۱۰۰۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

Xoom آمده تا آی‌پد را از دور خارج کند!

موتورولا که دشمن قسم خورده اپل است، در نمایشگاه CES سال جاری میلادی تبلتی معرفی کرد که رقیب سرسختی برای آی‌پد اپل به حساب می‌آید. این تبلت، Xoom نام دارد و از جمله مشخصات آن می‌توان به صفحه‌نمایش ۱/۱۰ اینچ، دو دوربین در پشت و جلو، خروجی HDMI، پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتز، یک گیگاهرتز RAM و سیستم‌عامل آندروید گوگل اشاره کرد.


Xoom  آمده تا آی‌پد را از دور خارج کند!

موتورولا که دشمن قسم خورده اپل است، در نمایشگاه CES سال جاری میلادی تبلتی معرفی کرد که رقیب سرسختی برای آی‌پد اپل به حساب می‌آید. این تبلت، Xoom نام دارد و از جمله مشخصات آن می‌توان به صفحه‌نمایش 1/10 اینچ، دو دوربین در پشت و جلو، خروجی HDMI، پردازنده دوهسته‌ای یک گیگاهرتز، یک گیگاهرتز RAM و سیستم‌عامل آندروید گوگل اشاره کرد.
Xoom درست زمان اوج جنگ و رقابت میان تبلت‌ها، با تفنگی پر وارد این عرصه شده است. با قیمت ۸۰۰ دلاری و امکانات خوبی که دارد نمی‌توان آن را مهره‌ای سوخته یا ناچیز‌ به شمار آورد. این محصول، نخستین تبلتی است که نسخه ۳ آندروید یعنی Honeycomb (شانه عسل) را دارد. این نسخه فقط برای تبلت‌ها و وسایلی با صفحه‌نمایش‌‍‌های بزرگ ساخته شده است و قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های چندهسته‌ای، قطعات سخت‌افزاری گرافیکی برای بالا بردن سرعت و رابط‌های کاربری جدید را دارد.
از آنجا که اندازه صفحه‌نمایش زوم 1/10 اینچ است شاید فکر کنید از نمایشگر آی‌پد با اندازه 8/9 اینچ بزرگ‌تر است اما این گونه نیست. طبق روال تبلت‌ها، زوم نیز همه وزنش را روی لبه‌های قاب نمایشگر انداخته به همین دلیل اندازه نمایشگر کوچک‌تر از قاب دستگاه و کیفیت آن 1280 × 800 پیکسل با وضوح WXGA است.
با در دست گرفتن زوم شاید نخستین چیزی که نظرتان را جلب کند وجود هر دو لوگوی Verizon در سمت راست و موتورولا در سمت چپِ قاب بالای صفحه‌نمایش باشد. این نوع طراحی به کاربر القا می‌کند که از Xoom به صورت افقی استفاده کند. یعنی درست برخلاف آی‌پد که به دلیل تعبیه تنها کلید فیزیکی‌اش در وسط عرض قاب، بیشتر به صورت عمودی استفاده می‌شود.
چیدمان و اندازه صفحه‌کلید Xoom خوب و فاصله کلیدها مناسب است. در هر دو حالت عمودی و افقی تایپ آسانی دارد و کاربر می‌تواند به راحتی کارهای نوشتاری‌اش را انجام دهد. پشتیبانی از چندلمسی بودن برای افزایش سرعت تایپ، کلیدهای اختصاصی tab و شکل‌های متحرک و کلید ویژه‌ای برای دسترسی آسان به صفحه‌کلید از جمله جذابیت‌های صفحه‌کلید به شمار می‌روند.
کلیدهای این دستگاه در مقایسه با آی‌پد، کوچک‌تر و مستطیلی شکل هستند اما واکنش‌پذیری خوبی دارند.
پورت میکرو USB، میکرو HDMI، ورودی هدفون و آداپتور در پایین و ورودی استاندارد هدفون در بالای دستگاه از جمله اتصالات این دستگاه هستند. البته در بالا، قسمتی وجود دارد که در واقع ورودی کارت حافظه microSD و سیم‌کارت 4G است اما در حال حاضر استفاده‌ای ندارد.
در پشت دستگاه دوربین ۵ مگاپیکسل با دو فلاش LED، بلندگوهای استریو و کلید خواب و بیدار و یک دوربین دومگاپیکسل هم در جلو به منظور چت تصویری تعبیه شده‌اند. چیدمان این گجت‌ها نیز طوری است که کاربر را مجبور به افقی در دست گرفتن آن می‌کند. علاوه بر کیفیت خوب عکس‌ها، دوربین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۷۲۰p نیز دارد.

منبع : مجله گزارش بازار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج