۱۰۰۲۵۰۲
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

انتقاد تندِ حامد بهداد از تخریب خانه مشکاتیان

حامد بهداد با ابراز تاسف از تخریب خانه پدری پرویز مشکاتیان در نیشابور، از مدیران این شهر و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر درخواست کرد جلوی این ویرانی بایستند و یکی از هزاران میراث فرهنگی ایران را سامان دهند.

خبرآنلاین: تخریب خانه پدری پرویز مشکاتیان، آهنگساز و نوازنده سرشناس کشورمان در نیشابور، صدای اعتراض علاقه‌مندان به میراث فرهنگی، اهالی موسیقی و دیگر هنرمندان را برانگیخت.

در همین ارتباط، حامد بهداد، بازیگر سینما و تلویزیون، با انتشار پستی اینستاگرامی، ابراز تاسف کرد. متن نوشته او به شرح زیر است:

«به‌خاطر این اتفاق با مردم اصیل و هنرپرور نیشابور احساس مشترک دارم و متاسفم. همینطور برای شهر نیشابور، شهر فیروزه و موسیقی و خط و شعر و هزاران لعل دیگر متاسفم. برای آن دسته از مسیٔولین بی کفایت ذی‌ربط و افراد غیر فرهنگی آن شهر که قدر پیشینه تاریخی _فرهنگی گران‌بهای آن شهر و مردمش را نه می‌دانند، و نه اگر حتی بگوییم می‌فهمند ، بیشتر متأسفم. پرویز مشکاتیان و هر هنرمند و ادیب آن خطه گهربار، هویت نیشابور است. و چه سهل‌انگارانه نتوانستید از خانه پدری مشکاتیان که می‌توانست موزه‌ای در شهر نیشابور باشد، صیانت کنید. حیف از آن خانه و حیف از پیشینه آن شهر زیبا. بهتر است جلوی این ویرانی بایستید و آن یکی از هزاران میراث فرهنگی ایران را سامان دهید.»

پرویز مشکاتیان، زاده ۱۳۳۴ در نیشابور بود و در سال ۱۳۸۸ در تهران درگذشت. پیکر این آهنگساز، موسیقی‌دان، پژوهشگر و نوازنده سنتور، در نیشابور به خاک سپرده شد.

انتقاد تندِ حامد بهداد از تخریب خانه مشکاتیان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      روح اقای مشکاتیان شاد و یادش گرامی باد .این اولین خطاواخربن خطای مسولین بی کفایت و بدون تخصص نیست.

    • milad

      واقعاکه چقدرزیباودلنشین هستش این خانه قدیمی وسنتی ،واقعادلیل واضح وقانع کننده این تخریب برای همچوخانه ای زیباچی میتونه باشه واصلاچرابایدهمچوکاری رومیکردند،،،واقعاکه میشدفیلمهای مستندویاداستانهای واقعی بسیاری رواز،دل همچوخانه ای ،ساخت واینکه نوشت ،،،ولی حیف شد،که دیگرنیست،وویرانش کردند.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج