جاباما
۱۰۰۴۰۴۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نکونام - مجیدی؛ جنگ نیابتی

جواد نکونام و فرهاد مجیدی به رغم اینکه چهره‌های مطرحی در فوتبال ما محسوب می‌شوند، رویارویی‌های زیادی با همدیگر نداشته‌اند.

خبرورزشی: اگر رقابت‌های لیگ برتر دوباره دستخوش تغییر نشود و فدراسیون بر انجام هفته‌های باقی مانده اصرار کند، این مسابقات از روز چهارم تیر مجدداً استارت خواهد خورد و شاهد جدال فولاد- استقلال در اهواز خواهیم بود؛ نبردی جذاب که در هر دو طرف آن مربیان جوان و آینده‌داری جلوس کرده‌اند که از آن‌ها به عنوان استعداد‌های مربیگری ایران در آینده یاد می‌شود. مردانی که قطعاً حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت البته به شرطی که از مسیر درست منحرف نشوند.

اولین نبرد

جواد نکونام و فرهاد مجیدی به رغم اینکه چهره‌های فوق‌العاده مطرحی در فوتبال ما محسوب می‌شوند، رویارویی‌های چندان زیادی به عنوان بازیکن با همدیگر نداشته‌اند. جواد از سال ۷۷ در فوتبال ما مطرح شد و اتفاقاً همان سال دو بار با پیراهن پاس مقابل استقلال صف‌آرایی کرد، ولی فرهاد در بازی رفت غایب بود و جدال برگشت در واقع اولین رویارویی او با نکونام بود. نبرد‌هایی که در بازی رفت فصل بعد نیز ادامه پیدا کرد، ولی پس از جدایی مجیدی از استقلال و حضورش در لیگ امارات طرفین دیگر کاری به کار هم نداشتند و فقط یکی، دو بار در لیگ امارات (هنگامی که نکونام در الشارجه توپ می‌زد) روبه‌روی هم بازی کردند.

دوران کوتاه

نکونام در تابستان سال ۹۱ به ایران برگشت و استقلالی شد تا فرهاد مجیدی هم دوباره هوس بازگشت به سرش بزند و کنار جواد توپ بزند. ما حصل قرار گرفتن کنار هم آن‌ها قهرمانی استقلال در لیگ برتر فصل ۹۲-۹۱ و رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود. البته فرهاد بلافاصله پس از این اتفاقات خداحافظی کرد و کفش‌هایش را آویخت تا دیگر خبری از حضورش کنار نکونام نباشد. این دو نفر در تیم ملی نیز در هیچ تورنمنت بزرگی همبازی نبوده‌اند؛ نه جام جهانی، نه جام ملت‌ها و نه بازی‌های آسیایی.

جنگ نیابتی

در مسیر مربیگری، اما طرفین مسیر متفاوتی را پیش گرفتند. فرهاد ترجیح داد کارش را با دستیاری وینفرد شفر استارت بزند و پس از آن خودش به مرد شماره یک آبی‌پوشان پایتخت بدل شود، ولی نکونام کار را با کارلوس کی‌روش شروع کرد و پس از حضوری کوتاه مدت کنار او تصمیم گرفت به عنوان سرمربی راهی لیگ آزادگان شده و نساجی را به لیگ برتر بیاورد. حالا این دو استقلالی قدیمی که هرگز به عنوان سرمربی با هم مصاف نداده‌اند پس از مدت‌ها جنگ نیابتی برای اولین بار به مصاف هم خواهند رفت و نبردشان قطعاً جذاب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج