۱۰۰۲۵۳۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

باقری‌ها: رفتنم از پرسپولیس به‌خاطر پول بود

وقتی به دفترچه خاطرات پرسپولیس سر می‌زنیم با نام‌هایی مواجه می‌شویم که امروز دیگر کمتر کسی درباره‎شان صحبت می‌کند و حتی از دید رسانه‌ها و خبرنگاران هم دور مانده‌اند.

فرهیختگان: وقتی به دفترچه خاطرات پرسپولیس سر می‌زنیم با نام‌هایی مواجه می‌شویم که امروز دیگر کمتر کسی درباره‎شان صحبت می‌کند و حتی از دید رسانه‌ها و خبرنگاران هم دور مانده‌اند. یکی از نام‌هایی که در لیگ هفتم هم لباس پرسپولیس را بر تن می‌کرد و در قهرمانی دراماتیک سرخ‌ها هم در زمین حضور داشت، نبی‌الله باقری‌ها، مدافع گیلانی قرمزها بود که سرمربی وقت پرسپولیس اعتقاد ویژه‌ای به او داشت و با اینکه از لیگ یک به این تیم آمده بود، اما توانست جایگاه خوبی برای خود در تیم دست و پا کند. گفت‌وگو با باقری‌ها را که این روزها در تیم نونهالان پرسپولیس مربیگری می‌کند، در زیر می‌خوانید.

از زمانی شروع کنیم که به پرسپولیس پیوستی، حضورت از لیگ یک در پرسپولیس برای خیلی‌ها عجیب بود.

من قبل از پرسپولیس چندسالی را در لیگ یک بازی می‌کردم و سرشناس بودم و در تیم عقاب با بازیکنان بزرگی مثل هاشمی‌نسب و خداداد عزیزی همبازی بودم. بعدش هم که به تراکتور رفتم و اسم و رسم و هواداران این تیم را همه می‌شناسند. آنجا زیرنظر فرشاد پیوس کار کردم و چند گل حساس هم زدم که با این تیم در شرف لیگ برتری شدن بودیم، اما برخی سیاسی‌بازی‌ها اجازه این کار را نداد. بعد از پایان این مسابقات من از اکثر تیم‌های ایرانی پیشنهاد داشتم، اما انتخاب من پرسپولیس بود.

و خیلی زود به ترکیب اصلی این تیم پرستاره رسیدی.

کسانی که من را می‌شناسند، می‌دانند که نبی‌الله همیشه بیشترین تمرین را پشت‌سر می‌گذارد و من اصلا از رقابت و نیمکت‎نشینی هراسی نداشته‌ام. این را فرشاد پیوس به من گوشزد کرده بود که برای موفقیت در پرسپولیس باید مضاعف تلاش کنم. این را هم بگویم که من می‌دانستم پیراهن چه تیمی را بر تن کرده‌ام و قدر آن را می‌دانستم.

کار کردن با افشین قطبی چطور بود؟

ما ایرانی‌ها خیلی عادت بدی داریم، هر کسی که موفق عمل می‌کند، پشتش حرف می‌زنیم و برایش داستان درست می‌کنیم. همین حالا هم پشت‌سر مربیان لیگ برتری‎مان حرف کم نیست و وقتی به کارنامه افرادی که این حرف‎ها را می‌زنند، نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که حتی سابقه هدایت تیم جوانان را هم در کارنامه‌شان ندارند. افشین قطبی یکی از مربیان موفق لیگ برتر بود که یک ادبیات تازه و خاص را به فوتبال ما آورد و البته او هم شاید مثل همه آدم‌ها نقاط ضعف و قوتی برای خودش داشته باشد.

منتقدانش بر این باور بودند که ظاهر و باطنش با یکدیگر نمی‌خواند.

من احساس می‌کنم که قطبی سال اول بسیار انسان خوب و کم‌نقصی بود. او در سال بعد رفتارش عوض شد و دلیل اصلی‌اش هم این بود که تحت‌تاثیر ایران و ما ایرانی‌ها قرار گرفت!

از آن قهرمانی با کسر 6 امتیاز بگو.

واقعا به‌یادماندنی بود. سالی که قطبی به پرسپولیس آمد، از ما ۶ امتیاز کسر شد ولی درنهایت با گل دقایق پایانی سپهر حیدری توانستیم قهرمان لیگ برتر شویم و این تلاش برای هواداران‌مان خیلی قابل‌احترام بود. فکر می‌کنم تا سال‌های سال باز هم از این قهرمانی به‌عنوان یکی از اتفاقات به‌یادماندنی لیگ برتر یاد شود.

و در پایان همان بازی، تو تهدید به اخراج شدی.

بله. بازی در وقت معمول بود و ۷، ۸ دقیقه مانده بود که ۹۰ دقیقه تمام شود و ما هم با مساوی قهرمانی را از دست می‌دادیم. در یک صحنه توپ را به آشوبی دادم و نفوذ کردم و قطبی هرچه داد و فریاد کرد، برنگشتم. آخر بازی با گل سپهر قهرمان شدیم، اما همین که به رختکن رفتیم، قطبی دنبال من می‌گشت و تا من را دید، گفت اگر من سال آینده اینجا باشم، تو را نمی‌خواهم! البته حق با او بود و من نباید احساساتی بازی می‌کردم، چراکه اگر روی همان صحنه دروازه ما باز می‌شد، قهرمانی کلا از دست رفته بود.

بعد از 3 سال هم پرسپولیس را ترک کردی.

من دروغ نمی‌گویم، جدایی‌ام به‌خاطر مسائل مالی بود. من در ۳ سال کمترین دریافتی را داشتم و اهل مصاحبه و جنجال و در چشم بودن هم نبودم که بتوانم مبلغ را بالا ببرم. در سال آخر پیشنهاد پرسپولیس خیلی پایین بود و من از مس کرمان پیشنهادی به‌مراتب بالاتر دریافت کردم و برای تامین آینده‌ام چاره‌ای جز ترک پرسپولیس نداشتم. البته این را بگویم که امروز از آن تصمیم به‌شدت پشیمان هستم.

الان اوضاع چطور است؟ مربیگری در تیم پایه پرسپولیس راضی‌کننده است؟

من سال قبل با مسعود زارعی به نونهالان پرسپولیس آمدم و در ۹ بازی باقی‌مانده توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و ۵ برد، ۳ مساوی و تنها یک باخت آوردیم. امسال هم هنوز منتظریم که برای شروع تمرینات و بازی‌ها تصمیم‌گیری شود.

شرایط این روزهای لیگ را چطور می‌بینی و به نظر تو در این شرایط برگزاری لیگ به صلاح است؟

نظر من این است که بازی‌ها حتما برگزار شود. مثل همه کشورهای فوتبال‌خیز که رفته‎رفته بازی‌هایشان آغاز می‌شود، ما هم باید شرایط را برای ادامه رقابت‌ها مهیا کنیم. حالا مدام افراد کرونایی را وسط می‌کشند تا بازی‌ها را تعطیل کنند، اما یکی نمی‌گوید که این افراد کجا به کرونا مبتلا شده‌اند. شاید ۲ سال دیگر مجبور باشیم با کرونا زندگی کنیم، نمی‌شود که همه فعالیت‌ها را تا آن زمان تعلیق کرد.

و اگر بخواهند لیگ را تعطیل کنند، چه تصمیمی بگیرند که تیمی متضرر نشود؟

اولا که این کار که لیگ تعطیل شود، درست نیست اما اگر هم قرار بر تعطیلی باشد، تیمی که ۱۰ امتیاز بالاتر از رقبایش کسب کرده، شایسته عنوان قهرمانی است. می‌خواهند جلوی چهارمین قهرمانی پرسپولیس را بگیرند، اما باید بدانند که این تیم چه بازی بکند و چه بازی نکند، قهرمان است، فقط فدراسیون باید شهامت اعلام این نتیجه را داشته باشد.

برخی تیم‌ها هم از خریدن جام برای پرسپولیس و تعطیلی لیگ حرف می‌زنند.

این حرف‌ها واقعا زننده است. اینها می‌خواهند با هر روشی که می‌توانند خود را در چشم هواداران‌شان جا کنند. شما از بزرگان فوتبال این حرف‌ها را نمی‌شنوید و این صحبت‌ها برای یک‌سری افراد خاص است که نمی‌دانم چه فازی دارند! حتی بزرگان استقلال هم بر این باورند که قهرمانی حق پرسپولیس است.

به‌عنوان آخرین سوال خاطره‌ای از زمان حضورت در پرسپولیس داری؟

روزی که به تمرینات پرسپولیس رفتم، متوجه شدم که هواداران با زبان آذری من را تشویق می‌کنند. از آقاکریم (باقری) پرسیدم که آنها چه می‌گویند که به من گفت برو برایشان دست تکان بده، بقیه‌اش مهم نیست. بعدا فهمیدم که هواداران فکر می‌کردند چون فامیلی‌ام شبیه آقاکریم است و از تراکتور هم آمده‌ام، آذری هستم و این برایم خاطره خیلی شیرینی بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برگشتتم برای پول بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج