۱۰۰۳۵۳۴
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

پان پراگ؛ از این مخدر مخرب چه می‌دانید؟

پان پراگ، ماده مخدر که با بسته‌بندی زیبا و در قالب آدامس وپاستیل عرضه می‌شود، اعتیاد آور و بسیار خطرناک است.

باشگاه خبرنگاران جوان : پان پراگ، ماده مخدر که با بسته‌بندی زیبا و در قالب آدامس وپاستیل عرضه می‌شود، اعتیاد آور و بسیار خطرناک است.

نصرت انگیز روانشناس و درمانگر اعتیاد درباره این ماده مخدر گفت: پان پراگ یک ماده مخدر صنعتی است که در بسته بندی‌های زیبا و شیک آلومینیومی و یا بسته‌های کوچک مانند سماق و نمک‌های رستورانی به شکل آدامس، پودر و خوشبوکننده‌های دهان و پاستیل در چند طعم مختلف از جمله نعنایی، پرتقالی و میوه‌ای عرضه می‌شود.
او ادامه داد: این ماده مخدر با اسم‌های دیگری، چون پان پراگ، بی‌تی، پان عربی، چاآیا در بسته های گول زننده با عکس‌هایی از هنرپیشه های هندی و پاکستانی وارد شده است که قیمت ارزان و بسته بندی متنوع آن موجب گسترش مصرف این مخدر ناشناخته در بین دانش آموزان، نوجوانان و جوانان شده است.

پان پراگ؛ از این مخدر مخرب چه می‌دانید؟

این روانشناس در مورد ترکیبات پان پراگ گفت:مواد اولیه این مخدر خطرناک، تنباکو، آهک، خاکستر، ادویه‌های معطراست که بسیار اعتیاد آور و به دیلیل استفاده از ساخارین در آن سرطان زا است و دلیلی که مصرف کنندگان را به سمت خود می‌کشد، احساس گرمی، سرخوشی موقت، سبکی سر، گیجی و شادی کاذبی است که منتقل می کند.

او درادامه درباره عوارض این مخدر گفت: پان پراگ که مخدری بی سر و صدا و کمتر شناخته شده است، عوارض زیادی از جمله وابستگی و اعتیاد روحی و روانی، وارد کردن آسیب‌های جدی به سلول‌های مغزی، دستگاه تنفسی و قلب و عروق، افت تحصیلی، گیجی و از دست دادن تعادل روحی- رفتاری و حرکتی را به همراه دارد.

نصرت انگیز همچنین اظهار داشت: با مصرف پان پراگ، بزاق دهان مصرف کننده افزایش یافته و خروج مکرر آب دهان مصرف کننده، سبب ایجاد بیماری‌های عفونی مانند سل و هپاتیت خواهد شد.

او در پایان گفت: این مخدر جزء پنج ماده‌ی مخدر مصرفی است که ۱۰ درصد جمعیت دنیا در کشورهای آسیای جنوب شرقی - به ویژه هند و پاکستان - این ماده را مصرف می‌کنند ومصرف آن به صورت جویدنی، زیرزبانی و مکیدنی همراه با دفع ترشحات قرمز رنگ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج