه انداخت و در حقیقت تا تونست از راه نامشروع برای تیم سوگلی حکومت گیسه حقیر ولخرجی کرد
        درآمدهای پرسپولیس غیب شد و برای خرید بازیکم و پرداخت جرایم کیسه حکومتی هزینه شد
        در حالیکه پسر ناخلفش در پیچهای کیسه کشان حقیر سیر میکنه

      • بدون نام

        فکر کنم ریخت و پاش برای لنگ هست گوشی و رو بچرخون اشتباهی گرفتی .

      • لنگی

        خوب داستانی سر هم کردین
        خوب اتاق فکری دارین. خووووب
        رئیستونم افشین شارلاتانه

      • محمود

        شما یا واقعا نمی فهمید لنگی جان، یا خودتو به نفهمی زدی، غیر از طرفدارای استقلال و لنگ از هرکی بپرسی سلطانی فر طرفدار چه تیمیه، همه میگن لنگ،
        باز شما اظهار فضل میکنی؟ برو دهانتو آب بکش

      • نیما

        لنگیها خودشان هم میدانند که لقب دومشان کیسه است به همین جهت بعضی وقتها بجای استفاده از واژه لنگ از واژه کیسه استفاده میکنند ، شاعر میفرماید قهرمانی با فساد چقدر به لنگیا میاد

      • مهرداد آبادانی

        کیسه کشا بجای هوچیگری گه توی ذات طویلشونه برن نتیجه تحقیق و تفحص مجلس در مور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال رو مطالعه کنن گر چه فهمتون کمه و هنوز توی کلیپ جعلی پسر وزیر در جهالت خودتون غوطه ورید

    • بدون نام

      همه میگن بزرگترین دلال خود وزیر هستش این هم ادعای جدید که ثابت میکند وزیر دلال است. اما چون ریش میگذارد و پیراهن یقه ....می پوشد همه فکرمیکنند ادم سالمی هستش.

    • ابراهیم

      به به. ی افتخار دیگه برای آقای وزیر

    • آرش

      داداش..شماها..چجوریه برای مشکلاتتون میرید المان..اونوقت تو نماز جمعه ها..مرگ بر کل دنیا میگید...اصلا چجوریه شما تا مریض میشید میرید المان...ولی مردم عادی تو بیمارستان دولتی..تو ایران باید جون بکنن...بالاخره ی روزی کاسه لبریز میشه.خیالت تخت

      پاسخ ها

      • عشقپولیس قهرمان

        خودشون برا دوا درمون خارج کشور میرن ملتو میفرستن امام زاده ها

    • آبی

      سلطانی فر به خاطر همین قرارداد ترکمنچای که با ویلموتس بست و حمایت های بیشماری که از تیم حکومت لنگ انجام داد جام اسنپ باید محاکمه بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهل میلیارد فقط به ناحق ریخت تو کیسه کثیف که اونم سوراخه وبا یه سیاه بازی شد طرفدار سرورتون و هی از اون طرف ریخت تو حلقومتون، خدا جای حق نشسته و همون جام شده عقده ونشون دادن حقارت تون آخه تو ترکیه خوش گذشته بود.

      • سجاد خیاط

        شما جای دیگه هم بند آب میدید باز از پرسپولیس کبیر آویزان می شید بابا نمردید این همه از همه ایراد می گیرید وبی عرضه کیه خودتونو به دیگران نسبت میدید

      • سجاد خیاط

        شما جای دیگه هم بند آب میدید باز از پرسپولیس کبیر آویزان می شید بابا نمردید این همه از همه ایراد می گیرید وبی عرضه کیه خودتونو به دیگران نسبت میدید

      • سجاد خیاط

        شما جای دیگه هم بند آب میدید باز از پرسپولیس کبیر آویزان می شید بابا نمردید این همه از همه ایراد می گیرید وبی عرضه کیه خودتونو به دیگران نسبت میدید

    • پرسپولیس عشقه

      به نظرم تاج داره دروغ میگه میخواد خودش تبرئه بشه مرگ بر تاج و کفاشیان و ساکت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه دادا 3نفر رو اسم وپیشنهادداده تحقیق کنن وتولیست نفر سوم بوده وبه قول خودش شناختی نداشته رو هیچکدام، تاج کی رو انتخاب کرده اونی که از همه چرب تر بوده

    • حسین

      چجوری میتونن تو اون دنیا به این همه گرسنه جواب بدن

    • حرف حساب

      ای لنگیای بی لیاقت قبل بابا مسعود چه مقامی داشتید همیشه یه پایتون ته جدول بود تو این چند سال با کمک وزیرو دزدها هر چی جام اسنپی بی ارزش گرفتید ترکیب تیم سوراختونم تموم نخورده،استقلال هر سال از بین بردن امسالم جام برای تاج بود این وزیر لنگی نذاشت ،،لنگ حقیر خیلی زیری

    • cactus

      مرد اول فوتبال ایران
      استاد سلطانی فر
      یه سال دگ هم تحملت میکنیم
      چاره ای جز این نیست در حقیقت

    • شهرام

      خبری چرا نظرات منو نمیگزارید. خواهش می کنم احترام بگذارید. این برای هزار مین باره ولی شما اهمیت نمیدید.

    • بدون نام

      چراازشستاپول گرفتن خودتاج واصفهانیاازفدراسیون به همه جارسیدن ازدواج خودشان پرداخت کنندواین همه آدم قلبش در می گیردبایدتوایران معالجه شود این مگرخونش رنگی تراست بایدالمان برودپول مردم خوردن انشالله همه دردومریضی بشه برای شان

    • بدون نام

      پرسپولیس سروره. ربطی هم به هیچ کس نداره

    • سید

      شاه بیت شعر انجاست که باید از ملت بدبخت پول رادکامل داد و به ریش شما بی سوادهادبخندد.چرا مدعیدالعموم وارد این داستان مضحک تاج نمیشود و او را محاکمه نمیکند اینها هم سلطان قرداد بازنده هستن .و خائن به مملکت

    • بدون نام

      کی بود کی بود من نبودم. همتون با هم برید زیر گِگِگِل.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج