۱۰۰۳۳۸۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کامیابی‌نیا: از شروع دوباره لیگ خوشحالیم

کمال کامیابی نیا می گوید حاجی جزو سرمایه‌های باشگاه است و همه می‌خواهند که با او تمدید شود

ایلنا: این روزها تمرینات پرسپولیس زیر نظر یحیی گل محمدی و با تلاش حداکثری بازیکنان برای رسیدن به چهارمین قهرمانی پیاپی دنبال می‌شود اما خبر مصدومیت و دوری دوباره محمد انصاری به خاطر پارگی رباط صیلبی حال همه آنها را خراب کرده است. در حالی که همه بازیکنان پرسپولیس در صفحات اینستاگرام خود به حاجی سرخ‌ها روحیه می‌دهند همه آنها از جمله کادرفنی این تیم از باشگاه می‌خواهند که قرارداد انصاری تمدید تا او بتواند با روحیه بالا کارش را برای برگشتن به میادین دنبال کند. کمال کامیابی نیا یکی از این بازیکنان است که در تلاش است خودش را به همان کمال سابق تبدیل کند و مطمئن است در کنار یحیی که به زعم او حقش بوده سرمربی پرسپولیس شود، تمام تمرکزشان قهرمانی دوباره سرخ‌ها را به دست بیاورند.

تمرینات پرسپولیس بعد از شروع دوباره تمرین‌ها چطور پیش می‌رود؟

خدا را شکر تمرین‌های خیلی خوبی را در این دو هفته داشتیم هرچند که بعد از هفتاد روز تعطیلی هرچند تمرینات اختصاصی داشتیم اما اوایل کار کمی سخت بود ولی در ادامه به بهترین شکل کار را پیش برده ایم. در این دو هفته با شرایط وفق پیدا کرده‌ایم و بدن مان روز به روز بهتر می‌شود. یک بازی دوستانه هم با سایپا داشتیم که کمک زیادی به تیم کرد.

بازی‌ها هم که دوباره عقب افتاد؟

بله این خبر را شنیدم و قطعا این عقب افتادن بازی‌ها و زمانی که به وجود آمده کمک می‌کند با انجام یکی، دو بازی دوستانه دیگر هرچه بهتر به فرم ایده آل خودمان برسیم.

در دوران کرونا شما هم با این ویروس درگیر بودید و هم فشارهایی که به پرسپولیس بابت ادامه یا تعطیل شدن لیگ وارد شد و هر روز هرکسی یک صحبتی در این خصوص می‌کرد؟

در بحث کرونا اگر یادتان باشد پیش از تعطیلی لیگ دو بازی ما با سپاهان و پدیده بدون تماشاگر برگزار شد. سپاهان که نیامد و پدیده هم در آزادی با ما بازی کرد و در این مسابقه هواداران را نداشتیم. نکته مهم این است که از همان ابتدا مجموعه پرسپولیس به قوانین و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا احترام گذاشت و برای این دو بازی به میدان رفتیم. بعد هم که صلاح دیدند به واسطه بحرانی شدن شرایط بازی‌ها برگزار نشود و بازهم ما تمکین کردیم و صبور بودیم تا بازی‌ها شروع و مجوز تمرینات داده شود.

نکته جالب بابت اصرارها بابت تعطیلی لیگ از سوی یک عده فوتبالی در حالی بود که اکثر مشاغل فعالیت خودشان را شروع کردند. واقعا فوتبال و شروع لیگ بدون تماشاگر اینقدر در انتشار ویروس کرونا نقش دارد؟

بله شما درست می‌گویید وقتی جامعه فعالیت خودشان را شروع کرده و همه مشاغل کارشان را آغاز کردند، چرا باید فوتبال تعطیل شود؟ مگر فوتبال شغل ما بازیکنان نیست و ما هم مثل بقیه افراد جامعه باید با این موضوع کنار و خودمان را وفق دهیم و مگر چه فرقی با آنها داریم؟ به همین خاطر وزارت بهداشت یکسری پروتکل بهداشتی تعیین کرد که با رعایت آن‌ها و نکاتی که مدنظر است کار را پیش ببریم. خوشبختانه این مسائل را باشگاه، کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس به خوبی رعایت کردند و در ادامه هم شرایط تا ریشه کن شدن این ویروس ادامه خواهد داشت.

پس معلوم است خیلی از شروع لیگ خوشحالی است؟

دقیقا همین طور است و واقعا خوشحالیم! همان طور که گفتم این درست نبود که کل صنوف جامعه کارشان را شروع کنند و فقط فوتبال تعطیل شود و ما واقعا ضرر می‌کردیم.

تاکید شما برای شروع لیگ قبول داری یک ریسک برای پرسپولیس است که شاید در این 9 بازی باقی مانده جام را از دست بدهد. واقعا چرا با اصرار برای شروع لیگ این ریسک را شما پذیرفتید؟

راستش را بخواهید ما هم اصرار نداشتیم که لیگ شروع بشود و از همان ابتدا مرجع ما فدراسیون فوتبال و ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت بهداشت بود که در نهایت هر تصمیمی می‌گرفتم ما تمکین می‌کردیم به آن احترام می‌گذاشتیم. این مساله تنها برای پرسپولیس نبود و بقیه تیم‌ها چنین شرایطی داشتند. اگر قبول می‌کردیم لیگ تعطیل شود باید تیم اول را مشخص می‌کردند. به هرحال با اختلاف ۱۰ امتیاز طبیعی بود که در صورت تعطیلی لیگ پرسپولیس را قهرمان کنند. به هرحال صلاح را در این دیدند که لیگ برگزار شود و ما هم با احترام استقبال کردیم. خدا را شکر تمام پروتکل‌ها را انجام می‌دهیم.

به نظر می‌رسد برخی فوتبالیست‌ها در بحث تقابل با کرونا حرفه‌ای عمل نکردند که این مباحث اینچنین دامن زده شد؟

طبیعی است که در این زمینه هم باید بازیکنان حرفه‌ای عمل می‌کردند. واقعا این طور نیست که دو ساعت تمرین کنیم و تنها رعایت کردن ما همین زمان باشد. باید در ۲۲ ساعت دیگری که کنار خانواده هستیم هم تمام پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی رعایت شود. خود من به شخصه وقتی در کنار خانواده هستم حتی برای بیرون رفتم هم بادستکش و ماسک کارهایم را انجام می‌دهم و مدام موارد بهداشتی مدنظر ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت می‌کنم.

نکته جالب در خصوص کسانی که می‌خواستند لیگ تعطیل شود این بود که اصلا به این فکر نکردند با تعطیلی این لیگ دوره بعدی آن که شاید با حاد شدن شرایط مواجه شود، چه موقعی برگزار خواهد شد.

باید با کرونا کنار بیاییم چون معلوم نیست اصلا واکسن آن چه زمانی درست خواهد شد. به خاطر همین باید تا شش ماه دیگر لیگ را تعطیل می‌کردیم تا واکسن آن آماده شود؟ همین مساله است که می‌گویم ما هم مثل بقیه صنوف باید کارمان را دنبال کنیم و با رعایت موارد اعلام شده با این شرایط خودمان را وفق دهیم.

بعضی‌ها هم گفتند که یک جام بخرند و به شما بدهند و بعضی‌ها هم گفتند که ما به این جام‌های فلزی اصلا فکر نمی‌کنیم؟

ما به حرف‌های دیگران کاری نداریم چون مرجع ما همان طور که گفتم فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و وزارت بهداشت است. به هرحال همیشه حرف زدن خیلی راحت است و خدا را شکر در این چند سال با این همه حرف توانستیم سه قهرمانی پیاپی را بگیریم. تمام تلاش خودمان را در زمین به نمایش گذاشتیم و نشان دادیم که با این تلاش مجموعه باشگاه بوده که این شخصیت قهرمانی شکل گرفته و ما هر سال در این مسیر به خوبی و با کمک هواداران حرکت می‌کنیم. حالا اگر یکسری بازیکنان تیم‌های دیگر هم حرف بزنند کاملا نرمال است چون پرسپولیس آنقدر بزرگ است که با حرف زدن راجع به آن می‌خواهند خودشان را بزرگ و به چشم بیایند.

با این اوصاف و شرایطی که قرار است لیگ شروع شود و 10 امتیاز اختلافی که پرسپولیس دارد، کسب چهارمین قهرمانی پیاپی را چطور می‌بینی؟

روی کاغذ همه می‌گویند پرسپولیس قهرمان است اما واقعا این طور نیست. شرایط سخت و ۲۷ امتیاز باقی مانده است. یکسری تیم‌ها هم که به جای ۹ بازی ۱۰ بازی دارند و این کار را سخت تر می‌کند. باید بازی‌ها شروع شده و بازی به بازی جلو برویم. من فکر می‌کنم اگر سه، چهار بازی را ببریم تکلف قهرمانی مان مشخص می‌شود. هرچند بازهم تاکید می‌کنم با تمام فکرهایی که برخی بازیکنان و تیم‌ها بابت قهرمانی تیم می‌کنند، اصلا این طور نیست و تنها موقعی قهرمانی ما مسجل می‌شود که جام را بالا ببریم.

به کمال و شرایط آمادگی اش بپردازیم... بعد از دو، سه دوره مصدومیت‌های شدید آماده بازی شده بودی که کرونا آمد... آماده هستی چون هواداران دوباره منتظر دیدن همان کمال گتوزو خودشان هستند؟

متاسفانه نیم فصل نخست را به خاطر عمل روی کتفم از دست دادم و توانستم به نیم فصل دوم برسم. اوضاع من روز به روز بهتر می‌شود و اعتماد به نفسم برمی گردد تا بتوانم به شرایط خوب خودم برگردم. قطعا همان کمال سابق خواهم شد و روز به روز با تمرینات مناسبی که انجام می‌دهم، دستم هم بهتر می‌شود.

اما در گیرودار خوشحالی شروع تمرینات و آغاز لیگ خبر مصدومیت دوباره محمد انصاری حسابی کام همه تیم را تلخ کرد؟

واقعا اتفاقی که برای محمد در تمرین افتاد یک اتفاق تلخ برای همه ما بود چون او واقعا یک بازیکن حرفه‌ای است. همه ما ناراحت هستیم چون محمد در این چهار، پنج سال خیلی برای پرسپولیس زحمت کشیده است و امیدوارم همین طور رهایش نکنند.

قرارداد او هم که امسال تمام می‌شود و این نگرانی برای هواداران بابت آینده حاجی پرسپولیس وجود دارد؟

باشگاه پرسپولیس این طور نیست که محمد را رها کند. حاجی جزو سرمایه‌های باشگاه است و امیدواریم با تمدید قرارداد با او باعث شوند تا خیالش راحت شود و بتواند با قدرت برگردد.

به نظر می‌رسد باشگاه به یک آرامش نسبی هم رسیده و بازیکنان با تمرکز بهتر در کنار یحیی گل محمدی می‌توانند در لیگ و آسیا کار را دنبال کنند. به همین خاطر شنیدیم بعد مصدومیت انصاری همه بازیکنان از سرمربی پرسپولیس خواسته‌اند همچون زمان مصدومیت ربیع خواه که برانکو از باشگاه خواست با او تمدید کنند حالا گل محمدی این کار را برای انصاری انجام دهد؟

همان طور که گفتید شرایط باشگاه خیلی بهتر شده و با آمدن اسپانسر جدید هم شک نداریم اوضاع بهتر هم می‌شود. سر قضیه مصدومیت محمد همه ما بازیکنان و کادرفنی دوست داریم این اتفاق بیفتد و این یک اتفاق طبیعی است چرا که ممکن است این مساله برای هر بازیکنی رخ دهد. ما دوست داریم خیال محمد راحت بشود و در این دوران مصدومیت که متاسفانه خیلی به بازیکن توجه نمی‌شود رها نشده و از نظر روحی و روانی بتواند با قدرت برگردد.

کار با یحیی چطور است؟

بی تعارف می‌گویم اعتماد به مربیان ایرانی بسیار خوب است و واقعا باید از کادرفنی مان تشکر کنم. آقایحیی در این چند سال نتایج بسیار خوبی گرفته و واقعا حقش بود که سرمربی پرسپولیس شود و ما هم مثل همه هواداران امیدواریم چند سال در این تیم بماند. من با آقایحیی قبلا در نفت تهران کار کردم و به خوبی به تفکرات ایشان آشنایی دارم. در کنار ایشان کادرفنی آقایحیی یعنی حمیدخان مطهری، داودخان فنایی و دکتر مظاهری هم خیلی برای تیم وقت می‌گذارند و امیدوارم در کنار هم بتوانیم نتایج خیلی خوبی را به دست بیاوریم. قطعا با تلاش بازیکنان و حمایت هواداران از این کار که سرمایه باشگاه است، چند سالی می‌تواند از توانایی شان بهره ببرد.

کمند دختر کمال کامیابی نیا که هرسال در جشن‌های قهرمانی سرخ‌ها به نوعی حضور داشته امسال اگر پرسپولیس جام‌های حذفی و لیگ را بگیرد، به یک رکوردی می‌رسد که باعث کری خوانی حتی بین برخی بازیکنان شده که می‌خواهند به این عنوان برسند؟

(خنده) این حرف‌ها که شوخی است اما فکر می‌کنم خیلی مانده به کمند برسند. دختر من در این چند سال هفت جام قهرمانی دارد و امسال به دنبال آن هستیم که با جام حذفی و لیگ این تعداد را به عدد ۹ برسانیم. ویترین کمند یک قهرمانی آسیا دارد که امیدوارم آن را هم بتوانیم به دست بیاوریم.

پس کمند با 5 سال سن تا زمانی که بخواهد به مدرسه برود، افتخاراتش را می‌تواند به راحتی 2 رقمی کند و آن وقت پدرش حسابی و با قدرت بیشتر کری بخواند؟

همان طور که گفتم همه این مسائل شوخی است و امیدوارم این اتفاق بیفتد و سالها بتوانیم جام قهرمانی پرسپولیس را به دست بیاوریم. قطعا اگر شرایط تیم مناسب باشد و با قدرت کار را دنبال کنیم دو رقمی شدن جام‌های کمند هم دور از ذهن نیست

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج