جاباما
۱۰۰۳۶۸۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مسابقات استقلال با ته‌جدولی‎ها خطرناک‌تر است

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: ده‌ها پرونده شکایت در دادگاه CAS و فیفا داریم چراکه باشگاه‌ها به اندازه جیب‌شان خرج نکرده‌اند و همگی بابت بدهی‌های دلاری یا ریالی به مشکل برخوردند.

خبرورزشی: صادق ورمزیار معتقد است استقلال از ۱۰ بازی پیش رو ۸ بازی ۶ امتیازی دارد. او درباره وضعیت فوتبال ایران و تهدید فیفا به تعلیق فوتبال کشورمان نیز با ما همکلام شد.

آقای ورمزیار اوضاع استقلال در بازگشت به مسابقات لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کنید؟

به اعتقاد من با توجه به شرایط اوج‌گیری دوباره بیماری کرونا در کشور ما باید لیگ را تعطیل می‌کردیم، اما اینکه چطور می‌خواهیم با این شرایط پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت کرده و فوتبال را داشته باشیم نمی‌دانم چه بگویم. ما امروز در استان‌های خوزستان، خراسان و آذربایجان وضعیت قرمز را داریم که هر سه این استان‌ها دارای تیم در لیگ برتری هستند. نباید کاری کنیم که آمار کرونا بالاتر برود.

اما سازمان لیگ گفته بازی‌ها باید برگزار شود. فکر می‌کنید شرایط به ترتیبی پیش می‌رود که لیگ داشته باشیم؟

با توجه به بازی‌های مقدماتی جام جهانی و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید بیشتر به این موضوع فکر می‌کردیم که تیم ملی‌مان را به قرنطینه ببریم تا خدای نکرده مشکلی برای کسی به وجود نیاید، اما حالا که عزم بر برگزاری مسابقات است امیدواریم اتفاق خاصی رخ ندهد.

دیدار‌های پیش روی استقلال تا پایان فصل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قطعاً استقلال بازی‌های سختی در پیش دارد. به ویژه ۴ بازی مقابل تیم‌های صدر جدولی و ۴ بازی مقابل تیم‌های قعر جدولی! به طور کلی مسابقات فوتبال در دور برگشت سخت‌تر می‌شود. یک مثال می‌زنم؛ استقلال در دور رفت ۴ گل به تراکتور آن‌هم در تبریز زد، اما هرچه جلوتر آمد شرایط به گونه‌ای شد که مقابل گل‌گهر سیرجان در خانه اش یک- صفر باخت!

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

ببینید الان تیم‌های ته جدولی برای بقا به شدت می‌جنگند و حتی از جان مایه می‌گذارند. به عقیده من بازی مقابل تیم‌های پایین جدولی به مراتب سخت‌تر از تیم‌های بالای جدولی است. چون آن‌ها برای بقا دست به هر کاری می‌زنند.

وضعیت تمرینات استقلال را دنبال می‌کنید؟

قطعاً پس از سه ماه تعطیلی و دوری آن‌ها از بازی‌ها آمادگی جسمانی‌شان در شرایط خوبی نیست. ما دیدیم در بوندس‌لیگای آلمان هفت، هشت بازیکن سرشناس در همان هفته اول و دوم دچار آسیب شدند. ما که در ایران شرایط بدتری داریم مثلاً از نظر زمین. نحوه تمرینات ما به خوبی آنجا نیست و باید خودمان را آماده مصدومیت‌های بیشتر کنیم.

از موضوع تعلیق فدراسیون فوتبال خبر دارید؟

باعث تأسف است که چنین خبر‌هایی در سطح جهانی رسانه‌ای می‌شود. در همه دنیا فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها به اندازه بودجه‌شان هزینه می‌کنند و هر کس بیشتر خرج کند حتی اگر داشته باشد فیفا برای جلوگیری از عدم توازن و برای جلوگیری از برهم خوردن تقاضا در سطح بین‌المللی فدراسیون‌ها را تعلیق می‌کند. متأسفانه این موضوع در کشور ما به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود. ده‌ها پرونده شکایت در دادگاه CAS و فیفا داریم چراکه باشگاه‌ها به اندازه جیب‌شان خرج نکرده‌اند و همگی بابت بدهی‌های دلاری یا ریالی به مشکل برخوردند. مادامی که این شرایط بهبود پیدا نکند تعلیق تنها راهکار فیفاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج