۱۰۰۳۷۳۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

منافی: یحیی باید به دنبال جانشین انصاری باشد

مصدومیت محمد انصاری از ناحیه رباط صلیبی جدیدترین دغدغه کادرفنی و هواداران محسوب خواهد شد.

ایلنا: جواد منافی یکی از بهترین مدافعان چپ تاریخ تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شرایط سرخ‌پوشان بعد از مصدومیت محمد انصاری و همچنین شرایط خاص این تیم پاسخ داد.

محمد انصاری مدافع چپ پرسپولیس، رباط صلیبی‌اش پاره شد و فصل را از دست داد، در این رابطه از آنجا که شما سال‌ها در پست دفاع چپ بازی می‌کردید اوضاع را چطور می‌بینید؟

در هر صورت اتفاق بد پارگی رباط برای دومین بار متوالی در عرض یکی دو سال اخیر برای مدافع کناری پرسپولیس رخ داد، اتفاقی که برای یک بازیکن حرفه‌ای خوشایند نیست و بازیکنی که دو بار در فاصله زمانی کوتاهی رباط می‌دهد شرایطش سخت می‌شود و او در بازگشت به فوتبال باید خیلی از خودش مراقبت کند. در واقع سرعت بازیکن کمتر می‌شود و در پرش‌ها و چرخش‌ها باید مراقبت بیشتری از خودش به عمل آورد. محمد انصاری بازیکن با اخلاقی است و توانایی بازی در دو منطقه دفاع را دارد اما متأسفانه پرسپولیس این بازیکن شایسته را در سه جام پیش روی خودش در اختیار نخواهد داشت و از این بابت متضرر می‌شود.

محمد نادری هم باید به تیم کورتریک برود. با این وجود و محاسبه غیبت انصاری، پرسپولیس در دفاع چپ به مشکل نمی‌خورد؟

محمد نادری در ۹ بازی پایانی فصل در پرسپولیس بازی خواهد کرد ضمن اینکه شجاع و کنعانی هم می‌توانند در پست دفاع چپ پرسپولیس را همراهی کنند.

اما حتماً برای پست دفاع چپ پرسپولیس باید به فکر بازیکن جدید باشد؟

قطعاً همینطور است چون نادری هم شاید فصل بعد نباشد و انصاری هم به احتمال فراوان بیشتر بازی‌های فصل آینده را از دست خواهد داد، به همین دلیل حتماً برای جناح چپ، پرسپولیس به بازیکن جدیدی نیاز دارد.

برای فصل بعد که پرسپولیس بازیکنان زیادی را از دست خواهد داد، چه توصیه‌ای دارید؟

باشگاه باید از حالا که فصل تمام نشده فکر تمدید قرارداد باشد چون قرارداد خیلی از بازیکنان پرسپولیس تمام می‌شود و من می‌دانم که خیلی از بازیکنان پرسپولیس قرارداد دارند و از تیم‌های داخلی و خارجی پیشنهاد دارند، به همین دلیل حتماً باشگاه باید از حالا قرارداد بازیکنانش را تمدید کند و به فکر حفظ شاکله تیم باشد. حالا که جدایی یکی دو بازیکن پرسپولیس حتمی شده پرسپولیس نباید برای فصل بعد شاکله‌اش را از دست بدهد چون این موضوع اصلاً به سود این تیم نیست و همه می‌دانند اگر پرسپولیس قهرمان شد به خاطر تیم قدرتمندی بود که بازیکنانش سال‌ها در کنار هم بازی و با یکدیگر کاملاً هماهنگ هستند.

انتخاب نشدن مدیرعامل پرسپولیس و تأخیر در این خصوص را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

مدیرعامل استقلال خیلی زود انتخاب شد اما من نمی‌دانم چرا مدیرعامل پرسپولیس از سوی وزارت ورزش که متمولی دو باشگاه بزرگ ایران است انتخاب نمی‌شود. سرپرست باشگاه در حال انجام کارهاست اما پرسپولیس حتماً باید مدیر‌عاملی قوی داشته باشد که بتواند به اوضاع این تیم سروسامان دهد. شکایات و مسائل مهمی هستند که حتماً باید مدیرعامل در حل و فصل آنها حضور داشته باشد، هر چند شرایط به گونه‌ای بوده که پرسپولیس بعد از انتخاب مدیرعامل چه آن فرد فوتبالی بوده چه غیر فوتبالی در هر دو صورت پرسپولیس از این حیث لطمه دیده و مدیر خوبی برای پرسپولیس انتخاب نشده است و هر که آمده در عرصه مدیریت پرسپولیس موفق که نبوده هیچ بلکه حتی در عمل اقداماتی انجام شده که پرسپولیس از این حیث لطمه دیده است.

در فاصله 9 هفته تا پایان لیگ چقدر برای قهرمانی پرسپولیس شانس قائل هستید؟

پرسپولیس بخت اول قهرمانی است و اختلاف ۱۰ امتیاز، موضوعی است که شانس قهرمانی پرسپولیس را بالا برده اما سرخ‌پوشان نباید از حالا کار قهرمانی‌شان را تمام شده بدانند چون این امر به نوعی خودزنی است و تیم‌های پایین جدولی که پرسپولیس با آنها بازی دارد در هفته‌های پایانی به مراتب خطرناک‌تر از تیم‌های بالای جدولی هستند چون اینگونه تیم‌ها برای فرار از سقوط انتحاری بازی کرده و به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهند، به همین دلیل قهرمان فرض کردن از حالا به نوعی خودزنی محسوب می‌شود.

در خصوص برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان پرسپولیس که احتمالاً به صورت متمرکز در قطر یا امارات برگزار می‌شود چه نظری دارید؟

مسلما گرفتن شانس میزبانی از پرسپولیس شرایط را برای سرخ‌پوشان خیلی سخت خواهد کرد اما قطعاً پرسپولیس در دور برگشت در هر جایی که بازی‌ها برگزار شود برای جبران نتایج بد دور رفت نهایت تلاشش را انجام خواهد داد و تیمی نخواهد بود که به حریفانش به راحتی باج بدهد پس نباید کار پرسپولیس را در آسیا تمام شده دانست چه بسا که دیدیم پرسپولیس در سخت‌ترین شرایط در آسیا نتایج خوبی گرفته است که نایب قهرمانی نشانه واضحی از آن مورد بوده است.

در مورد تیم ملی و دیدارهای دشوارمان مقابل عراق و بحرین چه نظری دارید؟

عراق و بحرین همیشه به نوعی گربه سیاه فوتبال ما بوده‌اند و ما در رویارویی با این دو تیم عملاً با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم اما این بار می‌دانیم که شرایط برای ما متفاوت است و ما در دور برگشت بازیکنان‌مان برای جبران شکست‌های دور رفت از انگیزه زیادی برخوردارند و باخت‌های دور رفت را جبران کرده و ان‌شاءالله به دور بعد صعود خواهند کرد.

در خصوص حضور اسکوچیچ و شاهکار استخدام و کنار گذاشتن ویلموتس چه نظری دارید؟

اسکوچیچ مربی بدی نیست و من امیدوارم ایشان با حضور کریم باقری و وحید هاشمیان در بازی‌های پیش‌رو موفق باشند. بازیکنان خوب و کادر فنی مجرب حتماً ما را به نتیجه‌گیری امیدوار می‌سازد و ان‌شاءالله ما می‌توانیم از شرایط‌مان به نحو احسن استفاده کنیم و زمینه صعودمان به مراحل بعدی جام جهانی و نمایش قدرتمندانه در جام ملت‌های آسیا را شاهد باشیم.

در مورد ویلموتس هم باید بگویم معلوم نشد این مربی چطور آمد و چطور هم از ایران رفت. در انتخاب ویلموتس واقعاً شبهات زیادی وجود داشت اما در این مدت عجیب است که هیچ رسیدگی دقیقی نشد و هیچ کسی هم در خصوص اشتباه صورت گرفته پاسخگو نیست و سکوت مسئولان هم در رابطه با ویلموتس و ضرر و زیان هنگفتی که ما باید از انتخاب و کنار گذاشتن ویلموتس متحمل شویم اصلاً جالب نیست و من نمی‌دانم پول زیادی که برای عقد قرارداد با ویلموتس هزینه شده چگونه باید جبران شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج