جاباما
۱۰۰۲۵۴۲
۱۸ نظر
۵۰۱۴
۱۸ نظر
۵۰۱۴
پ

رحیم‌پور ازغدی همچنان ممنوع‌الورود است؟

دو واکنش متفاوت از دو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ یک نفر قدم در مسیر حل مناقشه گذاشته اما دیگری همچنان تمایل به ادامه کشمکش دارد.

روزنامه شرق: دو واکنش متفاوت از دو عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ یک نفر قدم در مسیر حل مناقشه گذاشته اما دیگری همچنان تمایل به ادامه کشمکش دارد.

حسن رحیم‌پورازغدی و عزت‌الله ضرغامی در این یکی، دو سال با حسن روحانی در این شورا به تعارض خورده بودند و حتی کارشان به بگومگوی لفظی هم کشیده شده بود؛ تا جایی که حتی به نظر می‌رسید به‌طور موقت حضور این دو نفر در جلسات شورا ممنوع شده بود. حالا پس از سخنان اخیر حسن روحانی درباره آشتی و کنارگذاشتن کینه‌ها عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتشار پستی در صفحه توییتر خود به سخنان آقای روحانی واکنش نشان داد. ضرغامی اخیرا در یک برنامه تلویزیونی درباره آن اختلاف گفته بود: «بگذریم. الان باهم دوست شدیم.

میشه آشتی کرد بعضی مواقع آشتی‌ها تحمیلی است. سابقا در دعواهایی که در محله‌ها اتفاق می‌افتاد، یک بزرگ‌تری دست دو طرف را می‌گرفت و می‌گفت «صلوات». او اخیرا هم در توییتی با اشاره به پیشنهاد رئیس‌جمهور نوشت: «رئیس‌جمهور می‌گوید، بیایید با هم آشتی کنیم و کینه‌ها را از دل برداریم. بر این اساس پیشنهاد می‌کنم، آقای رحیم‌پور‌ازغدی به جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی دعوت شوند و رفتار رئیس‌جمهور با منتقدانش در این جلسات اصلاح شود»؛ اما رحیم‌پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در توییتر خود نوشت به گفته یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار بر عدم حضور در شورا شد البته من از کسی پیروی نمی‌کنم. رئیس ندارم. و کارمند اسلام و انقلابم و لاغیر. قانونا حق چنین کاری را ندارند. این یک دیکتاتوری کامل و بدون توضیح و ادب است».

این در حالی است که او آذرماه گذشته گفته بود: «بنده که علاقه و اراده‌ای در حضور در شورا نداشتم. حتی در جلسه به خود روحانی خطاب کردم که جلسه‌ای که این‌گونه اداره می‌شود و شما رئیس آن هستید، به چه دردی می‌خورد. نه مصوبات اجرا می‌شود و نه می‌توان حرف و نقد کوچکی کنیم». پورازغدی در جلسه آذرماه شورای عالی انقلاب فرهنگی به رئیس‌جمهور تاخته بود. به نظر می‌رسد که ممنوعیت حضور پورازغدی از همان جلسه دوباره از سر گرفته شد. او درباره آن جلسه گفته بود: «شما می‌گویید بنده توهین کردم، خوب متن و صوت جلسه را منتشر کنید.

آقای روحانی در جلسه گفت که من تا صبح پیگیر بودم که همه مردم راضی بودند و با اعتراض بعضی مراجع و نمایندگان اوضاع پیچیده شد و اغتشاش آغاز شد... اصلا ما حرف غلطی می‌زنیم و یا نقد می‌کنیم، شما چرا توهین می‌کنید. با عصبانیت و توهین حرف‌زدن خلاف قانون اساسی است. اگر بنده بدانم حضور بنده مانع است، شورا نمی‌روم چرا‌که اصلا آنجا کاری ندارم. به دوستان هم گفتم که این چه طرز تشکیل جلسات است که بعد از سه ماه تعطیلی یک جلسه برگزار می‌شود و دوباره یک ماه تعطیل می‌شود.

جلسه هم که برگزار می‌شود از یک‌ساعت‌و‌نیم، ۴۵ دقیقه در مورد بنزین صحبت می‌شود». ماجرای اختلاف این دو نفر با روحانی قدیمی است. پورازغدی همواره درباره نحوه اداره و تشکیل جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی معترض حسن روحانی بوده است. ضرغامی هم از زمان نخستین نشست تلویزیونی روحانی معروف به گزارش صد‌روزه بر سر انتخاب مجری با روحانی به اختلاف خورد. زمستان ۹۷ هم که حسن روحانی در سخنرانی از فیلترینگ اعمال‌شده بر فضای مجازی گلایه و از برخورد با زنان به دلیل حجاب انتقاد کرد، مانند گذشته که این سخنان را برنتابیدند، این‌بار هم سخنان حسن روحانی با واکنش‌هایی تند در فضای رسانه‌ای از سوی جریان رقیب مواجه شد. اما این واکنش‌ها به همین جا ختم نشد و رئیس پیشین صداوسیما در جلسه شورای عالی فضای مجازی رودرروی رئیس‌جمهوری، بابت اظهاراتش به او تاخت.

همان زمان گفته شد که رئیس‌جمهوری از ضرغامی خواسته تا جلسه را ترک کند اما در نهایت خودش از محل برگزاری نشست خارج شده است. البته روایت‌هایی از مشاجره لفظی میان حسن رحیم‌پور‌ازغدی و ضرغامی با رئیس‌جمهوری در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشت. این اخبار غیررسمی، حکایت از آن داشت که ضرغامی و پورازغدی از شرکت در شورای عالی فضای مجازی و انقلاب فرهنگی منع شدند؛ خبری که البته بعدا تکذیب شد اما پس از این مشاجرات جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی قریب به شش ماه برگزار نشد و دوباره از سر گرفته شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی رئیس جمهور هر نقدی رو میپذیره این میشه که کسی در حد ضرغامی که فقط رئیس تلوزیون بوده به رئیس جمهور بی احترامی میکنه رئیس جمهور باید هر دو نفر را منع کنه از ورود به شورا

      پاسخ ها

      • AAAAAAAAAAA

        رحیمی جان تو کاربن نباشه در خانه بنشین ماهی ۴۰۰ میلیون را حسن برات‌میفرسته

      • ر ی

        آقای ازغدی جزو معدود اشخاصی هستند که من خدمتشون ارادت دارم پاینده باشن ان شاالله

      • بدون نام

        مدعی هستند اما قلمها را میشکنندودهانهارو میبندند

    • بدون نام

      حالا این جلسات به چه دردی میخوره. چه مشکلی حل میشه.

    • مجتبی قاسمی

      ضرغامی سودای ریاست جمهوری دارد ولی رحیم پور ازغدی درست یا غلط افکار خودش را خالصانه می گوید چه بدبخت شده مملکتی که مسول سمعی بصری یک کشور طمع به ریاست جمهوری کرده اگر ضرغامی رجال باشد تمام صاحبان مغازه اجاره سی دی و یا ویدئو کلوپ های سابق هم بایستی نامزد ریاست جمهوری شوند

    • بدون نام

      مگه نباید کسانی نقد پذیر باشند همیشه دعوا و قهر حالا چه ردیف بالایها چه با ردیف پایین ترها چه با دیگر کشورها دودش به چشم مردم میره

    • ایرانم

      بد بختی این مملکت، رحیم پور ازغندی دیگر کیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دراین مملکت هرکسی راه خودش رامیرود قانونی درکار نیست کسانی هستند خودشان رابالاتر ازیریس جمهور میدانند.

    • سلام

      خدا لعنطت کنه حسن روحانی
      به خاک سیاه نشستم

    • بدون نام

      ضدغامی باروحانی واین ژست مخالف. میگیره

    • بدون نام

      واقعا 23 میلیون نفر به شیخ حسن روحانی رای دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • حسین

        خدا لعنت کند شما را که حرف زدن بلد نیستی

    • حسین

      بالاخره اقای روحانی با رای مردم انتخاب شد واینها باید به رای مردم احترام بگذارند دوره تند روی تمام شده

    • طالب پیربویری

      اقای ضرغامی هم ادعای فرهنگی بودن دارد؟ یاللعجب!!ریاستش بر صداوسیما توهین به مردم بود،مطرح کردنش هم ادامه همانست،این فرد چون در ج ریان بعضی. توصیه های پشت پرده دوره ریاستش قرار گرفته بابت ان طلبکار میداند خودش را،دوره چوپانی بسر امد گله طلب میکند

    • بدون نام

      واقعا دوتاشون از تند روها و افراطی ها هستند ضرغامی و پور ازغدی. چطور در شورای عالی فرهنگی عضو هستند نمیدانم ـاما اگر من به جای آقای روحانی بودم هرگز به اینها اجازه ورود نمیدادم. بقیه اشان نمیدانم چه کسانی هستند.

    • بدون نام

      به‌کجا‌؟به‌توالتی‌به‌اسم‌صدا‌وسیما!!!!!

    • بدون نام

      این ها در شورای عالی فرهنگ کشور عضوند.ایا بویی از فرهنگ همزیستی و تفاهم میبینید .این چیزی است که اینروزها سخت بدان محتاجیم اگر نتوانیم سوریه را ببینید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج