۱۰۰۳۱۰۷
۴۷ نظر
۵۰۹۷
۴۷ نظر
۵۰۹۷
پ

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

امروز، روز مهمی بود. از آن نظر که دو مسئول سابق دستگاه قضایی را با لباس زندان مقابل قاضی نشاندند. اکبر طبری؛ معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و بیژن قاسم‌زاده؛ بازپرس سابق.

برترین‌ها: امروز، روز مهمی بود. از آن نظر که دو مسئول سابق دستگاه قضایی را با لباس زندان مقابل قاضی نشاندند. اکبر طبری؛ معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و بیژن قاسم‌زاده؛ بازپرس سابق.

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری؛ معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه و بیژن قاسم‌زاده؛ بازپرس سابق دادسرای رسانه، امروز به‌ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

طبری، پرنفوذترین چهره سابق قضائی در ۲۰ سال اخیر

«علی‌اکبر طبری‌پور» معاون پیشین امور اجرایی و فنی مهندسی حوزه ریاست رئیس سابق قوه‌قضاییه بود. طبری در ۲۰ سال گذشته، صاحب مناصب مختلفی در حوزه‌های مالی و رفاهی قوه‌قضاییه بوده است. او در دوره ریاست آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی، مدیر امور مالی و مدیر امور خدماتی و رفاهی بوده است و در دوره آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با حضور در دفتر رئیس قوه‌قضاییه، ابتدا مدیرکل امور اجرایی و سپس معاونت اجرایی حوزه ریاست شده است. سیدابراهیم رئیسی هفت روز پس از اینکه بر مسند ریاست قوه قضاییه نشست، طبری را برکنار کرد.

اکبر طبری، دومین چهره قدرتمند قوه قضائیه در دوران ریاست صادق آملی لاریجانی به شمار می‌رفت. او معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه بود و چنانکه منابع موثق نقل می‌کنند، کار ویژۀ او در سال‌های حضور در قوه، شناسایی پرونده‌های کلان جاری در دادگاه‌ها بود و سپس تعامل با اصحاب پرونده و تبانی و جابجایی آراء و فسادهای نجومی نجومی نجومی ...!

«تسنیم» تیرماه سال گذشته به نقل از سخنگوی قوه‌قضائیه، اعمال نقوذ در پرونده‌ها و بعضی روابط ناصواب را از دلایل بازداشت اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه‌قضاییه اعلام کرد.

اولین بار نام طبری در پرونده ابر بدهکار بانکی رسول دانیال زاده که تحت عنوان سلطان فولاد شناخته می‌شود، شنیده شد. دانیال زاده که بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد از نزدیکان طبری شناخته می‌شود و البته بیشتر معروفیت او به دلیل برجی است که در کامرانیه ساخته و شنیده شده که اکبر طبری در این برج فوق لاکچری سکونت دارد و او این ملک را به عنوان رشوه از دانیال زاده دریافت کرده است.

این معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه که تا پیش از دستگیری نامی از او مطرح نبود و چندان شناخته شده نبود، فساد‌های سازمان یافته بسیاری دارد و در تعدادی از پرونده‌های فساد اقتصادی نام او به چشم می‌خورد.

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

اتاق کار او نزدیک دفتر رئیس قوه بود و در دستگاه قضایی چنان نفوذ داشت که طبق یک قانون نانوشته، حرف او در حکم دستور رئیس قوه قضائیه بود! دیدار با اکبر طبری، آرزوی کسانی بود که پرونده‌ای مهم در دستگاه قضایی داشتند و البته او تنها به پرونده‌هایی که برای خود و اطرافیانش آب و نان آنچنانی داشت ورود می‌کرد. برای او، حضور در قوه قضائیه، نه فرصتی برای عدالت‌پروری که زمینه‌ای برای کاسبی‌های کلان و حرام بود. نمونه‌اش، پرونده رسول دانیال‌زاده، ابربدهکار بانکی است که گفته می‌شود ۴ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی داشت و بازداشت شده بود ولی ناگهان آزاد شد و با رفع ممنوع‌الخروجی‌اش، از کشور گریخت. او سازنده یکی از لاکچری‌ترین برج‌های تهران بود و بعدها کاشف به عمل آمد که در جریان پرونده‌اش، پنت‌هاوس آن را به طبری رشوه داده بود. (دانیال‌زاده بعدها به ایران بازگردانده شد و در این پرونده محاکمه شد.)

دریافت ویلای لوکس ۴۲۰ میلیاردی در قبال فرار یک متهم اقتصادی

نماینده دادستان در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری اعلام کرد:

اکبر طبری در طول حدود ۲۰ سال حضور در قوه قضاییه علیرغم این که رابطه استخدامی نداشته و مامور به خدمت بوده، اقدامات مجرمانه وسیعی را رقم زده است. وی با تشکیل گروه مجرمانه و مراودات ناسالم و تبانی با صاحبان پول و ثروت موجب شد تا دفتر وی به عنوان کانونی جهت مراجعه برخی از متهمان برای حل پرونده خود، تبدیل شود. طبری با اعمال نفوذ در پرونده‌های بستگان، رجال سیاسی و متهمان کلان اقتصادیبا اعمال نفوذ در مراجع قضایی و دستگاه‌های اجرایی حداکثر سوء استفاده مالی و اداری را به دست آورده است. همچنین بسیاری از مسئولان بانکی که در این پرونده و اقدامات مجرمانه نقش داشتند با اعمال نفوذ اکبر طبری تبرئه شدند و در حال حاضر، این پرونده در دست رسیدگی قرار دارد. رار مصطفی نیاز آذری در قبال رشوه‌ای است که اکبر طبری از او گرفته است که قریب به ۱۵ هزار متر زمین و ۳ طبقه ویلای لوکس به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال در بابلسر است.

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

بازپرس صادرکننده حکم فیلتر تلگرام و پروند تتلو پای میز محاکمه

بیژن قاسم زاده، که با دستور فیلترینگ تلگرام مشهور شده بود به عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده فساد اکبر طبری معاون سابق قوه قضاییه در دادگاه حضور یافت.

مهمرماه سال گذشته «ایرنا» خبری مبنی بر دستگیری بیژن قاسم زاده بازپرس چند پرونده مشهور از جمله پرونده‌های امیر تتلو، سوشا مکانی و حمید بقایی و صادرکننده دستور فیلتر تلگرام منتشر کرد که سخنگوی قوه قضاییه آن را تایید کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد بازداشت بیژن قاسم‌زاده و این‌که آیا بازداشت وی به فیلترینگ تلگرام ارتباط دارد یا خیر، گفته بود: بازداشت قاسم‌زاده بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه را نباید به ماجرای فیلتر تلگرام ارتباط داد. وی در رابطه با پرونده تعدادی از عناصر بازداشت شده در قوه قضائیه، بازداشت شده است. در واقع، بازداشت بیژن قاسم‌زاده در ارتباط با پرونده‌های مفاسد اقتصادیِ درونِ قوه قضائیه و پرونده اکبر طبری صورت گرفت.

بیژن قاسم‌زاده در سال ۹۴ در یک پرونده پرحاشیه، سوشا مکانی، بازیکن فوتبال، را بازداشت کرد.

سال ۹۵، در یک پرونده جنجالی دیگر، بیژن قاسم‌زاده، امیر تتلو، خواننده زیرزمینی را بازداشت کرد. تتلو به جرم توهین به قاسم‌زاده که بازپرس پرونده‌اش بود، بازداشت شد. مدتی بعد، بیژن قاسم‌زاده در نامه‌ای به تتلو، «از مهربانی و ایثار و گذشت» گفت و اعلام رضایت کرد. این بازپرس در آن نامه، خطاب به تتلو گفته بود: «هرکه بخراشدت جگر به جفا/​ همچو کان کریم زر بخشش؛ چون درختان تو سایه‌گستر باش/​ هرکه سنگت زند، ثمر بخشش»!.

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

بیژن قاسم‌زاده، بازپرس پرونده حمید بقایی معاون اجرایی دولت احمدی‌نژاد نیز بود. پرونده حمید در تابستان ۹۶، یکی از پرونده‌های جنجالی قوه قضائیه بود و در نتیجه این پرونده، او به ۱۵ سال حبس محکوم شد. بقایی در آن زمان، سخنانی را به بیژن قاسم‌زاده نسبت داده بود که قاسم‌زاده در مصاحبه‌ای آن‌ سخنان را تکذیب کرد.

نزد افکار عمومی، معروف‌ترین اقدامی که بیژن قاسم‌زاده به آن دست زده بود، فیلترینگ تلگرام است. او در اردیبهشت سال ۹۷ حکم فیلترینگ تلگرام را صادر کرد.

«مهر» به نقل از نماینده دادستان و در قرائت بخشی از کیفرخواست پرونده اتهامات اکبر طبری نوشت: متهم ردیف یازدهم بیژن قاسم زاده آزاد با قرار وثیقه، به تأثیر نفوذ اشخاص دولتی در پرونده وریا مولانایی و تأثیر دادن نفوذ در پرونده حسین حاجی زاده و نادر شریف زاده به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال متهم است.

حالا که طبری و قاسم‌زاده در قالب پرونده‌های مبارزه با فاسد در درون قوه قضائیه در پیشگاه قانون محاکمه می‌شوند، باید دید که چه حکمی برای آنان صادر می‌شود.

واکنش برخی روزنامه‌نگاران و چهره‌های سیاسی در این رابطه را بخوانید:

هیوا یوسفی (روزنامه‌نگار)

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

تاجزاده (معاون وزیر کشور دولت اصلاحات)

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

سهند ایرانهمر (روزنامه‌نگار)

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

امیر سیدین (روزنامه‌نگار)

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

امیرحسین ثابتی (فعال سیاسی اصولگرا)

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

مصطفی فقیه (فعال سیاسی و سردبیر سایت انتخاب)

همه حواشیِ اسرارآمیزِ اکبر طبری و بیژن قاسم‌زاده

منبع: وب سایت مردم سالاری - تسنیم- ایرنا

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کشته کرا کشتی که چنین کشته شدی زار

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا باید رئیسی تو هفت روز اول اینو معرفی کنه ولی شاهرودی و لاریجانی و ... تو بیست سال اینو نفهمند !؟

        ...

      • بدون نام

        رشوه ویلای ۴۲۰ ملیاردی!!!!.ببین چقدر پول بوده که طرف ۴۲۰ ملیارد رشوه داده.

      • بدون نام

        فیلتر کننده تلگرام ماسکش فیلتر نداره خودش خخخخخخخخ

    • فرهاد

      این امیر حسین ثابتی کیه که دارن بزرگش میکنن قراره فردا ی کاره ای بشه حالا میبینم اگه نشد اقای ثابتی دارم بهت میگم ببعد ا نگی که بهت نگفتم به این دنیا میگن دار مکافات اینجا خدا حسابشو باهات صاف میکنه و ی روزی باید مثل اینها بشینی و جواب پس بدی فکر نکن نوبت به شماها نمیرسه حالا هر کسی هم پشتت باشه اسیاب به نوبته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این قاسم زاده ی آیندست

    • بدون نام

      بسیار عالی امیدوارم حکم سنگین بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرچیزکه بگندد ،نمکش می زنند
        وای به روزی که بگندد نمک
        بنده خدااحمدی نژادراست میگفت کسی به حرفاش گوش نمیکرد

      • بدون نام

        درودبراقای رئیسی که داره دزدان گردن کلفت را یکی یکی میکشه پای میز محاکمه امیدوارم که نفوذیهانتوانندمانع کارش شوندتابتونه ریشه این کفتارهاراخشک کنه

    • بدون نام

      باید به اشد مجازات برسند. عاملان غارت بیت المال

      پاسخ ها

      • حسین هلالی

        اقای رییسی امیدوارم پیش مادرت زهرا رو سفید باشی ودل امام زمان را شاد کنی

      • حاج عباس الهی مقدم از اهواز

        آقای ریسی رئیس قوه قضایه
        خداشماراحفظ کنددرکارجهادی شما

      • بدون نام

        متاسفانه جایگزین زیاد دارن

    • بدون نام

      ایشالله از این به بعد قاطعانه با هرکس در هر لباسی و هر مقامی برخورد قاطعه بشود

    • احسان

      عفو لازم نیست اعدامش کنید!

    • علیرضا

      خدا میدونه تو این بیست سال چقدر از حق ملت رو حیف و میل کرده. با او به شدت بخورد کنن. لعنت به فاسدان

    • بدون نام

      تو این 20 سال کسی از روئسایش متوجه خلاف کاریهایش نشده بود.!!

    • بدون نام

      الله اکبر..
      باور کردنی نیست،!
      چه رشوه های سنگینی

    • بدون نام

      ای بابا هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک کیا تو این مملکت نشسته بودن بر میز حکمیت قربون عظمت خدا برم

    • مهدی

      عاشق اصول گرا هستم از هر رسوایی هم برای پیش برد خودشون استفاده می کنند ولی جوابشون رو مدت ها پیش مردم دادن: اصلاح طلب اصول گرا ؛ دیگر تمومه ماجرا. ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از وقتی رییسی اومده اصولگرا اصلاح طلب نمیشناسه .هرچی فاسده گرفته.ولی دولت بنفش اصلاح طلب شما چقدر تشنه قدرت بود.ولی

    • بدون نام

      خدا لعنت تون کنه همتون را ..
      ما مردم بیچاره هم راه به جایی نداریم.

    • رضا

      به نظر من جدا ازاقدام خوب آقای ریسی
      باید این 20 سال بودن طبری در قوه قضاییه و بودن درکنار دو ریس قوه را
      برای آن دورییس مایه خجالت و سرافکندگی وندامت داشته باشد
      اوف برشما

    • بدون نام

      تیکه تیکه بشن

    • مهران

      هرچه بگندد نمکش میزنند وای به حال روزی که بگندد نمک

    • سادی

      یعنی الان فهمیدن،
      اطلاعات و سپاه و بقیه تا الان نمیدونستند

    • بدون نام

      هر چه بگندد نمکش میزنن وای به روزی که بگندد نمک

    • بدون نام

      قطعاً این افراد چنانچه تحت فشار واقعی قرار بگیرند ، پای خیلی افراد دانه درشت دیگر به ماجرا باز خواهد شد و این موضوع دومینو وار ادامه پیداخواهد کرد . بنابراین برای خوشبینی در محاکمه این افراد هنوز خیلی زود است .

    • m

      سید ابراهیم رئیسی تو رجال سیاسی اگه یه مرد باشه اونم تویی خدا پشت و پناهت

    • بدون نام

      دست آقای ریسی ذرد نکنه دمش گرم

    • بدون نام

      واقعا آقای رئیسی داره عالی کار میکنه..خدا خیرش بده

    • محتاج یک لقمه نان

      من ومیلیون ها نفر گرسنه هستیم این بابا 20 ساله که داره میلیاردها تومان می دزده خواهشا دادگاه این را مستقیم وبدون سانسور پخش کنید تا ببینید که این تازه نوکر گردن گلفت هاست

    • بدون نام

      سالم و سلامت باشد آنکه قانون را از خود شروع میکند پاینده و برقرار باشی عزیز ه گرامی

    • بدون نام

      یعنی پول های بیت المال را هاپولی کردن نگران نباشی مثل گذشته ما مردم تاوان انرا میدیم مالیات گرانی برنج وحبوبات وشکر وگوشت واجاره کمر شکن خانه و قوت غذا ونهار مجلس را هم به پای ما حساب کنید خجالت نکشید درد کشیده طبیب است

    • بدون نام

      چه موجودات پست و چندش آوری! اگه ذره ای شرم در وجودتون باشه باید از خجالت بمیرید ! چقدر یه آدم میتونه ریاکار و منافق باشه و اونوقت دیگرانو مجازات کنه بخاطر جرائمی که خودش تا مغز استخوان به آن جرائم آلوده بوده و تا گردن در فساد فرو رفته و همه سلولهایش به پول رشوه و دزدی آلوده است !!!

    • بدون نام

      این آقای قاسمزاده نباید با لباس زیبتی زندانیان در دادگاه حضور می داشتن من فکر کردم ایشان از مهم های دادگستری وکیلی چیزی باشند

    • م

      خداجای حق نشته ..
      این واسه همه است.پیره مردعمرش لب گوره خدا لعنتش کنه .چقدرباخون مردم بالا رفته.

    • بدون نام

      دم آقای رئیسی گرم که جرأت کرد هفت روز بعد رئیس قوه قضائیه شده این فاسد رو برکنار کنه و به قوه قضائیه سرو سامان بده،...
      ضمنا دستور فیلتر تلگرام ربطی به دستگیری اون نداشته،و الکی ربطش ندید،فیلتر تلگرام باید درست انجام میشد و درکنارش از شبکه اجتماعی داخلی حمایت میشد

    • @#*Reza*#@**%%%##&%$#

      آقای رییسی اگه شما تا آخر با قدرت ادامه بدید و حداقل قوه قضاییه رو پاک کنی از دزدان بیت المال ورانت خواران و ....
      شما اولین شخصی میشید که تو این ۴۰ سال به داد مردم رسیده اید و نامتان جز بزرگان تاریخ ثبت خواهد شد و بلکه با این کار ملت ایران از اشتباهاتی که در گذشته داشتید هم چشم پوشی خواهند کرد
      به شرط احقاق حق مردم از دست این قوم الظالمین

    • بدون نام

      چقدر زیبا جمله معروف شهید بهشتی را معنا وعمل میکنند :
      ماتشنگان قدرتیم نه شیفتگان خدمت.
      ....

    • کامران نجف زاده

      حالامیفهمن احمدی نژادچی میگفت

    • مهدی

      به نظر شما آدم های فاسد سیستم رو فاسد می کنند یا سیستم های فاسد منجر به تولید آدم های فاسد می شن؟

    • محمد

      یعنی واقعا مملکت این قدر بی در و پیکره، طرف بیست سال در اوج قدرت مشغول ظلم و چپاول بوده؟؟
      میگن تیمور لنگ امنیت زیادی برای ولایت های تحت حکومتش ایجاد کرده بوده، یه روز ازش سئوال می کنن راز موفقیتت توی ایجاد این امنیت چیه؟
      میگه توی هر شهری جرمی انجام شد من گردن داروغه رو زدم.

    • علی

      اگر ما وقت و انرژی مون رو به جای تلاش برای اصلاح رفتار سایر کشورها و حکومتها معطوف به اصلاح کشور خودمون کنیم دزدها و غارتگرهایی مثل این بزرگوار، سوار بر گرده مستضعفین نخواهند شد.

    • موریس

      وای به روزی که بگندد نمک!!!!!

    • بدون نام

      چه اعداد شگفت آوری.
      بیست سال
      هفت روز
      نکنه تاریخ مصرفش سراومده بود بنده خدا!

    • عبدالرحمن

      اسرار آمیز؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج