۱۰۰۳۶۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

۲۰۷ عرضه شده در‌ایران، در واقع گونه فیس لیفت شده ‌هاچ بک محبوب جوان‌های‌ایرانی، یعنی پژو ۲۰۶ است. چراغ‌های اغراق شده جلو و سپرهای جدید جلو و عقب بر گرفته از مدل اصلي پژو ۲۰۷، از مهمترین تفاوت‌های ظاهری‌این خودرو نسبت به ۲۰۶ هستند.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک
مجله تخت گاز:

پـــژو 207

بهتر است به جای ۲۰۷، به آن +206 بگوییم. چون با ۲۰۷ اصلی تفاوت‌های زیادی دارد. ۲۰۷ عرضه شده در‌ایران، در واقع گونه فیس لیفت شده ‌هاچ بک محبوب جوان‌های‌ایرانی، یعنی پژو ۲۰۶ است. چراغ‌های اغراق شده جلو و سپرهای جدید جلو و عقب بر گرفته از مدل اصلي پژو 207، از مهمترین تفاوت‌های ظاهری‌این خودرو نسبت به ۲۰۶ هستند. در نماي عقب خودرو نيز به تغيير سپرهاي عقبو قراردادن چراغهاي خطر بر روي آن و نيز تغيير ظاهري چراغ هاي اصلي اكتفا شده است. ۲۰۷ انتخاب افرادی است که از ظاهر ۲۰۶ و تعدد آن در خیابان‌ها خسته شده‌اند و به دنبال تمایز هستند. البته بسیاری هم ظاهر ساده‌تر و هماهنگ‌تر ۲۰۶ را به ۲۰۷ ترجیح می‌دهند. اما نقطه قوت 207 نسبت به همتاي آن كابين داخل خودرو است. کابین ۲۰۷ از نظر جذابیت و زیبایی، یک سرو گردن بالاتر از ۲۰۶ قرار دارد. جنس پوشش داشبورد و رودری‌ها با ۲۰۶ فرق می‌کند و فرم جدید کنسول جلو به خودروهای روز دنیا نزدیک‌تر است. همچنین استفاده از قطعات نقره‌ای رنگ در کنسول جلو، جلوه‌ای اسپرت به کابین بخشیده است. صفحه کیلومتر شمار ‌این خودرو در رده قیمتی خودش بسیار جذاب است.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

همچنین فرم فرمان جذابیت بیشتری نسبت به ۲۰۶ دارد. فضای داخل کابین همان فضای کابین ۲۰۶ است. سرنشینان در ردیف جلو کاملا راحت هستند، ولی افراد قدبلند در ردیف عقب، چه از نظر فضای پا و چه از نظر فضای سر، احساس ناراحتی می‌کنند. ‌این مشکل هنگامی‌که فرد قدبلندی در صندلی جلو قرار می‌گیرد و برای راحتی، صندلی خود را به عقب می‌کشد، بیشتر نمود پیدا می‌کند و راحت نشستن در صندلی عقب را عملا غیرممکن می‌کند. ‌این تنگی فضای ردیف عقب، در مسافت‌های طولانی بیشتر خود را نشان می‌دهد كه البته در خودرويي در كلاس‌هاچ بك باهدف مصارف شهري قابل قبول است. امکانات موجود در ۲۰۷ راضی کننده است، اما قیمت ۵۰میلیونی آن را توجیه نمی‌کند.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

دو عدد‌ایربگ، ترمز ABS، سیستم قطع سوخت خودکار و کمربندهای سه نقطه‌ای پیش کشنده‌ ایمنی سرنشینان را تامین می‌کنند. همچنین کنترل اتوماتیک درجه حرارت، شیشه‌های برقی مجهز به قطع کن و‌آینه‌های برقی گرمکن دار از امکانات رفاهی ۲۰۷ به شمار می‌آیند. موتور استفاده شده در ۲۰۷، همان پیشرانه ۶/۱ لیتری ۱۶سوپاپ ۲۰۶ تیپ۵ است، که با تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت، از ۲۰۷ یک‌هاچ بک تند وتیز و راضی کننده در مقوله رفت و آمدهای شهری و سبقت گیری‌های ناگهانی در جاده ساخته است. همچنین دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی برای ۲۰۷ ارائه می‌شود، که عملکرد گیربکس اتوماتیک مدل AL۴ در برخی موارد به خصوص در شروع حركت با تاخیر همراه است و آنچنان که باید دقیق نیست. از مهمترین نقاط قوت ۲۰۷ می‌توان به مصرف نسبتا پايين سوخت پایین آن اشاره کرد. که در کنار ابعاد جمع و جور، برای رفت و آمد در مسیرهای شلوغ شهری کاملا مناسب است. قيمت قطعات بدنه آن، به دليل متوقف شدن توليد نسبت به ۲۰۶ بسيار گرانتر است ولي در مجموع خدمات پس از فروش ايران خودرو نقطه قوت آن در مقايسه با رقبا است.

رقبای داخلی و خارجی

MVM ۳۱۵H

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

۲۰۶

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

Jac Tojoy

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

پیشنهاد نهایی

۲۰۷ با توجه به فضای محدود کابین و صندوق بار، گزینه مناسبی برای مصارف خانوادگی نیست. ولی مصرف سوخت پایین، ابعاد جمع و جور و دنده اتوماتیک آن برای رفت و آمدهای شهری مناسب است. ۲۰۷ بیشتر جوانانی را به خود جذب می‌کند که از ظاهر تکراری ۲۰۶ خسته شده‌اند و خودرویی در سبک ۲۰۶ ولی با ظاهری به روزتر می‌خواهند. البته نبايد توقع كيفيت سواري مزدا۲ را از آن انتظار داشته باشيد.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

جـک توجوي

این روزها به یکی از محبوب‌ترین چینی‌های بازار تبدیل شده و به دليل قيمت مناسب در رقابت با رقیب هم قیمتش پژو ۲۰۶ به سر می‌برد. یکی از نقاط قوت جک توجوی نسبت به سایر هموطنانش، طراحی خوش فرم تر و زیبايی نسبي آن است، که هنر شرکت طراحی تورین دیزاین‌ایتالیاست. البته اگر‌اندکی در زمینه خودرو سررشته داشته باشید، از فاصله چند متری متوجه چینی بودنش خواهید شد. چون هنوز هم کیفیت نقاطی از بدنه ان مانند جلوپنجره و یا دقت مونتاژ برخی از قطعات بدنه پایین است. ولی در کل ظاهر قابل قبولی را به نمایش می‌گذارد و از‌این نظر پیشرفت قابل توجهی را میان خودروهای چینی تجربه کرده است. همچنین نسبت به رقبای وطنی از ظاهر متمایز و جدیدتری بهره می‌برد.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

داخل کابین همچون طراحی ظاهری، هم نکات مثبت دارد هم نکات منفی. کیفیت پایین قطعات همچون سایر خودروهای چینی، آزار دهنده است و پس از مدتی باید منتظر سروصداهای اضافی از کابین و یا به اصطلاح، وا رفتن قطعات کابین باشید. اما طراحی کلی اتاق نسبتا هماهنگ است. نوار متشکل از نشانگرهای ال‌ای دی بالای داشبور جلب توجه می‌کنند و اطلاعات مختلف را نمایش می‌دهند. اما مواردی مانند طراحی قدیمی‌فرمان در ذوق می‌زنند و با سایر قسمت‌ها هماهنگی ندارند. فضای کابین نسبت به خودروی رقیب، پژو ۲۰۶ بهتر است و افراد قد بلند در ردیف عقب اذیت نمی‌شوند. ابعاد بزرگ درها هم در کنار سقف بلند، ورود و خروج را آسان کرده‌اند. امکانات جک توجی با امکانات یک ۲۰۶ تیپ۵ برابری می‌کند، با‌این تفاوت که تنظیم سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی انجام می‌شود.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

جک توجی از یک پیشرانه ۵/۱ لیتری بهره می‌برد که با تولید ۱۰۹ اسب بخار قدرت نزدیکترین رقیب ۲۰۶ تیپ۵ به شمار می‌آید و از جعبه دنده ۵سرعته دستی بهره می‌برد. سواری جک نسبتا خشک و پرتکان است، اما شتاب و قدرت و از همه مهمتر مصرف سوخت آن، برای یک‌هاچ بک کوچک شهری نسبتا مناسب است.

رقبای داخلی و خارجی

VW Gol

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

۲۰۶

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

MVM ۳۱۵H

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

پیشنهاد نهایی

از جک توجی توقع مانورهای آنچنانی و سرعت و شتاب بالا را نداشته باشید. همچنین اگر استفاده بلند مدت از یک خودروی با دوام را مد نظر دارید، جک را کلا فراموش کنید. ولی اگر به دنبال‌هاچ‌بکی با ظاهری متمایز و مناسب مصرف شهری هستید، جک توجوی انتخاب مناسبی است هرچند كه نمی‌توان آن را به ۲۰۶ ترجیح داد.

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

راهنمای خرید خودروی هاچ بک

راهنمای خرید خودروی هاچ بک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج