۱۰۰۲۹۴۸
۸ نظر
۵۰۰۸
۸ نظر
۵۰۰۸
پ

انتقاد از لجام‌گسیختگی در بازار اجاره مسکن

با فرارسیدن فصل جابه‌جایی مستأجران، افزایش شدید قیمت‌ها در غیاب اقدام موثر مسئولان، مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

روزنامه کیهان: با فرارسیدن فصل جابه‌جایی مستأجران، افزایش شدید قیمت‌ها در غیاب اقدام موثر مسئولان، مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

موجرین با توجه به تورم عمومی و رشد قیمت‌ها هنگام مواجهه با مشاوران مسکن همه کالاها از جمله سوخت، اسنپ و هرچه گران شده را به نوعی از مستأجر خود می‌خواهند دریافت کنند تا این خلأ را پر کنند و آه مستأجران بلند شده است.

در این بین، علی‌رغم گذشت بیش از هفت سال از دولت روحانی، نه تنها اقدام موثری در ساماندهی این وضعیت مشاهده نشده، که بی‌عملی و بی‌تفاوتی دولت خصوصا وزارت راه و شهرسازی در قبال بازار مسکن و بویژه بازار اجاره‌بها مشهود است.

در دولت نخست روحانی که وزیر او، عباس آخوندی معتقد بود دولت نباید به حوزه ساخت مسکن ورود کند و با صدای بلند اعلام می‌کرد که افتخار می‌کند در طول پنج سال وزارتش خانه‌ای نساخته است! در این دولت نیز هر چند تیم جدید وزارتخانه در مقام سخن تغییر جهت خود را نسبت به گروه قبلی اعلام کرده، اما متأسفانه تا اینجا ظاهرا به حرف درمانی بسنده شده است. اسلامی، وزیر راه و شهرسازی‌ اعلام می‌کند که هموطنانی که نیازمند خانه هستند و استطاعت خرید این خانه‌ها را ندارند، به هیچ عنوان نگران نباشند، ولی در مقام راهکار، می‌گوید که مردم خانه نخرند تا قیمت‌ها کاهش یابد(!) آقای وزیر به بدیهی‌ترین قانون اقتصاد یعنی نظام عرضه و تقاضا ‌اشاره می‌کند اما باید از ایشان پرسید که وقتی مردم ناچارند، باز هم چاره کار نخریدن است؟!

برخی مسئولان دولتی برج عاج نشین که در خانه‌ها و ویلاهای بالای شهر زندگی می‌کنند، چگونه درد مستأجرانی که باید از این تابستان به آن تابستان، از این بنگاه به آن بنگاه دنبال سرپناه بگردند را درک خواهند کرد؟

در سال پایانی دولت قرار داریم و فصل جابه‌جایی‌ها نیز فرا رسیده است، ولی هنوز مردم چشم انتظار گشایشی در این بازار آشفته هستند. اینکه برای ایام کرونا، قراردادهای اجاره دوماه تمدید شوند، یک مسکن خفیف به شمار می‌رود. این معضل، به اقدامی جهادی نیاز دارد که شاید با مجلس جدید به سرانجام برسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این کیهان چقدر رو داره ، وقتی ترامپ وارد کاخ سفید شد مستقیما تو روزنامه اشازش درخواست مرد از برجام بیاد بیرون ، حالا که طبعاتش را ما داریم می کشیم ( نه اون ) زبونش هم درازه

      پاسخ ها

      • علیرضا کرمی

        آره مقصر این وضعیت کیهان هست نه روحانی

      • بدون نام

        فکر کنم خودت خونه داری مستاجر بدبخت را تو منگنه گذاشتی

    • راجوخان هندی

      وقتی که آقایان شهرداری ها و شورای شهر، و بنیاد مسکن،و آقازاده ها و دلالان همگی باهم شریک هستند،دیگه ازاین بهتر نمیشه،هیچ نهادی هم کاری بهشون نداره.....!!!!!!!!

    • بدون نام

      اینها چی درست کردند مخواهند مسکن درست کنند

    • بدون نام

      مردم میخوان خونه هاشونا قرعه کشی کنن مثل خودرو به خودشون بدن !!!!!!!

    • مهدی

      کلا سفری ای پهن شده برا دلالها بانکها شهرداریها ودولتیها واجازه ورود ب کسی هم نمی دهند تا روز ب روز سود بیشتری نصیبشان گردد

    • وحید

      اگر قانون و نظارت نباشد وضعیت همینه،هر‌ کی‌ برای‌ خودش‌ شده‌ قانون‌ گذار‌،با‌ هر‌ قیمتی‌ واقعا‌ ‌ جای‌ تاسف‌ داره،مسکن‌ از‌ واجباته‌ پس‌ دولت‌ باید‌ نظارت مستقیم‌ داشته ‌ باشه‌ ی‌ عده‌ دلال‌ زالو‌ صفت‌ شدن‌ قانون‌ گذار‌ مسکن‌ معلومه‌ عاقبت‌ چی‌ میشه،سایت‌ دیوار‌ هم‌ نقش‌ زیادی‌ در‌ گرانی‌ داره‌ باید‌ قیمتشو‌ حذف ‌ کنند،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج